Har jordat i chassit och skarvat på kontinuerlig 12V bakom handskfacket. Problemet är att jag inte hittar något bra uttag för ACC (accessories) kabeln.
Glömde nämna att jag provade dra från säkringen till sätesvärmaren från boxen under passagerarsätet men säkringsadaptern är lite för stor och går inte ner hela vägen så det blir tyvärr glapp där.
Delvis samma probematik med en renault Megane IV det finns en spänning där när man öppnar dörren tills dörren har varit stängd i ca 5-10 minuter hittade det genom att ta bort en av dom 70A reläer som finns där och sedan verifiera med kabel och spänningprovare utanför bilen, i detta fall valde jag hållare nr 55 och sådan hylsa till den lediga platsen: https://www.automotive-connectors.com/L … 6679330186
Ursäkta dum fråga nu, menar du att även säkringar för tillbehör drar ström kontinuerligt pga av att dörren är öppen?
Tack för tipset med hylsan du länkade, hur fäster man den?
Tack för tipset med hylsan du länkade, hur fäster man den?[/quote] det förutsätter att fabrikatet är Tyco electronic på säkringsboxen på Renaulten är den bara att stoppa i den från baksidan
Ah, ok. Det måste jag kolla då det finns flera tomma platser där. Det vore ju bäst om man kunde få en dedikerat plats för kameran helt klart.
Vet inte hur det är med just din Volvo, men jag har flera gånger tagit 12 volt från bromsljuskontakten på flera andra bilar.
Ok, tack. Ska kolla om det går.
Dels skulle jag akta mig att för att koppla in förbrukare på kretsar som inte är gjorda för det på en modern bil, och dels så är det ingen bromsljuskontakt på dessa om jag minns rätt (det sköts av en tryckgivare i huvudbromscylindern, iaf på andra modeller).
Tack för infon.
#61 är för soltak som jag inte har vore bäst men tyvärr tar kanten på säkringsboxen emot adaptern så den inte går att trycka ner, funderar på att fila bort lite av plasten där. #77 (spolarvätskepump) eller #84 (lås baklucka) kanske är andra möjliga alternativa platser?
Stort tack för alla svar sålänge, återkommer så fort jag tittat närmare på de lösningar som rekomenderats.