Vad är den värsta..mest otäcka grej du varit men om ,tex bilolycka m.m m.m

Merclone Leg. Spådam
20 juni 2007 · 816 Inlägg

Liman skrev:

Freddeponken skrev:

Liman skrev:
Förklara skillnaden för mig på turbulens och luftgropar är du snäll, jag förstår inte.

Nu frågade jag ju faktiskt bara hur du kunde veta och lova att man faller mer en ett par m.
Inte hur en vinge fungerar & etc. Bara för att man vet hur en vinge & lyftkraften fungerar i förhållande till luftströmmar & termik så kan du ju inte veta hur pass mycket fallhöjden är när du sitter inne i flygplanet. Ska kika i vilken nr artikeln var och så ska jag referera dig till den.

Sluta tjafsa om det där nu...tror dom flesta inte vill läsa erat jidder!roll

Nja säg inte det. Visserligen väldigt off-topic och borde ha en egen tråd. Men det kan samtidigt vara väldigt lärorikt. Den som vet mest vinner. jag brukar själv sitta & läsa folk som går offtopic för det kan bli väldans intressant. Konflikter är intressant.

Jag tycker vi inväntar Founder och hör vad han har att säga om saken, pilot som han är.

Two words; You LOSE!
Riktiga muskelbilar har vindrutetorqueare.
Edman Busdriver
20 juni 2007 · 389 Inlägg

Sokrates skrev:
Det värsta jag varit med om när jag 15 år  fick akut snitta mina halsmandlar  (kallas Halsböld) i halsen pga att jag var så svullen att jag knappt kunde andas. Läkaren tog en skalpell och sa gapa.
Jag trodde han skulle kolla, samtidigt tog sjuksköterskan tag bakifrån om bröst och panna.
Läkaren tog skalpellen och drog 2 snitt i svalget helt utan bedövning.
Sedan låg jag där och spottade ut var och blod,, fyllde väl ca 2 sådana där njurformade byttor med det. Fy fan vad läskigt, dock gick det snabbt, men trodde inte man kunde bli behandlad så där i ett I-land med "världens bästa sjukvård".

Tommy.

Been there done that, minst sagt obehagligt. Efter det är smärttröskeln justerad en par snäpp tongue

Liman
20 juni 2007 · 81 Inlägg

Merclone skrev:

Liman skrev:

Freddeponken skrev:

Sluta tjafsa om det där nu...tror dom flesta inte vill läsa erat jidder!roll

Nja säg inte det. Visserligen väldigt off-topic och borde ha en egen tråd. Men det kan samtidigt vara väldigt lärorikt. Den som vet mest vinner. jag brukar själv sitta & läsa folk som går offtopic för det kan bli väldans intressant. Konflikter är intressant.

Jag tycker vi inväntar Founder och hör vad han har att säga om saken, pilot som han är.

Har redan pm:at honom för att få svar på tal så det blir tyst på oss två tongue

MrSpeed
20 juni 2007 · 242 Inlägg

Har själv inte varit utsatt för något riktigt otäckt, men för 2 år sen när jag körde från Malmö till Saxnäs i västerbotten, låg jag bakom en bil med husvagn där föraren somnade, så när vägen svängde åkte han rakt ner i diket typ 5 meter och in i ett träd...va nästan lite surrealistiskt
Alla i bilen klarade sig utan några större skador

Ford Focus (2012)
Lindgren_
20 juni 2007 · 2 644 Inlägg

Hmm för en jävla massa år sen krockade vi.. vart påkörda av en som kom i 100 han sket i stopplickt o allt.. som tur va visade jag pappa nått skit fårn mc donalds en leksak eller va fan det var. så han saktade in lite när han kollade så bilen satt sig högerfram.. annars hade vi fått den i högersidan då hade vi inte mått nått vidare..

och i lördags 100m från de stället vi krockade så låg vi o racade med en s80.. han blåste om oss hanlar om ca 150-200km/h och så när han svänger in framför ser man hur det släpper för han och han började snurra runt o gjorde skapliga spår på vägen sen så snudda han e lyktstolpe som mossades och tog typ 3 vägpinnar.. ett mirakel att han lever. han vart bara chokad inget mer som tr var smile

Johan Lindgren
lonewolf-holm ___ "ByggSnubben" ___
20 juni 2007 · 2 456 Inlägg

När Farsan tog livet av sig med en Revolver på fartukvisten till vedbon när jag var 21 ......

Samt när jag vart klämd när vi lasta på en kran arm på en lasbil så knäckte foten
på mitten av lyft kettingen så man hoppa i gips i 2 månader.

Vintern 2006 Januar i Ned Boxad bakifrån av 2 vilt okända ... spräckt okben på 2X2 cm samt mellan hands ben avsparkat sjukskriven i 4 månader.

//Sam The IronMan ....

*Life Gose on*

Senast redigerat av lonewolf-holm (20 juni 2007)

Jobbar:Som Byggare Grovis+Smed+Asbest Sanerare.
Hatar: Regn !!! och Falska Människor.
Projektet; http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 9#p3167999
http://www.nitroz.se
Dodge Challenger "The Crazy CAT" (2016)
Chevrolet Nova II "The Red Rose" (1966)
MrSpeed
20 juni 2007 · 242 Inlägg

lonewolf-holm skrev:
När Farsan tog livet av sig med en Revolver på fartukvisten till vedbon när jag var 21 ......

Samt när jag vart klämd när vi lasta på en kran arm på en lasbil så knäckte foten
på mitten av lyft kettingen så man hoppa i gips i 2 månader.

Vintern 2006 Januar i Ned Boxad bakifrån av 2 vilt okända ... spräckt okben på 2X2 cm samt mellan hands ben avsparkat sjukskriven i 4 månader.

//Sam The IronMan ....

*Life Gose on*

Usch det va inte lite du har varit med om hmm

Ford Focus (2012)
engineaddict
20 juni 2007 · 1 060 Inlägg

Såg min polare när han hade hängt sig... sån jävla panik fick jag då!!

eller kolla mitt galleri på andra olyckor som har hänt mig!!

uʍop ǝpısdn ǝdʎʇ uɐɔ ʎןןɐǝɹ noʎ ˙ǝnɹʇ sʇı ˙ןoן
darkwizard Fordonstekniker
20 juni 2007 · 1 740 Inlägg

Daaze skrev:
måste vara när jag föll från taket på jobbet, 12,5 meter rakt ner i backen. brötbåda handlederna, ett helvetes stort blåmärke på höger lunga och bröt ryggen på 3 ställen, varv en kota så illa att den tog skada på ryggmärgen så jag sitter i rullstol idag. men ska vara glad att jag kan skirva detta idag. hade kunnat gått bedydligt värre, jag landade nämligen på ett underlag blandat med sprängsten,grus,lera och mossa.. yikes hmm

Fy fan va tråkigt, rullstollbunden för livet. Du skriver att du ska sänka din Volvo, så kankse du kan skaffa luftfjädring, med fjärkontroll, så du kan sänka den, när du ska in.


Det som jag har råkat ut för, orsakade jag själv. Mådde dåligt den dan, och på vägen hem från en polare så fick man en blackout och jag gjorde nåt som straffade sig, men planen hadde varit självmord.

Bilder från det som hände http://www.vlt.se/index_bildrep.asp?version=248565

Lev livet, det kan ta slut fort
Saab 900 I16 "Blood Red Lady" (1989)
Volvoz84 "Ijenkligen"
20 juni 2007 · 786 Inlägg

darkwizard skrev:

Daaze skrev:
måste vara när jag föll från taket på jobbet, 12,5 meter rakt ner i backen. brötbåda handlederna, ett helvetes stort blåmärke på höger lunga och bröt ryggen på 3 ställen, varv en kota så illa att den tog skada på ryggmärgen så jag sitter i rullstol idag. men ska vara glad att jag kan skirva detta idag. hade kunnat gått bedydligt värre, jag landade nämligen på ett underlag blandat med sprängsten,grus,lera och mossa.. yikes hmm

Fy fan va tråkigt, rullstollbunden för livet. Du skriver att du ska sänka din Volvo, så kankse du kan skaffa luftfjädring, med fjärkontroll, så du kan sänka den, när du ska in.


Det som jag har råkat ut för, orsakade jag själv. Mådde dåligt den dan, och på vägen hem från en polare så fick man en blackout och jag gjorde nåt som straffade sig, men planen hadde varit självmord.

Bilder från det som hände http://www.vlt.se/index_bildrep.asp?version=248565

förstår inte riktigt roll
var det du som satte fyr på huset? eller vad va det du gjorde eller skulle ha gjort?

There is no theory of evolution, just a list of creatures Chuck Norris allows to live.
darkwizard Fordonstekniker
20 juni 2007 · 1 740 Inlägg

opeltiffi skrev:

darkwizard skrev:

Daaze skrev:
måste vara när jag föll från taket på jobbet, 12,5 meter rakt ner i backen. brötbåda handlederna, ett helvetes stort blåmärke på höger lunga och bröt ryggen på 3 ställen, varv en kota så illa att den tog skada på ryggmärgen så jag sitter i rullstol idag. men ska vara glad att jag kan skirva detta idag. hade kunnat gått bedydligt värre, jag landade nämligen på ett underlag blandat med sprängsten,grus,lera och mossa.. yikes hmm

Fy fan va tråkigt, rullstollbunden för livet. Du skriver att du ska sänka din Volvo, så kankse du kan skaffa luftfjädring, med fjärkontroll, så du kan sänka den, när du ska in.


Det som jag har råkat ut för, orsakade jag själv. Mådde dåligt den dan, och på vägen hem från en polare så fick man en blackout och jag gjorde nåt som straffade sig, men planen hadde varit självmord.

Bilder från det som hände http://www.vlt.se/index_bildrep.asp?version=248565

förstår inte riktigt roll
var det du som satte fyr på huset? eller vad va det du gjorde eller skulle ha gjort?

Ja, jag satte fyr på huset, men minns inte så mycke av vad som hände. 15% brännskador på kroppen. 14 dagar på sjukan. Vart dömd för grov skadegörelse, men jag har haft en kurator att prata med, och det var det bästa jag har gjort. Mår mycke bättre idag.

Lev livet, det kan ta slut fort
Saab 900 I16 "Blood Red Lady" (1989)
AttackMedic
20 juni 2007 · 379 Inlägg

Tog hand om en civil minskada i Afghanistan. Bortsprängd fot och underben och delvis höger hand. Dog dagen efter.

När jag var i Kosovo var det en minröjare som omkom i en sprängolycka och vi sjukvårdare och brandmän fick gå och plocka... Inte jobbigt fysiskt men psykiskt tog det hårt iom att man kände honom

Även vart med om två flygplanskrascher (också i Afghanistan)

Mr Burns: "You´re a star!"
Homer "Wohoo!"
Mr Burns: "An operastar"
Homer: "Doh!"
Volvoz84 "Ijenkligen"
20 juni 2007 · 786 Inlägg

Ja, jag satte fyr på huset, men minns inte så mycke av vad som hände. 15% brännskador på kroppen. 14 dagar på sjukan. Vart dömd för grov skadegörelse, men jag har haft en kurator att prata med, och det var det bästa jag har gjort. Mår mycke bättre idag.

ajdå hmm
bra att du mår bättre iaf smile

There is no theory of evolution, just a list of creatures Chuck Norris allows to live.
Mack Forum- och sitemoderator
20 juni 2007 · 26 113 Inlägg

Såg min farfar bli överkörd och således dödad av sin egen traktor då
jag var runt sju.
Han var sjuk, orkade inte dra åt handbromsen riktigt men plöjde en
sluttande åker i alla fall. Klev av för att undersöka nåt och fastnade med
jackan i däcket då den kom i rullning.

Min första kärlek - som jag hade ett förhållande med i 1 dag - blev innebränd
dagen efter vi så kallat blev ihop. Visserligen var jag nio år då också så jag
vet inte om man kan kalla det förhållande direkt?
Singel än idag..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
DoomDevil
20 juni 2007 · 113 Inlägg

engineaddict skrev:
Såg min polare när han hade hängt sig... sån jävla panik fick jag då!!

eller kolla mitt galleri på andra olyckor som har hänt mig!!

Rånförsök med machete eller? Såg inte kul ut iaf.

Har väl bara haft nära döden-upplevelser.
Första var när jag var runt 10 eller så. Var på solsemester med familjen och låg på en solstol med ett parasoll bredvid och min luftmadrass inklämd mellan.
Låg och halvslumrade lite och vaknar till av en konstig liten snäll till höger om mig.
Slår upp ögonen och ser en parasollpinne 2dm från min skalle som sitter rakt igenom min luftmadrass tongue
Nån dum engelsk kärring som inte satt fast sitt parasoll...

Andra var när jag satt i baksätet utan bilbälte på en trimmad saab 9000 och flög genom en rondell i 150 knyck. Missade ett träd och en lykstolpe med ungefär 1dm. Och som avslutning på det hela så står där en drös snutar med dragna vapen när jag öppna dörren tongue
Efter man hade kommit ur bilen med lite hjälp så hör man en snut; "Haha, såg ni som den flög?"
Misstänker att det var huvudämnet på snutens fikaraster i en vecka iaf tongue

Mazda Miata (1991)
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
20 juni 2007 · 5 753 Inlägg

är nog när vi hittade farsan liggandes ute när han hade fått en kraftig hjärnblödning sad  läkarna tyckte det var en mirakel att han överlevde och endå så vart han så gott som helt återställd... han vart lite tröttare efter det bara det var typ allt... sen när vi fick veta att farsan hade canser i levern och bara hade nåra månader kvar att leva var inte heller så kul, men efter nåra år så levde han fortfarande och opererades och vart bra igen, och sen när han fick problem med hjärtat och föll ihop och vart medvetslös i ett antal dagar (trodde ju att han skulle dö eller nått) osv osv men tro de eller ej men nu är han helt återställd efter allt de dära men man har haft en jobbig uppväxt och varit rädd många gånger

Senast redigerat av _Glenne_ (20 juni 2007)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
Tau
20 juni 2007 · 196 Inlägg

Hmm..
Voltat 5 varv med moppe när det var ända lösningen för att inte fronta med en bil i 70km/h.
Var tvungen att vejja undan eftersom att bilen körde på fel sida i rondellen och det enda som fanns för mig att göra var att försöka ta mig upp på trotoaren som har en 2dm hög kant.
Inge roligt..

Voltat nerför dike med bil efter vattenplaning.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=46740
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 76#p442576

Sen när jag tävlade i go-cart har jag lyckats flyga över en annan go-cart förare när han bromsade in i en fullfartskurva och min front spoiler gled upp på hans vänstra bakhjul och han sedan gasade på och sög med sig hela carten. Landade på hans hand med mitt vänster bakhjul.


Tror det är dom läskigaste sakerna jag har lyckats åstakomma.

One life, Live it!
chrgus 119 Hk/Liter
20 juni 2007 · 246 Inlägg

_Glenne_ skrev:
är nog när vi hittade farsan liggandes ute när han hade fått en kraftig hjärnblödning sad  läkarna tyckte det var en mirakel att han överlevde och endå så vart han så gott som helt återställd... han vart lite tröttare efter det bara det var typ allt... sen när vi fick veta att farsan hade canser i levern och bara hade nåra månader kvar att leva var inte heller så kul, men efter nåra år så levde han fortfarande och opererades och vart bra igen, och sen när han fick problem med hjärtat och föll ihop och vart medvetslös i ett antal dagar (trodde ju att han skulle dö eller nått) osv osv men tro de eller ej men nu är han helt återställd efter allt de dära men man har haft en jobbig uppväxt och varit rädd många gånger

Hårdare farsa får man leta efter!
Skönt att allt gått bra..

Senast redigerat av chrgus (20 juni 2007)

Move your mind
Frosted
20 juni 2007 · 1 878 Inlägg

kan rada upp lite saker som hände förra sommaren. (2006)

1: Skallad
2: Fyllebråk (vette fan hur många men en hel del)
3: när jag sladdade av vägen i 80km/h+ utan bälte och tog i räcket och hade det inte hållt hade jag åkt ut för ett stup.. (darrade i 3dagar)
4: när tjejen fick för sig att jag var ottrogen och hon hotade att ta sitt liv..

finns en massa saker... orkar bara inte skriva alla dem.

Volvo V70II 2.5FT FWD "Autotech Steg 2" (2010)
Droors
20 juni 2007 · 811 Inlägg

snowboard vurpa förra året är nog det värsta jag har gjort.

Skulle åka i ett hopp som jag tyckte verka skönt. Hade åkt i det 1 gång innan, och denna dagen var det lite blöt snö så det sög nästan tag i brädan. Bestämde mig för att ta ordentligt med sats med tanke på vart ifrån jag hade laddat fösta gången jag åkte i det.
Får ordentligt med fart, och får problem att räta ut mig från störtlopps ställning typ. Kommer in i hoppet och ut ur hoppet vrider jag mig 90grader och tappar balansen, flyger ca 5meter landar på arslet och då smäller det som ett gevärsskott i ryggen på mig.
det var 30cm snö och tjäle på andra sidan. fick åka skoter upp till sjukstuga ligga där i 4timmar.
Åkte volvo hem. 2 dagar senare var jag på röntgen pga ryggsmärtorna.
Visar sig att jag har kotfraktur på 2 ställen kotfraktur på 7mm spricka bröstben, 2 brutna revben. Sjukskriven i 9månader.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang