Bil Utanför StandardSpecifikationen (VW T3)

Ett sedan länge urspårat projekt. Från början skulle jag bara ha en VW-buss för att få plats med många modellflygplan i och som jag tänkte snygga till lite grann innan jag började använda den. Sen fick jag se ett riktigt snyggt kjolpaket (enligt mig) och dessvärre så "råkade" jag halka till med fingret och klicka på beställ. Sen råkade jag även halka in på någon amerikansk hemsida där det stog att det fanns folk som satte Subrumotorer i dessa gamla bussar och även att det fanns färdiga kit för just detta... Kolla tråden för att läsa mer om galenskaperna, projektet som från början skulle vara ett snyggt och praktiskt färdmedel för mig och mitt modellflygsintresse har snarare tagit över större delen av min fritid så att istället modellflyget har lite grann hamnat i andra hand.
  • 163 Följare
  • 253 553 Visningar
  • Uppdaterades senast 16 december 2019
EPG Kärnkraftstomte
3 november 2013 · 766 Inlägg

Jodå, när dina studier är avslutade och du kan börja öka budgeten för ditt projekt då kan vi börja jämföra. wink

Håll avståndet till bakomvarande fordon!
EPG Kärnkraftstomte
27 september 2014 · 766 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/67/66960/66960-e9185d776643c80cb6235f520818095e.jpg
Larminstallation på G cool

Håll avståndet till bakomvarande fordon!
Mack Forum- och sitemoderator
27 september 2014 · 26 134 Inlägg

EPG skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/images/67/66960/66960-e9185d776643c80cb6235f520818095e.jpg
Larminstallation på G cool

Det där såg spännande ut, hehe.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
CCRobin
27 september 2014 · 736 Inlägg

Härligt att se att det inte är helt dött smile

Hunted Jackass
27 september 2014 · 795 Inlägg

Kul att det rör på sig igen! Hejja!

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!"
But nobody rubs your dick and says "good work!"
EPG Kärnkraftstomte
28 september 2014 · 766 Inlägg

Det har rört sig lite grann hela tiden, det är bara det att jag har tyckt att det har varit roligare att skruva än att uppdatera projekttrådar sad
Sen har det iofs vatt en hel del annat som jobb och övertid och grejer som har påverkat fritiden en del.

Håll avståndet till bakomvarande fordon!
Hunted Jackass
28 september 2014 · 795 Inlägg

EPG skrev:
Det har rört sig lite grann hela tiden, det är bara det att jag har tyckt att det har varit roligare att skruva än att uppdatera projekttrådar sad
Sen har det iofs vatt en hel del annat som jobb och övertid och grejer som har påverkat fritiden en del.

Om du har möjlighet får du gärna dela med dig av lite bilder på det som hänt under tiden du sysslat vidare i tysthet.
Tycker bilen är makalöst spännande!

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!"
But nobody rubs your dick and says "good work!"
aero85
17 april 2015 · 621 Inlägg

vad händer????

EPG Kärnkraftstomte
20 april 2015 · 766 Inlägg

Brist på motivation!

Har förmodligen ett nytt garage på G, när det är inflyttningsklart så kommer det förhoppningsvis att hända lite igen.
Dock måste jag hålla på att sätta OSB-skivor och gips och grejer först. Iomed att det är en gamma ladugård det handlar om och jag planerar att svetsa så vill jag gärna att väggar och golv är täckta av något icke brännbart material. Men innan jag är där så har jag en revision att avsluta så räkna inte med några större framsteg förrän frammåt sommaren tidigast.

Håll avståndet till bakomvarande fordon!
AAK
26 april 2015 · 102 Inlägg

Ja du ska veta att jag längtar till en uppdatering..Motivationen kommer och går för alla. BLir grym till slut, det tvivlar jag inte på!

Hunted Jackass
6 juni 2016 · 795 Inlägg

Törs man fråga hur det går?

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!"
But nobody rubs your dick and says "good work!"
EPG Kärnkraftstomte
2 juli 2016 · 766 Inlägg

Det står helt still just nu och lär göra det ett tag smile
Jag har nämligen ett hus att fixa med numera och det har lite högre prioritet.
Men tanken är att bygga ett garage här så småningom så att projektet kan fortsätta på hemmaplan.
Dock vet jag inte hur långt in i framtiden vi är då...

Håll avståndet till bakomvarande fordon!
Hunted Jackass
3 juli 2016 · 795 Inlägg

Ser fram emot att få följa projektet vidare då du väl fått ordnat med ett garage. Lycka till med hus och hem!

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!"
But nobody rubs your dick and says "good work!"
EPG Kärnkraftstomte
15 december 2019 · 766 Inlägg

Håller på med husrenovering och därför har jag inte gjort så mycket på VW-bussen på länge.
Nu i eftermiddag blev det dock strömavbrott så då passade jag på att åka ned till garaget några timmar och fixa lite delar till framvagnen som ska byggas om lite grann.
https://www1.garaget.org/gallery/images/67/66960/66960-5c15827c183f12dee59a04f88a4297ac.jpg

Senast redigerat av EPG (15 december 2019)

Håll avståndet till bakomvarande fordon!
EPG Kärnkraftstomte
16 december 2019 · 766 Inlägg

Strömmen kom tillbaka under tiden jag var i garaget men sen försvann den igen några gånger senare under kvällen.
Vi får väl se som sagt. Det kanske vore bra för min VW-buss om det hände lite oftare men bara lokalt hemma då. smile
Blev i alla fall lite peppad på att greja lite med den igen nu efter att knappt ha rört den på ett par år.

Håll avståndet till bakomvarande fordon!
Niklas_J
16 december 2019 · 152 Inlägg

Skummade igenom precis nu. Trevligt bygge. Är själv lite sugen på att uppgradera från min tvåliters subarumotor i min T2 buss till 6-an. smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang