RC-tråden

Exittor
5 september 2007 · 26 Inlägg

Tänkte skapa en tråd för att RC-förare har på garaget, där vi pratar rc och visar bilder på våra bilar.

Själv har jag en Revo med en OS V-spec som förövrigt är till salu. och en Hobao hyper 8.
Bilder på Revon finns i mitt galleri, har dessvärre ingen bil på hypern men det kommer.

Så vad har ni för bilar?

henkebenke
5 september 2007 · 1 703 Inlägg

Jag har en Kyosho monstertruck från -94.... efter 13 års hårt plågande sa motorn upp sig förra året sad

Kul leksaker dock big_smile

Volkswagen typ1 "Restolooker" (1962)
Masterworks
5 september 2007 ·

Jag har en Thunder tiger MTA-4, en Fg Leopard och
väntar in en 4-hjulsdriven Fg till nästa år!

Grymma leksaker! hehehe... smile

alex_side Neerd
5 september 2007 · 1 596 Inlägg

jag hade en fin 850 men den gjorde sitt när den for raakt in i en mur o delades på mitten..så nu sitter jag med en helt ny 2 kanals kontroll men ingen bil:(

Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...
twin_cam Smålänning
5 september 2007 · 7 877 Inlägg

Har aldrig haft en dyr avancerad sak, men har en subaru impreza, en saab 9-3 viggen och en VW New beetle som jag satt in lysdioder till lyserna big_smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
K_Johansson
5 september 2007 · 45 Inlägg

Har en Hbx racingcar 4wd,en kopia på nån av Tamiyas modeller.
Har beställt driftdäck men dom har inte kommit hem än sad

Senast redigerat av K_Johansson (5 september 2007)

decib3L Körv
5 september 2007 · 3 535 Inlägg

Vad kostar en "driftingbil"? Alltså, jag vill ha en lite bil som går att drifta med big_smile 4wd helst  smile

Truckdriving Man
g60Racing
5 september 2007 · 76 Inlägg

Har en traxxas nitro 4-tec, värsta gatbilen från deras sortiment. (då iaf, men nu vet jag inte)

_BOOST_ME_ Lokal gasglad kille
5 september 2007 · 112 Inlägg

Nice tråd. Själv kör jag Protech Yada..har tyvärr ingen bild på den.

Bilar jag haft:

Protech enigma sx
Koysho Inferno GT
FG Monster

Några bilder finns i mitt galleri

alex_side Neerd
5 september 2007 · 1 596 Inlägg

ingen som har tips på vart man kan köpa en billig bra bil??big_smile

Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...
decib3L Körv
5 september 2007 · 3 535 Inlägg

Letade lite själv och hittade en rolig buggy för 1300 big_smile

Edit: Just de big_smile Länken också.. haha

http://www.rc-bilar.se/default-info.asp?id=290

Senast redigerat av decib3L (5 september 2007)

Truckdriving Man
alex_side Neerd
5 september 2007 · 1 596 Inlägg

tackar=D måste skaffa en ny haha:)

Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...
decib3L Körv
5 september 2007 · 3 535 Inlägg

Hittade en annan också big_smile Som drivs på bränsle!

http://www.hobbex.se/p/productmenu,12.1 … oduct.html

Truckdriving Man
BlackGun Gas Glad!
5 september 2007 · 251 Inlägg

Sj så har man beställt en xmod "nissan 350z med 4wd steg2 trim och drift däck" smile
Får se hur de funkar. Är de nån som har någon erfarenhet om Xmods?

Full Gas Spar Tid.. (",)
Volkswagen Golf R32 "Stealth" (2003)
decib3L Körv
5 september 2007 · 3 535 Inlägg

Kan man drifta med buggy? Känns rätt trist att köpa en street-car när jag inte har direkt tillgång till nån form av bana.

Truckdriving Man
blacken
6 september 2007 ·

Jag har  Kyosho Mad force 1/8, Kyosho Subaru 1/8. tamiya Blackfoot 1/10. Riksdagen har en Mini inferno och en  mini Z.

bmx
6 september 2007 · 7 100 Inlägg

farsan har en rc båt,jävligt kul och köra,och bror min har en liten men pigg rc bil,skala 1/36(se bild),micro baja heter dom,gör 45km/h,och 70km/H med trim  tongue

bilen
http://www.garaget.org/gallery/archive/27938/147603_ovyxre.jpg


båten
http://www.garaget.org/gallery/archive/27938/9209/27938-114483.jpg

Senast redigerat av bmx (6 september 2007)

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
-Mike- Stolt tvåbarnsfar
6 september 2007 · 548 Inlägg

De som kör metanolbilar säger att det är så mycket mekande! Mer mekande än körande! Vad gör man och hur ofta! Är det som att ha en vanlig bil! Typ oljebyte,byta lite stötdämpare och lite aannat sådant eller hur är det? Är sugen som bara den att köpa en liten rackare! Hitta en H2 i Hobbexkatalogen! Den var manlig kostade ju bara 10900 också(sa han med ironi i rösten) Ngn nämnde XMods får Googla det! Vill ha en lagom stor självklart! Blir väl två! En för terräng och en för asfalt! Vill inte ha en buggy! Tycker de ser tråkiga ut!

-Mike-
BMW 320i (2003)
Urkas Kräsen grafiker
6 september 2007 · 1 775 Inlägg

Har en Kyosho Mini-Z. Liten liten radiostyrd bil med massvis med delar att byta ut osv osv. Typ 10-15cm lång grej som man bara kan köra inomhus med. Ruskigt stark o ruskigt skojig. Nästan helt omöjligt att köra på ett vanligt golv, för den bara spinner runt istället. Men det går hyfsat bra att drifta med om man vill det.

http://www.garaget.org/gallery/archive/2757/147605_xsc0kf.jpg

Whine whine!
blacken
6 september 2007 ·

MikeAero skrev:
De som kör metanolbilar säger att det är så mycket mekande! Mer mekande än körande! Vad gör man och hur ofta! Är det som att ha en vanlig bil! Typ oljebyte,byta lite stötdämpare och lite aannat sådant eller hur är det? Är sugen som bara den att köpa en liten rackare! Hitta en H2 i Hobbexkatalogen! Den var manlig kostade ju bara 10900 också(sa han med ironi i rösten) Ngn nämnde XMods får Googla det! Vill ha en lagom stor självklart! Blir väl två! En för terräng och en för asfalt! Vill inte ha en buggy! Tycker de ser tråkiga ut!

Mekandet beror helt på hur man kör med bilarna, kör man någorlunda "normalt" och kör in dom som man ska, så håller dom rätt bra. Annars så är det vanligt underhåll som gäller, typ kolla att allt sitter som det ska osv. Buggyn kan se lite tråkig ut men rackarns vad den är kul att köra med!. med rätt motor så kan man få upp dom runt 70-80 knyck.

Senast redigerat av blacken (6 september 2007)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang