Den dummaste lögnen/kommentaren du hört från en bilintresserad :P

cheffer
18 maj 2013 · 1 422 Inlägg

CustomSS1 skrev:

Sergeant Snigel skrev:
[...]
När jag var 18 och precis hade köpt min 200sx skulle jag köra en tjej kompis och hon frågade hon "är det svårt att sätta i lustgas? för det skulle hon också vilja ha" svarade "hmmm vet inte har aldrig provat hurså?" till svar fick jag "ja men är det inte det som pyser när du växlar?" och då eftersom jag inte vill totalt idiot förklara henne fick jag ta en lång berättelse hur en turbo och dump funkar smile

Varför förknippar folk lustgas med dumpljudet?!
Jag har träffat skitmånga som också trott det! Är det kanske Fast and the furious som lurar alla icke-bilkunniga?

Tycker inte fast & furious gör det heller faktiskt tongue Nog för att de lustgasar som fan i de tidigare filmerna men ser inte kopplingen lustgas - turbodump där heller faktiskt. Är man okunnig och så drar man sina egna slutsatser och ja, på den vägen är det väl smile

Mazda rx7 "WankelPower" (1994)
Saab 9-5 Aero "Sedanen" (2006)
aaaaaaaaaa
18 maj 2013 · 236 Inlägg

cheffer skrev:

CustomSS1 skrev:
Varför förknippar folk lustgas med dumpljudet?!
Jag har träffat skitmånga som också trott det! Är det kanske Fast and the furious som lurar alla icke-bilkunniga?

Tycker inte fast & furious gör det heller faktiskt tongue Nog för att de lustgasar som fan i de tidigare filmerna men ser inte kopplingen lustgas - turbodump där heller faktiskt. Är man okunnig och så drar man sina egna slutsatser och ja, på den vägen är det väl smile

Kolla från 2:50 så förstår du nog vad jag menar. Massa onödigt nitro-purge i samband med dumpljudet.



Jag håller mig till min teori cool cool

Power is measured in dB
J3n5
18 maj 2013 · 792 Inlägg

Man skulle haft ett system som sprutar vatten på grenröret, pyser och ångar häftigt det med!

Mazda Miata "Turbo" (1991)
cheffer
19 maj 2013 · 1 422 Inlägg

CustomSS1 skrev:

cheffer skrev:

CustomSS1 skrev:
Varför förknippar folk lustgas med dumpljudet?!
Jag har träffat skitmånga som också trott det! Är det kanske Fast and the furious som lurar alla icke-bilkunniga?

Tycker inte fast & furious gör det heller faktiskt tongue Nog för att de lustgasar som fan i de tidigare filmerna men ser inte kopplingen lustgas - turbodump där heller faktiskt. Är man okunnig och så drar man sina egna slutsatser och ja, på den vägen är det väl smile

Kolla från 2:50 så förstår du nog vad jag menar. Massa onödigt nitro-purge i samband med dumpljudet.



Jag håller mig till min teori cool cool

Haha ja det är jävligt sant faktiskt. Aldrig riktigt tänkt på det tongue

Saab 9-5 Aero "Sedanen" (2006)
Mazda rx7 "WankelPower" (1994)
BHD
22 maj 2013 · 98 Inlägg

hahah , min tjej va med i garaget en kväll och jag skulle byta tändstift på hennes bil och sen när jag satt dit de fjärde stiftet säger hon " men vart är de femte stiftet då? " då sa jag va?? då sa hon " men de ska väl va en för varje växel?" xD

Niklas1987 NO
22 maj 2013 · 2 182 Inlägg

Träffa en som också hade en Tahoe, hans Tahoe drog 0,8 på landsväg tongue Han hade köpt en "grej" som magnetisera bensinen så bara ren bensin kom till spridarna.

Undrade lite om han sålde såna "grejer" ett tag då han aldrig sluta prata om hur bra den var tongue

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
Kanelbullen
22 maj 2013 · 1 722 Inlägg

BHD skrev:
hahah , min tjej va med i garaget en kväll och jag skulle byta tändstift på hennes bil och sen när jag satt dit de fjärde stiftet säger hon " men vart är de femte stiftet då? " då sa jag va?? då sa hon " men de ska väl va en för varje växel?" xD

lol lol smile

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer
Volvo XC70 (2015)
Mercedes 200 "Bettan" (1985)
MCB1189
23 maj 2013 · 151 Inlägg

jag och en kompis hade tagit ner växellådan på hans bil för att byta lammel, medans vi håller på ringer en tjej kompis och undrar om han kan hämta henne och köra hem henne, nej jag har tagit ner växellådan säger han, kan du inte komma ändå? säger hon då... ÅÅÅÅÅÅ.. och hon påstår sig vara jätte intresserad och kunnig när det gäller bilar..

xXSammy
25 maj 2013 · 6 569 Inlägg

http://img341.imageshack.us/img341/6805/vtec.png

Ja... amerikans!

De/Dem
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
25 maj 2013 · 3 929 Inlägg

Skulle vela se en 60mpg V-tec samt en V-tec utan någon elektronik big_smile

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Scania-Jonte Scania v8. Din dröm, min verklighet.
6 juli 2013 · 461 Inlägg

Är väl ingen kommentar utan en fråga men under en lektion så pratade vi om tändsystem och hur det funkar i både diesel och bensinare. Då ställer en klasskompis denna frågan "Hur många tändstift har en lastbil?" Vi andra i klassen fick sitta och hålla oss för skratt men satan va roligt det va smile

Scania v8 - din dröm, min verklighet.
Mvh Jonathan
Volkswagen LT35 "PUYen" (1992)
Volvo 745GL TD "Usa import" (1989)
Volvo 745GL Tdic "Stella" (1989)
Pierre_r Lastbilsmekaniker
6 juli 2013 · 729 Inlägg

Scania-Jonte skrev:
Är väl ingen kommentar utan en fråga men under en lektion så pratade vi om tändsystem och hur det funkar i både diesel och bensinare. Då ställer en klasskompis denna frågan "Hur många tändstift har en lastbil?" Vi andra i klassen fick sitta och hålla oss för skratt men satan va roligt det va smile

Tänkte han just då på tex en rysk ZIL 135 så har den 16 st, för det sitter dubbla bensin v8:or i dom.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang