Vad är den värsta..mest otäcka grej du varit men om ,tex bilolycka m.m m.m

mr_harry orginal är för gubbjävlar
9 juli 2007 · 296 Inlägg

de va nog när jag körde upp på en bil  och krocka med en annan med min van:S
då va man inte så stödig ska jag lova...fan att de sluta väl va ju ett under...

http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … mage=76322

http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … age=112359

hellre pallbocks kung än trailer queen
Volvo 144 Automatic "9000 mil" (1968)
Danijel
9 juli 2007 · 237 Inlägg

Har inte varit med om någon olycka, men att bli utsatt för inbrott är en speciell känsla. Man blir rädd över vad som ska va borta och samtidigt förbannad ändå. Hade först en rensning i calibran förra sommaren, vaknade imorse när farsan sett att någon planterat en stor sten i bakrutan sad kändes lite som deja vu fast med en annan bil...

[img]http://www.danasoft.com/sig/Danijel51558.jpg[/img]
vaalle
10 juli 2007 · 177 Inlägg

det värsta jag varit med om va i oktober -06 då jag höll på och kapa upp ett fat som va tomt men vad jag inte visste va att det hade funnits thinner i de innan.

Så fort jag kommer igenom plåten blir det en jävla smäll och jag känner smärta,hade en tjock luvtröja på mig och den delade på sig i mitten så det va bara rygg och en arm kvar på den och ena handsken flög bort i många bitar.
polarn som körde mig och som va med mig när det hände körde som en galning genom stan för att ta mig till sjukan fort,hur som helst så ligger jag inne i över 2 veckor,gick igenom 5 operationer,16% brännskador på arm, ljumsken och upp till bröstkorgen och sidan på ryggen.. nu mår man bra men jag blir påmind av händelsen varje dag och enligt doktorerna så hade jag verkligen turen på min sida den kvällen.

gemini78 Jägermeister
10 juli 2007 · 909 Inlägg

Har väl själv inte en så farlig grej jag varit med om men hade en opel manta gsi -88 för många år sen som jag körde folk med till en byakrog ca 2,5mil härifrån.

En större väg passerar hela byn så man kan köra in och ut från 2 håll från byn.

Körde dit folket och skulle åka tillbaka mot stan och tänkte köra ut andra vägen och såg som vanligt en 90 skylt och gasade på och måste erkänna att jag gasade upp i 110kmh.

Men det jag inte visste var att vägen var ombyggd och det fans bara en väldigt liten skylt som visade att jag skulle vända höger så jag körde rakt fram och hoppade över en ca 3 meter hög grushög i 110kmh.

Bilen landade med nosen rakt ner och höll tom på att tippa över på taket men gjorde inte det utan föll tillbaka ner med golvet neråt, jag satt och höll i ratten som jag märkte var helt böjd mot instrumenteringen, hade med benen sparkat sönder undre delen av instrumenteringen.
Hade jag inte haft bälte hade jag nog dött genom att flyga rakt genom vindrutan vid landningen med fronten rakt ner...

Bilen blev böjd som en banan och bara skrot, men såg konstigt nog den till salu på blocket för ett tag sen eller ialf skyltarna satt på en annan manta, vi sålde bara chassit för sig och motor, lådan mm löst.Reggnr: NAA 344

Såg efteråt att det suttit en svart sopsäck över 90 skylten som nån jävel rivit av skylten...






vaalle skrev:
det värsta jag varit med om va i oktober -06 då jag höll på och kapa upp ett fat som va tomt men vad jag inte visste va att det hade funnits thinner i de innan.

Så fort jag kommer igenom plåten blir det en jävla smäll och jag känner smärta,hade en tjock luvtröja på mig och den delade på sig i mitten så det va bara rygg och en arm kvar på den och ena handsken flög bort i många bitar.
polarn som körde mig och som va med mig när det hände körde som en galning genom stan för att ta mig till sjukan fort,hur som helst så ligger jag inne i över 2 veckor,gick igenom 5 operationer,16% brännskador på arm, ljumsken och upp till bröstkorgen och sidan på ryggen.. nu mår man bra men jag blir påmind av händelsen varje dag och enligt doktorerna så hade jag verkligen turen på min sida den kvällen.

En bekant berättade om en gubbe som gjort samma sak som du, han hade hunnit kapa upp runt hela locket då det small och locket for iväg och halshögg honom så hela huvet lossnade.

Man ska alltid fylla tunnorna med vatten först innan man börjar kapa i dom så man får ut gaserna.

Senast redigerat av gemini78 (10 juli 2007)

En gång är ingen gång...
Volkswagen Golf "Red Devil" (1988)
warg0d Studerande Oljeneger
12 juli 2007 · 10 Inlägg

små trimmad  cresent compackt åkte på väg hem från skolan kollar på en fin motorcyckel och tittar fram då stog det en svart liten äcklig ford eskort på cyckelbanan!!!! jag han inte bromsa eller ngt smällde in i röva på bilen och flög över bil landade på huven med ryggen först sen stutsa vidare ner på backen rulla runt lite sen blev jag liggnas i ett par minuter sen reste jag mig och gjick o kollade på moppen det var bensin överallt och frammgaffeln såg ut som 2 bananer hahaha gjorde ont som fan!!!!!! prova inte!!!!! hahaha

Everyone Loves You When You're Dead
Volvo 744 (1986)
__Marcus Whitetrash
12 juli 2007 · 589 Inlägg

Krocka med en kille med skotern, kom bakifrån och han stog still, vart grisnit så jag kom på "ställ" snett in i honom, klöv benet och det vart lite jobbigt sen när jag ställde mig upp, då kom pipan ut...va väl iofs inte så hemskt..
Fick förövrigt piercingar för livet..

http://www.garaget.org/gallery/archive/38603/20000/large/38603-114066.jpg

Senast redigerat av __Marcus (12 juli 2007)

Hon sa: Det är ju bara en bil.
Jag sa: Du är bara en brud.
1 st Lanzar DC-12 köpes.
TRYIT Teddan
12 juli 2007 · 2 495 Inlägg

bilolycka med dödlig utgång , åkte med min kusin ochh hans polare i en kadett.
det slutade med att personen brevid mig i baksätet strök med.
jag slog hål i pannan, bröt revben , krossade några ben i foten, sydde typ 100stygn... minns inte riktigt vad som hände.
men har fortfarande stora ärr och haltande gång.

sen har jag även hamnat i slagsmål och klappat till nån som tyckte jag var för stor å stark så han snittade mig med en kniv i nacken, det kändes inget alls utan jag blev bara rasande och funderade på hur jävla mycket det kunde blöda från nacken

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
88jonas88
23 februari 2020 · 1 Inlägg

Jag slet sönder ett par diskar i nacken och nerverna ut i höger arm en stressig dag vilket var sista dagen på höstbruket på jobbet för två och ett halvt år sedan.

Ett halvt tonn röck tag i högra armen sen tuppade jag av i en halvtimma.
När jag vaknade upp så trodde jag att det var axeln som hade blivit skadad så jag jobbade färdigt trots svåra smärtor.
Satt ju ändå i traktorn och behövde inte använda armen så mycket.
Dagen efter tog jag kontakt med vården och efter flera läkares undersökande , utlåtanden och remisser under en längre tid så upptäckte dom tre skadade diskar och att flera nerver var skadade. Opererades två gånger typ ett år efter skadan.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang