Garaget på Facebook

SweetBabyDoll Queen Of Hearts
16 november 2007 · 1 300 Inlägg

indiehjaerta skrev:

Ramrod skrev:

indiehjaerta skrev:

Vad jag kommer ihåg så är det bara år/månad/datum du skriver in och hur många sidor har man inte skrivit in det på och hur lätt är det inte att få tag på dom. Dom fyra sista siffrorna är fortfarande inget du skriver inte afaik.

Fattar du inte principen?  ALLT du skriver in är deras egendom & gör vad de vill med dina "siffror" som mer eller minde är din identitet.  De äger dig i princip & du tilllåter det hända. För vad??  Det är såååå roligt att sitta vid en skärm & kolla gamla kompisar???   Gå ut & skaffa ett liv istället.   Hur långt tror du inte skruvade jurister kan expandera det här ägande skiten.... Som råkar vara mer eller mindre ditt liv???   Tänk för helvete några steg längre innan du ger dig ut på ett minfält!

Du är killen som inte sitter med internetbank eller hur?
Du går fortfarande ner på banken och betalar dina räkningar.
För det är ju faktiskt så att risken för att du råkar ut för  något för att du har nätbank faktiskt är större än för att du har Facebook konto? (I alla fall om du har skitnordea)

Jag uppfann inte någon av siffrorna så jag har aldrig ägt dom.
Jag är född 1987-02-27.
Så nu har jag lämnat ut lika mycket här som på Facebook, sno mina pengar någon.

Troligtvis så har jag inga problem med att få fram ditt personnummer och din inkomst förra året genom bara dittregnummer, du har inte funderat på att censurera det. Eller står det på ett företag? I så fall kan det nog ta lite längre tid.

Vill du mig något så finns jag på PM då jag inte fattar hur jag kan bevaka såna här trådar...

Åh! Där trodde jag nästan att vi var födda samma dag men det felade med 18 dagar. Annars samma år och samma månad =P

I do it my way
Anna_ GirlsGoFast
16 november 2007 · 172 Inlägg

Hehe, lite paranoia i luften här kanske? wink

I'm in på Facebook! smile

http://www.girlsgofast.com
http://200sx.kicks-ass.net/anna_/
GirlsGoFast - klubben för biltokiga tjejer! Nu över 750 medlemmar! =)
Ramrod
16 november 2007 · 674 Inlägg

indiehjaerta skrev:

Ramrod skrev:

indiehjaerta skrev:
Vad jag kommer ihåg så är det bara år/månad/datum du skriver in och hur många sidor har man inte skrivit in det på och hur lätt är det inte att få tag på dom. Dom fyra sista siffrorna är fortfarande inget du skriver inte afaik.

Fattar du inte principen?  ALLT du skriver in är deras egendom & gör vad de vill med dina "siffror" som mer eller minde är din identitet.  De äger dig i princip & du tilllåter det hända. För vad??  Det är såååå roligt att sitta vid en skärm & kolla gamla kompisar???   Gå ut & skaffa ett liv istället.   Hur långt tror du inte skruvade jurister kan expandera det här ägande skiten.... Som råkar vara mer eller mindre ditt liv???   Tänk för helvete några steg längre innan du ger dig ut på ett minfält!

Du är killen som inte sitter med internetbank eller hur?
Du går fortfarande ner på banken och betalar dina räkningar.
För det är ju faktiskt så att risken för att du råkar ut för  något för att du har nätbank faktiskt är större än för att du har Facebook konto? (I alla fall om du har skitnordea)

Jag uppfann inte någon av siffrorna så jag har aldrig ägt dom.
Jag är född 1987-02-27.
Så nu har jag lämnat ut lika mycket här som på Facebook, sno mina pengar någon.

Troligtvis så har jag inga problem med att få fram ditt personnummer och din inkomst förra året genom bara dittregnummer, du har inte funderat på att censurera det. Eller står det på ett företag? I så fall kan det nog ta lite längre tid.

Vill du mig något så finns jag på PM då jag inte fattar hur jag kan bevaka såna här trådar...

Du fattar fortfarande inte... Eller hur?     Jag betalar mina räkningar via internet.  Jag känner också igen skit när jag ser det.   Det handlar om att filtrera utbudet. Granska, ifrågasätta.   Varför skulle någon vara intresserad av att ÄGA mina personuppgifter eller kort på händelser & minnen i mitt liv mer än jag själv.. Tänk dig Gruppkort, kort på dina barn, din bil, din regskyllt, vad som hellst... ÄGER facebook,?????     Varför tror du att vi har en personuppgifts lag??

Senast redigerat av Ramrod (16 november 2007)

With great freedom comes great responsebility
Volvo XC70 2,4T "Cop Car" (2000)
Volvo 850 "MR500" (2011)
VilleV
17 november 2007 · 193 Inlägg

Ramrod skrev:

indiehjaerta skrev:

Chyssler skrev:

Måste du inte skriva in dina personuppgifter när du reggar dig? Dom hade jag gärna haft kvar min ensamrätt på.

Vad jag kommer ihåg så är det bara år/månad/datum du skriver in och hur många sidor har man inte skrivit in det på och hur lätt är det inte att få tag på dom. Dom fyra sista siffrorna är fortfarande inget du skriver inte afaik.

Fattar du inte principen?  ALLT du skriver in är deras egendom & gör vad de vill med dina "siffror" som mer eller minde är din identitet.  De äger dig i princip & du tilllåter det hända. För vad??  Det är såååå roligt att sitta vid en skärm & kolla gamla kompisar???   Gå ut & skaffa ett liv istället.   Hur långt tror du inte skruvade jurister kan expandera det här ägande skiten.... Som råkar vara mer eller mindre ditt liv???   Tänk för helvete några steg längre innan du ger dig ut på ett minfält!

I'm paranoid of all things around me, Even the smallest slug or the most unsuspe.... Mycomputeristryingtokillmeseeya tongue

loudness
17 november 2007 · 4 554 Inlägg

se till att gå med i gruppen nu om alla som är medlemmar här går med är vi snart störst på facebook tongue

Xoff Volvo tönt... =)
19 november 2007 · 2 344 Inlägg

klart man e med, trotts att jag inte är en FAN of Facebook, (kladdigt å man fattar nada)

Volvo V70 T5 "Ajoli - Den odödliga" (1997)
KUSHTER
20 november 2007 · 85 Inlägg

jag finns däääär

Squadron
20 november 2007 · 1 833 Inlägg

Yes nu är jag med där!

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!
Janne
21 november 2007 · 252 Inlägg

Nej tack det räcker med gorg och lunarstorm. Dock är det inte helt fel att alla gorgare samlas någonstanns på facebook i fall det blir nått strul och så. Ehm går det läsa sig till här på gorg vilka uppjifter som lämnas ut? Statestik osv?   På lunar e de ju ganska jenomskillningt att det bl.a är svaren i sk: "wzup" (dagens fråga på startsidan) som säljs vidare som statestik till andra företag.

//Janne
Mr_Jetta Yamaha R1 Turbo ;)
22 november 2007 · 255 Inlägg

vad är ni rädda för ? vill någon kolla upp er är det ju bara gå in på upplysning.se , kan ju se hur mycket folk tjänar om man vill ..

mikke_wrx
27 november 2007 · 3 Inlägg

Lätt där måste man ju vara medlem wink

Ramrod
3 december 2007 · 674 Inlägg

Mr_Jetta skrev:
vad är ni rädda för ? vill någon kolla upp er är det ju bara gå in på upplysning.se , kan ju se hur mycket folk tjänar om man vill ..

Det är ju verkligen inte heller rätt..... sad

With great freedom comes great responsebility
Volvo 850 "MR500" (2011)
Volvo XC70 2,4T "Cop Car" (2000)
Taarzaahn
6 december 2007 · 43 Inlägg

Ett tips för er som tvekar!!!
Sök på Google efter facebook
Till och med han som startade facebook har tidigare anklagats för brott emot upphovsrätten!!
Säger allt tycker jag och nu har dom erkänt att dom använder loggfilerna också........

mr_jonsson V8 Twin Turbo
15 december 2007 · 123 Inlägg

Taarzaahn skrev:
Ett tips för er som tvekar!!!
Sök på Google efter facebook
Till och med han som startade facebook har tidigare anklagats för brott emot upphovsrätten!!
Säger allt tycker jag och nu har dom erkänt att dom använder loggfilerna också........

Anklagad är väll ändå samma sak som skäligen, dvs lägsta graden av misstanke och INTE dömd..

Du nämner "upphovsrätten", menar du PUL, KUL eller är du säker på att han anklagats för att ha brutit mot upphovsrättslagen? I sådant fall skulle jag gissa på att 95% av alla som hänger på garaget.org också skulle kunna anklagas för brott emot upphovsrätten..


Till övriga ang facebook, sluta vara så nojiga och ge fan i att ladda upp känsligt materiell då!

Senast redigerat av mr_jonsson (15 december 2007)

FireTraXX DFFL
15 december 2007 · 9 020 Inlägg

mr_jonsson skrev:

Taarzaahn skrev:
Ett tips för er som tvekar!!!
Sök på Google efter facebook
Till och med han som startade facebook har tidigare anklagats för brott emot upphovsrätten!!
Säger allt tycker jag och nu har dom erkänt att dom använder loggfilerna också........

Anklagad är väll ändå samma sak som skäligen, dvs lägsta graden av misstanke och INTE dömd..

Du nämner "upphovsrätten", menar du PUL, KUL eller är du säker på att han anklagats för att ha brutit mot upphovsrättslagen? I sådant fall skulle jag gissa på att 95% av alla som hänger på garaget.org också skulle kunna anklagas för brott emot upphovsrätten..


Till övriga ang facebook, sluta vara så nojiga och ge fan i att ladda upp känsligt materiell då!

Ifall man över huvudtaget lägger upp det på Facebook så kan det väl inte vara allt för allvarligt eller hur?

Varför klagar man då över att de sparar bilden från personalfesten -05 med ett ragg lite under ens standard?

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
_Sofie_
17 december 2007 · 93 Inlägg

Jag har joinat smile

Det bästa med Malmö är vägen därifrån!
Nissan Micra 1,3 GX "Micke" (1998)
OverBoosted AUTOBAHNRASER
17 december 2007 · 3 804 Inlägg

o jag har raderat min mail som var reggad på facebook samt deaktiverat mitt konto.. Facebook sidan skrämmer mig nått otroligt. UHs.


Bmw osv..
Digge83
23 december 2007 · 1 Inlägg

Hej my name is Martin

I come from Germany.

Grüße

Verkaufe Opel Astra H GTC 2.0 Turbo 235 PS
Loffe123
30 december 2007 · 527 Inlägg

Bojkotta Facebook!

jenni_112
4 augusti 2008 ·

jag e med!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang