Att viren kärvar har jag ju konstaterat men det tycker jag inte ska inverka på bromsverkan för viren går ju att dra åt , vilket får backarna att gå ut och trycka mot bromstrumman! Och armar och allt annat i bromsarna är som nytt! Bromsarmen rör sig hur fint som helst och backarna är bara 4-5 år gamla Brembo, nästan som nya.
Är fortfarande tveksam till att man ska kunna låsa bakbromsarna i hög fart ,30-50km/t med bara handbromsen på asfaltsväg.
Brorsan med likadan Audi 100 fast med skivbromsar bak kan definitivt inte det!
Men vi får se nästa vecka när jag får hem nya virar