Aktietråd

ryttersson
8 augusti 2007 · 454 Inlägg

Jag tänkte jag kunde starta en tråd om aktier/fonder.... någon som har nått bra tips så kan ju skriva det här.... jag vet inte hur många här inne som håller på med det men om nån har nått tips så ge ordentligt med info och skriv inte bara " jag tror xxxxx är bra" skriv isåfall varför ni tror på denna aktie/fond ...

ryttersson
8 augusti 2007 · 454 Inlägg

Heheh varför ändra tips till råd ?.. big_smile

Saikko
2 december 2015 · 120 Inlägg

Så de verkade som tråden om vad man tjänar gick över till aktietips tråd vilket var uppskattat olika av medlemmar.

En enkel ,sökning och jag hittade ett par olika aktietrådar.
Tar den som är mest skrivet i och fortsätter diskussionen här om någon är intresserad.

Just nu sitter jag själv med endast 2 aktier.
Stureguld Sverige - 120 aktier (mest för att när jag får in mer pengar är detta en jag tror jag vill sattsa mer på)
Astg - 2700 aktier (Denna jag startade med för ca 5 månader sen som träning)

hade som många nybörjare en svajjig start och drog direkt ner 40% men har nu efter mkt lärotid fått upp farten och hittat en stabil uppgångskurva på ungefär 8-9%+ om dan.
Inga jätte pengar med tanke på att jag än så länge bara håller på med min träningsbudget som startade på 1000:-

Kommande vecka ser budgeten annorlunda ut och jag ska försöka hålla dom som är intresserade updaterade med vad jag gör hur de går och vad jag tror om mina delmål jag satt upp.

Delmål 1 : 500k:- på kontot innan midsommar 2016.
Delmål 2 : 1 miljon på kontot innan 2016 är över.

Min insats kommer att vara 100k:-

Följ gärna och se hur de går men jag tar absolut inget ansvar för vad ni gör med era stålar.

Porsche 944T "BlackOnBlack" (1988)
matteeee Ingen himmel är så blå som min
2 december 2015 · 2 971 Inlägg

Vilken aktör ska man använda? Banken? Fristående? Vilken är snabbast på köp/sälj? Billigast avgifter? Osv..

Själv kör jag änsålänge vidare på mina gamla fonder och sen bankbytet i somras även med ISK - men det är segt och mekigt/långsamt att byta och hänga med...

/Mattias
Hyundai Kona Electric "This is the way" (2020)
Saikko
2 december 2015 · 120 Inlägg

matteeee skrev:
Vilken aktör ska man använda? Banken? Fristående? Vilken är snabbast på köp/sälj? Billigast avgifter? Osv..

Själv kör jag änsålänge vidare på mina gamla fonder och sen bankbytet i somras även med ISK - men det är segt och mekigt/långsamt att byta och hänga med...

Jag använder mig av  ISK-konto hos Avanze.se endast för att som rookie är det de enklaste jag stött på.
Att tänka på är också att jag inte använder mig av varken hävstång eller short/long utan kör endast traditionell köp/sälj vilket ger långsammare vinst men håller risktagandet nere på minsta möjliga.

Avgifterna/courtaget varierar beroende på hur mycket man tradar för.
Hittils har jag legat på minimum courtaget som gäller trades under 400:-
Att tänka på är att inte göra allt för små trades för ofta då även minimum courtaget lätt äter upp en låg insats.
Detta va delvis ett fel jag gjorde i början och de kostade mig mer än vad jag fick ut av mina väldigt små vinster.

Edit : Att tillägga är också att de e penny stocks jag kör.
        Inga stora företag så som H&M, Eriksson, Volvo eller liknande.
        Stora företag är oftast säkrare men långsamma aktier som även dom kan sjunka mycket under en dag.
        Men dom skjuter sällan i höjden och gör 50-100%+ vilket penny stocks kan göra även om de inte är vanligt.
        De jag letar efter är sjukt billiga aktier med stor potential/hype eller där stora förändringar skett till de bättre.
       
        Astg - Är ett prakt exempel, Bytte ledning rakt igenom då den förra körde företaget i botten.
        Har nu jobbat hårt med att skuldsanera/kräva in vad andra är skyldiga företaget och skrivit nya kontrakt
        med underleverantörer och har en ljus framtid framför sig - Jag väntar mig att denna aktie når 1:- i maj.

Senast redigerat av Saikko (2 december 2015)

Porsche 944T "BlackOnBlack" (1988)
Muttley
2 december 2015 ·

Saikko skrev:

matteeee skrev:
Vilken aktör ska man använda? Banken? Fristående? Vilken är snabbast på köp/sälj? Billigast avgifter? Osv..

Själv kör jag änsålänge vidare på mina gamla fonder och sen bankbytet i somras även med ISK - men det är segt och mekigt/långsamt att byta och hänga med...

Jag använder mig av  ISK-konto hos Avanze.se endast för att som rookie är det de enklaste jag stött på.
Att tänka på är också att jag inte använder mig av varken hävstång eller short/long utan kör endast traditionell köp/sälj vilket ger långsammare vinst men håller risktagandet nere på minsta möjliga.

Avgifterna/courtaget varierar beroende på hur mycket man tradar för.
Hittils har jag legat på minimum courtaget som gäller trades under 400:-
Att tänka på är att inte göra allt för små trades för ofta då även minimum courtaget lätt äter upp en låg insats.
Detta va delvis ett fel jag gjorde i början och de kostade mig mer än vad jag fick ut av mina väldigt små vinster.

Edit : Att tillägga är också att de e penny stocks jag kör.
        Inga stora företag så som H&M, Eriksson, Volvo eller liknande.
        Stora företag är oftast säkrare men långsamma aktier som även dom kan sjunka mycket under en dag.
        Men dom skjuter sällan i höjden och gör 50-100%+ vilket penny stocks kan göra även om de inte är vanligt.
        De jag letar efter är sjukt billiga aktier med stor potential/hype eller där stora förändringar skett till de bättre.
       
        Astg - Är ett prakt exempel, Bytte ledning rakt igenom då den förra körde företaget i botten.
        Har nu jobbat hårt med att skuldsanera/kräva in vad andra är skyldiga företaget och skrivit nya kontrakt
        med underleverantörer och har en ljus framtid framför sig - Jag väntar mig att denna aktie når 1:- i maj.

Om man är ung och vill jobba men spara för framtiden så är h&m volvo och telia att föredra att pumpa in pengar.  Just för utdelningen. Vilket är säkrare än ditt stora risktagande som är lite mer kortsiktigt.

Vad ska du göra om du lyckas få ihop 1 miljon från 100 tusen? Köra stora risker med de också?

Saikko
2 december 2015 · 120 Inlägg

tkd_rille skrev:
Om man är ung och vill jobba men spara för framtiden så är h&m volvo och telia att föredra att pumpa in pengar.  Just för utdelningen. Vilket är säkrare än ditt stora risktagande som är lite mer kortsiktigt.

Vad ska du göra om du lyckas få ihop 1 miljon från 100 tusen? Köra stora risker med de också?

vill man göra absolut ingenting och har tillräckligt med pengar för att sattsa på aktier som ligger på ett så högt värde så är det absolut de SÄKRASTE kortet att spela.
men de handlar då om väldigt mycket pengar om utdelningen ska va tillräcklig för att överleva på, självklart går de.


och att säga att de jag gör är ett stort risktagande, såklart de är en risk att leka med aktier.
så att inte använda pengar man inte är beredd på att förlora är en grundregel.
och ju aktivare du tradar desto mindre risk blir det då du kan "dra i handbromsen" om dina aktier börjar sjunka.
Det finns också en funktion kallad stopploss som gör precis de den heter, när din aktie sjunker under ett visst värde läggs den ut direkt för försäljning.

Hur insatt är du i aktier? pennystocks speciellt?
har bara hållt på ett par månader själv (5-6) men anser mig kunna tillräckligt mycket nu för att kliva in med mina 100 tusen.

och vad gäller OM jag uppnår mina mål.

först å främst ska jag se till att jag själv klarar mig fint, litet hus ute på landet med stort garage att skruva i.
Sen vill jag försöka hjälpa så mkt människor i världen som jag kan för "överblivna" pengar.
funkar de så funkar de annars kommer ni inom några månader läsa om att jag återvänt till ett traditionellt arbete smile

Porsche 944T "BlackOnBlack" (1988)
Muttley
2 december 2015 ·

Saikko skrev:

tkd_rille skrev:
Om man är ung och vill jobba men spara för framtiden så är h&m volvo och telia att föredra att pumpa in pengar.  Just för utdelningen. Vilket är säkrare än ditt stora risktagande som är lite mer kortsiktigt.

Vad ska du göra om du lyckas få ihop 1 miljon från 100 tusen? Köra stora risker med de också?

vill man göra absolut ingenting och har tillräckligt med pengar för att sattsa på aktier som ligger på ett så högt värde så är det absolut de SÄKRASTE kortet att spela.
men de handlar då om väldigt mycket pengar om utdelningen ska va tillräcklig för att överleva på, självklart går de.


och att säga att de jag gör är ett stort risktagande, såklart de är en risk att leka med aktier.
så att inte använda pengar man inte är beredd på att förlora är en grundregel.
och ju aktivare du tradar desto mindre risk blir det då du kan "dra i handbromsen" om dina aktier börjar sjunka.
Det finns också en funktion kallad stopploss som gör precis de den heter, när din aktie sjunker under ett visst värde läggs den ut direkt för försäljning.

Hur insatt är du i aktier? pennystocks speciellt?
har bara hållt på ett par månader själv (5-6) men anser mig kunna tillräckligt mycket nu för att kliva in med mina 100 tusen.

och vad gäller OM jag uppnår mina mål.

först å främst ska jag se till att jag själv klarar mig fint, litet hus ute på landet med stort garage att skruva i.
Sen vill jag försöka hjälpa så mkt människor i världen som jag kan för "överblivna" pengar.
funkar de så funkar de annars kommer ni inom några månader läsa om att jag återvänt till ett traditionellt arbete smile

Jag vet hur de funkar ja. Jag sparar för pensionen dock så de är långsiktigt.

De är kul att du är en optimist. Men du kanske är lite väl mycket optimist? De gäller att du har en jäkla tur.
2 mål, och de andra är på 1 miljon. Du kanske bör satsa högre om du ska köpa villa garage och skänka wink 1 miljon är en piss i nilen med de drömmarna.
Men lycka till.

Saikko
2 december 2015 · 120 Inlägg

tkd_rille skrev:

Saikko skrev:

tkd_rille skrev:
Om man är ung och vill jobba men spara för framtiden så är h&m volvo och telia att föredra att pumpa in pengar.  Just för utdelningen. Vilket är säkrare än ditt stora risktagande som är lite mer kortsiktigt.

Vad ska du göra om du lyckas få ihop 1 miljon från 100 tusen? Köra stora risker med de också?

vill man göra absolut ingenting och har tillräckligt med pengar för att sattsa på aktier som ligger på ett så högt värde så är det absolut de SÄKRASTE kortet att spela.
men de handlar då om väldigt mycket pengar om utdelningen ska va tillräcklig för att överleva på, självklart går de.


och att säga att de jag gör är ett stort risktagande, såklart de är en risk att leka med aktier.
så att inte använda pengar man inte är beredd på att förlora är en grundregel.
och ju aktivare du tradar desto mindre risk blir det då du kan "dra i handbromsen" om dina aktier börjar sjunka.
Det finns också en funktion kallad stopploss som gör precis de den heter, när din aktie sjunker under ett visst värde läggs den ut direkt för försäljning.

Hur insatt är du i aktier? pennystocks speciellt?
har bara hållt på ett par månader själv (5-6) men anser mig kunna tillräckligt mycket nu för att kliva in med mina 100 tusen.

och vad gäller OM jag uppnår mina mål.

först å främst ska jag se till att jag själv klarar mig fint, litet hus ute på landet med stort garage att skruva i.
Sen vill jag försöka hjälpa så mkt människor i världen som jag kan för "överblivna" pengar.
funkar de så funkar de annars kommer ni inom några månader läsa om att jag återvänt till ett traditionellt arbete smile

Jag vet hur de funkar ja. Jag sparar för pensionen dock så de är långsiktigt.

De är kul att du är en optimist. Men du kanske är lite väl mycket optimist? De gäller att du har en jäkla tur.
2 mål, och de andra är på 1 miljon. Du kanske bör satsa högre om du ska köpa villa garage och skänka wink 1 miljon är en piss i nilen med de drömmarna.
Men lycka till.

Yes är optimist, tror rakt igenom att med stora drömmar tar man sig längre om man baravågar utföra dom.

Och vad gäller mina Delmål så e de just de, de e Delmål i vad jag vill uppnå.
Kanske klarar jag de kanske inte, men så länge jag kan överleva på de så kommer jag fortsätta.
och ja 1 miljon e en piss i nilen som du säger, men de e då bara räknat på första året om jag klarar mina mål.
jag är inte ens 30 ännu så tid har jag om marknaden för de håller och jag blir tillräckligt duktig påt.

Ska på visning av en mindre gård imorgon så vad gäller Villa med stort garage och gott om andra utrymmen så är det snart redan i hamn.

Vad gäller hjälpa andra så är blir det vad de blir, jag vill iaf försöka.

tack jag hoppas på så mycket feedback som möjligt under tiden för även jag vill lära mig mer smile

Porsche 944T "BlackOnBlack" (1988)
Muttley
2 december 2015 ·

Saikko skrev:

tkd_rille skrev:

Saikko skrev:

vill man göra absolut ingenting och har tillräckligt med pengar för att sattsa på aktier som ligger på ett så högt värde så är det absolut de SÄKRASTE kortet att spela.
men de handlar då om väldigt mycket pengar om utdelningen ska va tillräcklig för att överleva på, självklart går de.


och att säga att de jag gör är ett stort risktagande, såklart de är en risk att leka med aktier.
så att inte använda pengar man inte är beredd på att förlora är en grundregel.
och ju aktivare du tradar desto mindre risk blir det då du kan "dra i handbromsen" om dina aktier börjar sjunka.
Det finns också en funktion kallad stopploss som gör precis de den heter, när din aktie sjunker under ett visst värde läggs den ut direkt för försäljning.

Hur insatt är du i aktier? pennystocks speciellt?
har bara hållt på ett par månader själv (5-6) men anser mig kunna tillräckligt mycket nu för att kliva in med mina 100 tusen.

och vad gäller OM jag uppnår mina mål.

först å främst ska jag se till att jag själv klarar mig fint, litet hus ute på landet med stort garage att skruva i.
Sen vill jag försöka hjälpa så mkt människor i världen som jag kan för "överblivna" pengar.
funkar de så funkar de annars kommer ni inom några månader läsa om att jag återvänt till ett traditionellt arbete smile

Jag vet hur de funkar ja. Jag sparar för pensionen dock så de är långsiktigt.

De är kul att du är en optimist. Men du kanske är lite väl mycket optimist? De gäller att du har en jäkla tur.
2 mål, och de andra är på 1 miljon. Du kanske bör satsa högre om du ska köpa villa garage och skänka wink 1 miljon är en piss i nilen med de drömmarna.
Men lycka till.

Yes är optimist, tror rakt igenom att med stora drömmar tar man sig längre om man baravågar utföra dom.

Och vad gäller mina Delmål så e de just de, de e Delmål i vad jag vill uppnå.
Kanske klarar jag de kanske inte, men så länge jag kan överleva på de så kommer jag fortsätta.
och ja 1 miljon e en piss i nilen som du säger, men de e då bara räknat på första året om jag klarar mina mål.
jag är inte ens 30 ännu så tid har jag om marknaden för de håller och jag blir tillräckligt duktig påt.

Ska på visning av en mindre gård imorgon så vad gäller Villa med stort garage och gott om andra utrymmen så är det snart redan i hamn.

Vad gäller hjälpa andra så är blir det vad de blir, jag vill iaf försöka.

tack jag hoppas på så mycket feedback som möjligt under tiden för även jag vill lära mig mer smile

Låter ju bra.
Jag tänker prova din aktie du verkar gilla. Sätter in lite fickpengar imorgon så får vi se var de hamnar wink

Saikko
2 december 2015 · 120 Inlägg

tkd_rille skrev:
Låter ju bra.
Jag tänker prova din aktie du verkar gilla. Sätter in lite fickpengar imorgon så får vi se var de hamnar wink

En trevlig aktie som visar potential.

är man mer våghalsig och VÄLDIGT aktiv så finns även dessa två som svänger duktigt nästan varje dag.
20%+ igår och 10%- idag.

Free2move Holding
Free2move Holding BTU

Inget jag sattsat nåt i just nu men nåt jag ska kolla djupare på när jag väl har min budget.

En annan som är värd att kolla närmre på är Nordic Mines.
Svänger vilt även den, va igår uppe på 2,50:- som mest idag sjönk den igen till 1,47:- vilket jag anser vara en bra nivå att köpa in sig på där.
kan som sagt svänga upp 1:- på en dag och borde inte kunna sjunka mer just nu.
Och om gruvan öppnar igen så kommer den skjuta i taket.
Dock visar rapporterna inga jätte lovande tecken på att öppna upp gruvan för tillfället.

Porsche 944T "BlackOnBlack" (1988)
Saikko
3 december 2015 · 120 Inlägg

Morgonen börjar svajjigt i vanlig ordning och jag önskar jag hade mer tid idag.

Stureguld såldes av direkt på morgonen då dippen på denna var ett faktum redan vid öppning.
Astg behålls, väntar mig som sagt fortsatta framgångar i den här.

nu bär det av på visning och möjligt köp av gård.
får se om man hinner trada mer idag smile

Porsche 944T "BlackOnBlack" (1988)
Emiiilz
3 december 2015 · 908 Inlägg

intressant Saikko. Satsar man inget vinner man inget heller smile
Updatera oss gärna. Har velat prova på aktier själv, kör lite olika fonder nu, men det blir inga summor där inte. Är just aktier en mkt bättre väg att gå om man vill kunna skrapa ihop större summor?

Nissan Skyline R33 GTST "Tiger" (1994)
Saikko
3 december 2015 · 120 Inlägg

Emiiilz skrev:
intressant Saikko. Satsar man inget vinner man inget heller smile
Updatera oss gärna. Har velat prova på aktier själv, kör lite olika fonder nu, men det blir inga summor där inte. Är just aktier en mkt bättre väg att gå om man vill kunna skrapa ihop större summor?

Tack
och kul att höra att folk är intresserade.

Idag har inte mkt hänt, gick ett par hundra + på ASTG som jag haft ögonen på ett tag.
Ångrar mig dock bittert att jag inte satsat i ett annat bolag jag i en vecka tittat på och trott kommer skjuta i höjden.
Exotech invest, kostade igår 2öre, idag när jag inte varit med i leken kom raketen jag väntat på.... 640% upp!!

hade varit rik idag om jag haft mer pengar att satsa igår... aja man kan inte lyckas med allt.

Vad gäller fonder vs aktier så tror jag inte alls på fonder.
Visst de e ett säkrare alternativ men de är sällan dom skjuter i höjden på samma sätt som penny stocks kan göra.


Fonder = oftast mycket mycket säkrare på lång sikt
Aktier = större risker kräver OFTAST mer jobb (aktiv trading) men ger om de går bra bättre avkastning.

Porsche 944T "BlackOnBlack" (1988)
Muttley
3 december 2015 ·

Emiiilz skrev:
intressant Saikko. Satsar man inget vinner man inget heller smile
Updatera oss gärna. Har velat prova på aktier själv, kör lite olika fonder nu, men det blir inga summor där inte. Är just aktier en mkt bättre väg att gå om man vill kunna skrapa ihop större summor?

Om du är helt novis så köp "så här kan alla svenskar bli miljonärer"  för 44 kr just nu.
Sen fortsätter du med valfri bok om aktier.   Ju mer du läser ju mer kan du sen smile

Saikko
4 december 2015 · 120 Inlägg

Okej så lägenheten är såld och pengarna inkasserade.
Min budget är nu bättre men jag kommer börja långsamt för att försöka hålla riskerna nera.

Aktuell aktie portfölj
Värdepapper     Antal   

Advanced Stabilized Technologies Group - 12 600 - Favoriten som ni säkert förstår, kommer köpa mer vid eventuell dipp
   
Anoto Group - 10 000 - Nära väns Favorit, vill hänga med om han har rätt, inget jag kollat noggrant på.

ExeoTech Invest 100 000 - Gårdagens Raket jag missade, tror på fortsatt uppgång vet dock inte hur högt ännu

Fastilium - 400 - Rookie miss, Köpte 40 000 aktier utan att läsa på och va sen oaktiv, omvänd split skedde och nu är de handels stopp på den tills dom vet vad so kommer ske med företaget.

Free2Move Holding - 100 000 - Billig, osäker men med stora chanser till bra utdelning om man prickar rätt.
Free2Move Holding BTU - 100 000 - Samma som ovan.



Delar med mig av min nuvarande portfölj för att ni om ni är intresserade ska kunna följa utvecklingen i med och motgång.
Av dom jag äger nu så är det med största sannolikhet bara båda Free2Move som kommer tradas aktiv med.

att tillägga är att jag försov mig i morse, vaknade vid 11 för trading och har idag gjort ungefär 2000:- genom att endast köpa in mig hyffsat rätt.
Får se om de håller i sig dagen ut.
Oavsett så blir det fortsättning följer efter helgen.

Edit : Går även in och köper 10 000 Nordic mines på 1,20.
Osäkert kort men efter att jag kollat kurvorna väntar jag mig en topp inom en veckas tid, förhoppningsvis redan måndag big_smile

Edit 2: Har precis fått erfara hastigheten av ett 1 öres dropp, Exotech invest köptes in för 0.11 sjönk till 0.10 vilket innebar ett dropp på 1000:- tror som sagt fortfarande på aktien och väntar mig ett par liknande uppgångar istället inom kort, hoppas jag xD

Senast redigerat av Saikko (4 december 2015)

Porsche 944T "BlackOnBlack" (1988)
baltis
7 december 2015 · 1 948 Inlägg

Så där Saikko nu har jag lagt en köporder på ASTG för ~600kr big_smile

Saikko
7 december 2015 · 120 Inlägg

Oj där ser man.
Ja får väl tacka för förtroendet hehe

och de e skönt att höra att dom av er som läser väljer att satsa på astg.
de e som sagt den jag tror mest på just nu och den enda som fortsätter gå upp.

Morgonen har börjat med ett bakslag på exxotech, dock inget oväntat bara helt ovant för mig att de svänger så mycket fortare när det handlar om större antal aktier.
Men de svänger lika fort uppåt, när jag började skriva det här meddelandet låg exxotech 10% back och nu e dom åter på pluss för dagen och ser ut att kunna komma uppåt lite igen.

Edit : laddar upp en bild på vilka aktier jag kör med just nu.
Men tänk på att många av dom jag har är rena chansningar och AIK är endast för att de ligger nära hjärtat.
Dom som jag just nu alltså endast tipsar om är ASTG och möjligtvis exxotech, Exxo kan fortfarande sjunka ganska mycket till men jag tror dom kan komma att stiga då denna topp dom haft kan vara en så kallad spike.

http://s24.postimg.org/y1qmp9c51/Aktie_start.jpg

Bilden är inte så jätte bra men de va de bästa jag kunde få till just nu...

Senast redigerat av Saikko (7 december 2015)

Porsche 944T "BlackOnBlack" (1988)
Muttley
7 december 2015 ·

Saikko skrev:
Oj där ser man.
Ja får väl tacka för förtroendet hehe

och de e skönt att höra att dom av er som läser väljer att satsa på astg.
de e som sagt den jag tror mest på just nu och den enda som fortsätter gå upp.

Morgonen har börjat med ett bakslag på exxotech, dock inget oväntat bara helt ovant för mig att de svänger så mycket fortare när det handlar om större antal aktier.
Men de svänger lika fort uppåt, när jag började skriva det här meddelandet låg exxotech 10% back och nu e dom åter på pluss för dagen och ser ut att kunna komma uppåt lite igen.

Edit : laddar upp en bild på vilka aktier jag kör med just nu.
Men tänk på att många av dom jag har är rena chansningar och AIK är endast för att de ligger nära hjärtat.
Dom som jag just nu alltså endast tipsar om är ASTG och möjligtvis exxotech, Exxo kan fortfarande sjunka ganska mycket till men jag tror dom kan komma att stiga då denna topp dom haft kan vara en så kallad spike.

http://s24.postimg.org/y1qmp9c51/Aktie_start.jpg

Bilden är inte så jätte bra men de va de bästa jag kunde få till just nu...

Kommer du inte satsa alls i utdelningsaktier? Inför framtiden?  Jag hade nog satt en del i långsiktigt om jag var du så du minimerar riskerna och har ett kapital till ålderdom.

Saikko
7 december 2015 · 120 Inlägg

kanske är korkat av mig men ...nej hade itne tänkt de.
med tanke på att de är tillbaka till arbetsbyxor och 7-16 arbete om jag inte lyckas med mina aktieplaner så anser jag att de inte behövs tänkas på framtiden just nu.

Aktier överlag med en kostnad på mer än 10kr är inte intressant i mina ögon.
Visst kan dom fortfarande skjuta i höjden och betala ut bra pengar.
men de krävs mycket mer för en aktie som startat på 10:- eller mer att öka i värde med eett par 100%

Tar du t.ex. Astg som du kan se har den haft ett historiskt värde på 1.08.
Från dagens värde på ca 0.60 är det endast en värde ökning på 40%
Men förra ledningen som drev företaget i botten har aldrig gått i vinst medans nya ledningen tagit tag i allt och gått från en aktie värd 0.05 till dagens läge på bara några månader.
fortsätter dom som dom gör, ja vem vet då hur långt de här kan gå.

Jag tror att om inga direkt stora bakslag kommer så kommer dom fortsätta gå rakt uppåt hela 2016.
ser inte ett par 100% värde ökning från dagens värde som någon omöjlighet.
Ju fortare dom når gamla topp nivåer desto högre tror jag att dom kommer att nå.

1 krona innan Maj månad 2016 är slut och om detta nås är 2 kronor innan 2016´s slut nog inga problem.

som sagt bara spekulationer.

kolla också in samröret mellan Astg och Exxotech.
Exxotech levererar delar Astg använder i sin radar utrustning.

Vilket ddå får mig att tro att när astg går bra kommer exxo att följa efter den positiva trenden.
hur långt dom kommer gå är dock svårt att säga men jag tror de kommer en rejäl dipp där inom kort innan den åter igen sticker uppåt.

dagen gick upp och ner fram och tillbaka och förra veckans dåliga avslut med 2500:- mindre på kontot än vid start har de nu börjat plana ut och dagens avslut visar 500:- på plus sidan utan att gå utanför dörren mer än för en cigg eller två.

Porsche 944T "BlackOnBlack" (1988)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang