Vilka bötesbelopp gäller vid de vanligaste trafikförseelserna?

Robban_89 Pilot och utbildad Däcksparkare
27 oktober 2008 · 1 659 Inlägg

Jag har en fråga!
Gäller dom där siffrorna och böterna fortfarande? Var ju ett tag sen han la upp dom tongue

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
kickade
27 oktober 2008 · 123 Inlägg

Jävlar vilken tur jag hade då,verkar vanligare än man tror att körkort blir indragna tydligen...

Robban_89 Pilot och utbildad Däcksparkare
27 oktober 2008 · 1 659 Inlägg

kickade skrev:
Jävlar vilken tur jag hade då,verkar vanligare än man tror att körkort blir indragna tydligen...

Ja men folk kör ju som ***** också roll

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
kickade
27 oktober 2008 · 123 Inlägg

Hade verkligen varit surt att mista körkortet efter några timmar, tog den 12.00 blev stoppad 20.00... Aja det var en rejäl wake up call.

Lazurblau_Metallic
27 oktober 2008 · 127 Inlägg

Harrig skrev:
Passa er för ringvägen vid IKEA i malmö! Snuten står uppe på broarna o mäter ganska ofta. Polaren köpte en BMW 530 o ble av me kortet samma dag.

min kompis köpte en 525 och vart av med sitt 35min efter han köpt den

Volvotjej84 helt galen
10 november 2008 · 388 Inlägg

Snabb fråga:

Kör för tillfället obesiktat (körförbud) dock påställt, försäkrat och skattat, vad blir det för böter om jag blir stannad?

Varför åka fort när man kan åka brett?
Robban_89 Pilot och utbildad Däcksparkare
10 november 2008 · 1 659 Inlägg

Volvotjej84 skrev:
Snabb fråga:

Kör för tillfället obesiktat (körförbud) dock påställt, försäkrat och skattat, vad blir det för böter om jag blir stannad?

Skulle vara intressant att veta faktist smile

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
bemve Kyltekniker
12 november 2008 · 166 Inlägg

Volvotjej84 skrev:
Snabb fråga:

Kör för tillfället obesiktat (körförbud) dock påställt, försäkrat och skattat, vad blir det för böter om jag blir stannad?

Innan var de 600 kr första gången. Tror dock de har höjt nu. Så säg 800 för första gången du blir stannad. Sen dubblas det. Sen efter några gånger kan du få väldigt jobbigt.

Men att köra en gång obesiktigad är nog ingen större fara. Säg att du är påväg till verkstad bara för att fixa det.

Rätta mig om jag har fel =E

Volvotjej84 helt galen
13 november 2008 · 388 Inlägg

Låter spännande... Jag jobbar mellan en verkstad och bilprovningen så jag kan kanske komma undan ett litet tag - får låtsas att jag är en dum tjej som fattar noll... big_smile

Varför åka fort när man kan åka brett?
h30aad
13 november 2008 · 124 Inlägg

hehe

kickade
13 november 2008 · 123 Inlägg

Har precis köpt en bil, den är skattad och besiktigad men har ingen trafikförsäkring.

Vad händer om jag blir stoppad, väntar på ägarbeviset så jag kan försäkra den?

kickade
13 november 2008 · 123 Inlägg

Ok, men bilen skall stå i min farbrors namn, jag kan ändå försäkra den då? Bara ringa och ge hans namn och personnummer? Eller be honom ringa?

Robban_89 Pilot och utbildad Däcksparkare
14 november 2008 · 1 659 Inlägg

Har du den påställd men inte försäkrad får du en mumsig summa för varje dag den är oförsäkrad wink

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
Tobbe_n
23 november 2008 · 252 Inlägg

vad blir böterna då ungefär om man som mig igår åkte fast för "grov vårdslöshet i trafik"
körde på ett avstängt industri område med oplogade snövägar hadde en  liten "banan båt" där det står mer på bakom bilen och en kompis satt i. ska tydligen bli åklagar sak.
saken är den att jag har mer skulder än inkomst deklarerad per år.. kan juh inte bli dryga summor med tanke  på förutsättningarna. ostraffad sedan tidigare..

Gti-r
azid Det som inte dödar gör ont
23 november 2008 · 2 668 Inlägg

kickade skrev:
Har precis köpt en bil, den är skattad och besiktigad men har ingen trafikförsäkring.

Vad händer om jag blir stoppad, väntar på ägarbeviset så jag kan försäkra den?

kostar 85 kronor om dagen trafikföreningavgift mmm godis..

Senast redigerat av azid (23 november 2008)

2slow
Volvotjej84 helt galen
23 november 2008 · 388 Inlägg

Tobbe_n skrev:
vad blir böterna då ungefär om man som mig igår åkte fast för "grov vårdslöshet i trafik"
körde på ett avstängt industri område med oplogade snövägar hadde en  liten "banan båt" där det står mer på bakom bilen och en kompis satt i. ska tydligen bli åklagar sak.
saken är den att jag har mer skulder än inkomst deklarerad per år.. kan juh inte bli dryga summor med tanke  på förutsättningarna. ostraffad sedan tidigare..

Grov vårdslöshet i trafik? Var glad om du ens får behålla kortet...

Varför åka fort när man kan åka brett?
Tazzeman
23 november 2008 · 427 Inlägg

azid skrev:

kickade skrev:
Har precis köpt en bil, den är skattad och besiktigad men har ingen trafikförsäkring.

Vad händer om jag blir stoppad, väntar på ägarbeviset så jag kan försäkra den?

kostar 85 kronor om dagen trafikföreningavgift mmm godis..

Ring försäkra bara ..... samtal bort ....
Du behöver inte vänta på nått ägarbevis..

/ Tobbe
Joo
23 november 2008 · 741 Inlägg

Kan man egentligen få böter om man åker runt och sladdar med bilen på snö? jag och polare var ute igår och han drog i handbromsen och vi körde runt runt bilprovningen sent på kvällen och sladdade.. Kan polisen komma och ge en böter? isåfall för vad? yikes

liksom man förstör ju inte och det är inga hus eller landsväg som korsar där!

Senast redigerat av Joo (23 november 2008)

Tobbe_n
23 november 2008 · 252 Inlägg

Volvotjej84 skrev:

Tobbe_n skrev:
vad blir böterna då ungefär om man som mig igår åkte fast för "grov vårdslöshet i trafik"
körde på ett avstängt industri område med oplogade snövägar hadde en  liten "banan båt" där det står mer på bakom bilen och en kompis satt i. ska tydligen bli åklagar sak.
saken är den att jag har mer skulder än inkomst deklarerad per år.. kan juh inte bli dryga summor med tanke  på förutsättningarna. ostraffad sedan tidigare..

Grov vårdslöshet i trafik? Var glad om du ens får behålla kortet...

får nog med all säkerhet behålla det med tanke  på att ingen kom till skada och inga egentliga överträdelser gjordes.. . men man vet inte . som jag förstod det skulle det iaf bli en rätte gång. vilket jag tycker är så helt djävla otroligt löjligt så det finns inte ord för det. men nu till frågan vad brukar bötes beloppet ligga på kan man hitta någon sida att räkna ut det  på  ?

Gti-r
MHperformance CNC operatör
23 november 2008 · 280 Inlägg

Robban_89 skrev:

Volvotjej84 skrev:
Snabb fråga:

Kör för tillfället obesiktat (körförbud) dock påställt, försäkrat och skattat, vad blir det för böter om jag blir stannad?

Skulle vara intressant att veta faktist smile

en kompis blev tagen för det 3 gånger på tre dagar, sen gav han fan i att köra, han fick 1500 för varje gång, alltså 4500 sammanlagt :S

sopa rent vid din egen dörr innan du börja städa oss andra
Volkswagen Golf vr6 "Syncro" (1996)
Volkswagen Passat 3c "2.0tdi" (2009)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang