Garaget v6.0 - Nyheter!

grr Avstängd
30 oktober 2007 · 71 Inlägg

beemern skrev:
för en gångs skull så sa du nått vettigt lol. men sista biten kan ja inte hålla me om då de finns personer som har en "sjukdom" som gör att dom har svårt för att stava, precis som att en man me ett ben inte kan gå normalt, klankar du ner på dom också då eller?...

Givetvis är det en fullständigt annan sak ifall det skulle vara på så vis att 90% av medlemmarna här fått diagnos läs- och skrivsvårigheter. Men jag betraktar den risken/chansen som relativt liten, andra för mig i nuläget oannonserade problem torde ligga bakom... Jag har själv en vän med läs- och skrivsvårigheter och det är för mig otänkbart att kommentera när han råkar stava fel, han är bra på mycket som inte jag är bra på. Sådana är vi människor. Men när det handlar om fullt friska vuxna män som jag tycker borde lärt sig svenska, men av någon obegriplig anledning varken tycks acceptera att rätta sig efter eller erkänna de svenska skrivregler som stiftats endast för att underlätta kommunikation infödingar emellan - då kan jag ingalunda upphöra att förvånas över hur det egentligen ligger till i folks tankeverkshamhet.

För att om möjligt öka förståelsen skulle jag vilja ta dig som ett exempel. Anser du dig själv lida av svåra problem vad gäller stavning och skrivning på svenska? Blir svaret nej kan vi av dessa vetenskapliga rön måhända dra slutsatsen att felskrivarna är totalt oinformerade om sina brister - vilket givetvis kommer få högst ödesdigra konsekvenser, främst för de själva...

Personangrepp, generaliseringar, sexuella anspelningar samt andra avvikande betéendedrag undanbedes.
beemern .......
30 oktober 2007 · 2 655 Inlägg

ja jo men sen finns de många, tillome jag som använder de så kallade "msn-språket" även på internet, har fått diagnos för både ADHD och läs och skrivsvårighet men kämpar mej igenom de som faan och får faktiskt väldigt ofta tänka/kolla efter hur saker å ting ska stavas och andra  gånger kan ja tillome chansa och hoppas på att de blir rätt:)...

grr Avstängd
30 oktober 2007 · 71 Inlägg

Då är du givetvis i fortsättningen befriad från mitt oförstående. Kämpa på! smile

Att göra allt för att träna bort så kallat internetspråk och annat är eftersträvsvärt. Man vet aldrig i vilka sammanhang en kommande arbetsgivare eller någon annan man vill göra ett gott intryck på kan dyka upp.

Personangrepp, generaliseringar, sexuella anspelningar samt andra avvikande betéendedrag undanbedes.
beemern .......
30 oktober 2007 · 2 655 Inlägg

grr skrev:
Då är du givetvis i fortsättningen befriad från mitt oförstående. Kämpa på! smile

Att göra allt för att träna bort så kallat internetspråk och annat är eftersträvsvärt. Man vet aldrig i vilka sammanhang en kommande arbetsgivare eller någon annan man vill göra ett gott intryck på kan dyka upp.

okej bra de smile...

grr Avstängd
30 oktober 2007 · 71 Inlägg

Javisst. Grundläggande är det att vara medvetna om sina egna brister, först då blir det enklare att respektera andra för deras särdrag och eventuella svårigheter för allehanda göromål. Sålunda är skälen för mig att trycka ner på dina skrivelser korrekthet eller någon annan som erkänner sina problem vad det än må gälla, synnerligen obefintliga.

Personangrepp, generaliseringar, sexuella anspelningar samt andra avvikande betéendedrag undanbedes.
Izual
2 november 2007 · 4 571 Inlägg

Jag är inte riktigt nöjd med att "pluppen" försvann nu igen wink

Senast redigerat av Izual (2 november 2007)

KUSHTER
7 november 2007 · 85 Inlägg

sidan är kanon nu! behövs ej mer.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang