Garaget på Facebook

indiehjaerta fritidsforskar
8 november 2007 · 45 Inlägg

Chyssler skrev:

indiehjaerta skrev:

Chyssler skrev:
Ja, ska man ens våga regga sig på facebook nu när man hört att dom har fulla rättigheter och äger dina personuppgifter och bilder du laddar upp. Det ska tydligen stå i användaravtalet (som kanske 1% läser) att man ger dom rättigheter att göra lite vad dom vill med dina uppgifter. Så nejtack för mig.

Bara skita i att ladda upp något eller skriva något du vill ha kvar upphovsrätten till.

Måste du inte skriva in dina personuppgifter när du reggar dig? Dom hade jag gärna haft kvar min ensamrätt på.

Vad jag kommer ihåg så är det bara år/månad/datum du skriver in och hur många sidor har man inte skrivit in det på och hur lätt är det inte att få tag på dom. Dom fyra sista siffrorna är fortfarande inget du skriver inte afaik.

Erick
8 november 2007 · 4 767 Inlägg

Gått med smile

Mvh
Erick

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård
Henrik_G Gokartförare och Skidåkare
8 november 2007 · 227 Inlägg

Jag gick med för någon dag sen smile

Opel Omega B 2.5 "Rescue-Opeln" (1997)
Nissan 200sx s13 "DDESIGN Drift Team" (1989)
Hee-Maan
9 november 2007 · 3 113 Inlägg

finns två stycken Garaget-grupps nu.. wooho smile

den andra heter Garaget.org wink

Semper Fi
MickeTuncer Fotograf
9 november 2007 · 966 Inlägg

Hehe jag vart medlem nr: 138!smile

micketuncer PHOTOGRAPHY
www.micketuncer.se
BMW 520d "F11" (2011)
MrsWempa
9 november 2007 · 22 Inlägg

Har också gått med nu!:-)

street Laddtrycks-narkoman. medlem nr: 82
9 november 2007 · 426 Inlägg

i'm in

/Street
Frenzy
9 november 2007 · 121 Inlägg

Passa er gubbar och gummor! Lägg inte ut personuppgifter på nätet och absolut inte till Facebook. Det kan bli dyrt för er!! Varning utfärdas!!

Non omnia possumus omne
adnoctum
10 november 2007 · 69 Inlägg

Är där jag med nu. Blev medlem nummer 213...

loudness
10 november 2007 · 4 554 Inlägg

jag gjorde den andra först;)

MrTurbo Better than God \o/
11 november 2007 · 1 881 Inlägg

Facebook? Det är väl Lunarstorm för vuxna.  smile  Tror jag reggade ett konto för länge sedan men aldrig vart där igen.

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)
Ford Mustang HT "30årskrisen" (1967)
Saab 900 2,3i "Cabben" (1997)
Saab 900 S "40-årskrisen" (1991)
Viggen77
11 november 2007 · 281 Inlägg

Nu har jag "joinat" Garaget gruppen jag oxå smile
Ligger överst på listan över "members"  big_smile

Varför flyga med SAS, när du
kan åka med Viggen !
bmx
11 november 2007 · 7 100 Inlägg

ja håller mej till garaget ist ja smile

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
Ramrod
11 november 2007 · 674 Inlägg

RouziMotorsport skrev:
Facebook är en löjlig grejj som går ut på att man lägger ut massa fakta om sig själv på nätet så vem som helst, troligtvis en hel del bedragare kan komma åt det och även företag som använder detta i reklam och andra internet sidor utan din tillstånd för att tjäna pengar helt utan din medvetande.

Jag håller med.. Det låter helt GALET att låta information om sig själv, som man själv lägger ut, användas PRECIS hur som hellst utan att man kan säga överhuvudtaget något om det.  Bart tugga & svälja.. Vart har integriteten tagit vägen???

Jag kan inte låta bli att tänka på det.... men det låter JÄVLIGT PANTAT att tilllåta sig själv att bli utsatt för något sådant...   Men det är jag det...   hmm

With great freedom comes great responsebility
Volvo 850 "MR500" (2011)
Volvo XC70 2,4T "Cop Car" (2000)
Eyelezz
13 november 2007 · 64 Inlägg

Håller med..

Fan, aldrig livet att ja reggar mig på Facebook! Nej tack, tick tack! Garaget.org är platsen man ska hålla sig på, inte facebook.

Hörde på nyheterna igår, de är mkt bedragare som stjäl din identitet osv.. Så va försiktiga ni som reggar er..

R.I.P FieSTan
s12 Nissan Gazelle
13 november 2007 · 1 460 Inlägg

chrizz skrev:
Jag vet inte riktigt vad vi ska med gruppen till egentligen och vad man kan göra, men det kommer väl med tiden... Nu har vi en "officiell" grupp iaf, så joina. Det kommer säkert till användning nån gång smile

http://www.facebook.com/group.php?gid=5849006449

jag har hört talas om den sidan nää jag håller mig nog mer till på garaget.org gillar grymt den här sidan ! så de med facebook.com är inget för mig

Nissan Silvia
Ramrod
13 november 2007 · 674 Inlägg

AirOne skrev:

MadeByMe skrev:
aldrig att jag skulle bli medlem på facebook! användar avtalet suger, och sidan suger också! Garaget.org är min sida! och Bilddagboken.se tongue

..och jag som trodde garaget.org var en community?
Det man gör är att flytta ens rumpa från ett community till ett annat.
Är det de vi vill göra..blir det ju folktomt här..?
Usch vad fel jag hade..

Till topic: jag är för paranoid för att skaffa facebook tongue

Det är inte paranoia.   Det är rent & sunt förnuft.  Vad glad för det, det verkar vara brist på sånt i dessa dagar

With great freedom comes great responsebility
Volvo 850 "MR500" (2011)
Volvo XC70 2,4T "Cop Car" (2000)
Ramrod
13 november 2007 · 674 Inlägg

indiehjaerta skrev:

Chyssler skrev:

indiehjaerta skrev:

Bara skita i att ladda upp något eller skriva något du vill ha kvar upphovsrätten till.

Måste du inte skriva in dina personuppgifter när du reggar dig? Dom hade jag gärna haft kvar min ensamrätt på.

Vad jag kommer ihåg så är det bara år/månad/datum du skriver in och hur många sidor har man inte skrivit in det på och hur lätt är det inte att få tag på dom. Dom fyra sista siffrorna är fortfarande inget du skriver inte afaik.

Fattar du inte principen?  ALLT du skriver in är deras egendom & gör vad de vill med dina "siffror" som mer eller minde är din identitet.  De äger dig i princip & du tilllåter det hända. För vad??  Det är såååå roligt att sitta vid en skärm & kolla gamla kompisar???   Gå ut & skaffa ett liv istället.   Hur långt tror du inte skruvade jurister kan expandera det här ägande skiten.... Som råkar vara mer eller mindre ditt liv???   Tänk för helvete några steg längre innan du ger dig ut på ett minfält!

With great freedom comes great responsebility
Volvo XC70 2,4T "Cop Car" (2000)
Volvo 850 "MR500" (2011)
SweetBabyDoll Queen Of Hearts
16 november 2007 · 1 300 Inlägg

Har hört på radion att det är folk som har tagit andras uppgifter och tagit ut pengar och så genom att dem fått uppgifterna från facebook.

Killens syrra tjatade om att jag var bara tvungen att bli medlem i den där ski*en men jag avstod sen skulle alla ha facebook men jag höll mig ifrån det och det är jag glad för nu när jag hört allt som kan hända om man är medlem där.


Big no no till Facebook från min sida.


Ha det gott folk!

I do it my way
indiehjaerta fritidsforskar
16 november 2007 · 45 Inlägg

Ramrod skrev:

indiehjaerta skrev:

Chyssler skrev:
Måste du inte skriva in dina personuppgifter när du reggar dig? Dom hade jag gärna haft kvar min ensamrätt på.

Vad jag kommer ihåg så är det bara år/månad/datum du skriver in och hur många sidor har man inte skrivit in det på och hur lätt är det inte att få tag på dom. Dom fyra sista siffrorna är fortfarande inget du skriver inte afaik.

Fattar du inte principen?  ALLT du skriver in är deras egendom & gör vad de vill med dina "siffror" som mer eller minde är din identitet.  De äger dig i princip & du tilllåter det hända. För vad??  Det är såååå roligt att sitta vid en skärm & kolla gamla kompisar???   Gå ut & skaffa ett liv istället.   Hur långt tror du inte skruvade jurister kan expandera det här ägande skiten.... Som råkar vara mer eller mindre ditt liv???   Tänk för helvete några steg längre innan du ger dig ut på ett minfält!

Du är killen som inte sitter med internetbank eller hur?
Du går fortfarande ner på banken och betalar dina räkningar.
För det är ju faktiskt så att risken för att du råkar ut för  något för att du har nätbank faktiskt är större än för att du har Facebook konto? (I alla fall om du har skitnordea)

Jag uppfann inte någon av siffrorna så jag har aldrig ägt dom.
Jag är född 1987-02-27.
Så nu har jag lämnat ut lika mycket här som på Facebook, sno mina pengar någon.

Troligtvis så har jag inga problem med att få fram ditt personnummer och din inkomst förra året genom bara dittregnummer, du har inte funderat på att censurera det. Eller står det på ett företag? I så fall kan det nog ta lite längre tid.

Vill du mig något så finns jag på PM då jag inte fattar hur jag kan bevaka såna här trådar...

Senast redigerat av indiehjaerta (16 november 2007)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang