Hur Många Åker Veteranmoped?

RonnieH Ford är min grej!
4 december 2007 · 582 Inlägg

Själv åker jag när tillfälle ges på de flesta "rallyn" som arrangeras i närheten, annars har det blivit bil o familjen följer med o tittar på nåt stort moped evenemang,som t.ex. Rättvik under classic car week o Borlänge till "Mellsta-träffen" där dom i år satte nytt Världsrekord i antal veteranmopeder i en kortege! inte illa faktiskt, över 700 moppar. Det är min andra hobby bredvid bilarna, få se om det är nå fler "återfalls-mopedister" här??

Från en helt annan del av Köping...
"Håll bilen fräsch, slipp wunderbaum...!"
Lindqvist Bil AB Ford Köping
Ford Fiesta "ST150" (2006)
GranatMagnuS Scania, javisst.
4 december 2007 · 237 Inlägg

Har ju en tunturi DX som tjänar som glidare när lustan tränger på.

Finnmerchant Oseriös Aktör
5 december 2007 · 592 Inlägg

GranatMagnuS skrev:
Har ju en tunturi DX som tjänar som glidare när lustan tränger på.

Tunturiklubben joinar in här . Tunturi pappa 72

Performance can be dangerous.........thats why i drive KingCab
Nissan King Cab 4x4 DIESEL "Carnival of Rust" (1992)
Volvo C303 "TGB111A MT" (1977)
aenfors
5 december 2007 · 375 Inlägg

Har en gammal dbs som jag renoverade för några år sen. Men den står mest och samlar damm. Farsan har en jävligt cool veteran från 56, en crescent 2000 100% original big_smile
Spana gärna in den i mitt galleri.

_Wallis_
5 december 2007 · 4 506 Inlägg

Har ingen men skulle vilja ha en, Gammla grejer är skoj. Har en Honda MT50 som jag har sparat för att köra VeteranRally med när jag är gammal, Men det värkar som jag säljer den nu för att dra in lite pengar. Annars hade det vart skoj att ha en moppe som man ägt när man var ung..

Kan du andas kan du dö.
Olzzon Pirat
5 december 2007 · 426 Inlägg

Puch Dakota owner cool Renoverade den nu under sommaren så nu är den och går riktigt smooth big_smile

rebell82
5 december 2007 · 118 Inlägg

Puch Dakota & Montana, Crescent stummis och en Fram Clipper finns mina gömmor. I somras blev det  dock lite åkt, men hoppas på en sommar med många mil. smile

"Blir less på folk som tror att kött växer på träd."
Hakan_J
5 december 2007 · 380 Inlägg

Har en gammal svalan från 61,orange å vit,helt original,åker dock alldeles för lite men ska försöka ändra på dä till sommarn : )

Fredrik89 Bilmekaniker
5 december 2007 · 274 Inlägg

har en liten pärla som heter Fram King fr 60-talet.. mer exakt vet jag inte.. men den e rolig iaf, å orkar den inte upp för en backe så e de bara att hjälpa till me pedalerna wink

_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_
Mercedes-Benz
///AMG
-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-
Honken_ Klyphuggare
5 december 2007 · 328 Inlägg

norpan skrev:
Själv åker jag när tillfälle ges på de flesta "rallyn" som arrangeras i närheten, annars har det blivit bil o familjen följer med o tittar på nåt stort moped evenemang,som t.ex. Rättvik under classic car week o Borlänge till "Mellsta-träffen" där dom i år satte nytt Världsrekord i antal veteranmopeder i en kortege! inte illa faktiskt, över 700 moppar. Det är min andra hobby bredvid bilarna, få se om det är nå fler "återfalls-mopedister" här??

jag va in och kolla på kortegen det va skapligt med blårök då.
förövrigt så har jag en piaggio som har agerat lite försökskanin med diesel i tanken men veteran vettefan om den är.

Varför ska man åka i lera och sörja när man kan åka på is och ha det glatt
NJ_
5 december 2007 · 2 118 Inlägg

ägare till en blå daktota med texas styre cool

D.i.l.l.i.g.a.f
twin_cam Smålänning
5 december 2007 · 7 877 Inlägg

Har en Crescent Compact 1252 (den treväxlade) från 70-talet.
Rullade som bruksfordon året runt fram till körkortet.
Rullade 2000 mil på tre år.
Va skoj att komma till skolan på vintern i nian smile -20 grader när man skulle hem, och alla med plastmoppar hade startproblem, så kom jag ut, kickade en gång och åkte big_smile

Brukar vara med i CMU:s Unionsrally för veteranmopeder här i kalmar.
Hoppas dock att 2008 års runda blir bättre än årets, för den va kort...
2006 års är bäst hittills.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Turbomatte Lackerare/Rekondare
5 december 2007 · 834 Inlägg

Jepp, Har en gammal mcb 1209 champion hemma, renoverade den till 15års dagen och gled som en kung^^ Brydde mig inte så mkt om de nya mopederna som fanns utan tyckte det var roligare att ha en gammal veteranare.

RonnieH Ford är min grej!
6 december 2007 · 582 Inlägg

Fränt att det var lite likasinnade här på Garaget! Om ni bor i närheten av Västerås så kan jag rekommendera "Hallsta-moppers" vår-rally(senast över 70 moppar) och mälar-rallyt i Surahammar (över 120 moppar/MC ), lagom längd på 8-9 mil! + resan dit då på, för min del 3-4 mil, på Sura rundan blev det 21 mil på en dag på min vita Monark jag har på min sida! Lite öm i baken blev man.. Men det var det helt klart värt!!

Från en helt annan del av Köping...
"Håll bilen fräsch, slipp wunderbaum...!"
Lindqvist Bil AB Ford Köping
Ford Fiesta "ST150" (2006)
GripenT16
9 december 2007 · 403 Inlägg

Har ingen för tillfället men har haft två dakota och en montana som jag renoverat och sedan sålt. Är nu på jakt efter en zundapp ks50 mellan 72-76, ingen som har en stående till salu??

Munkens
9 december 2007 · 349 Inlägg

Jag kör rätt så mycket med min Norsjö Partner, sen så har jag en gammal femtiotals Monarped också, men den behöver en totalrenovering.

Anders "Munken" Jonsson
Lexus LS400, Datsun 200SX S110, Chevrolet Chevelle
Projekttråd Chevelle: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=181653
RonnieH Ford är min grej!
12 december 2007 · 582 Inlägg

Fan det är rätt coolt moped fenomenet, här är det grabbar (kanske någon tjej?) med värsting bilar! typ Skyline m.m, som får återfall o tar fram Gamla Mopeden som gör 0-35 på en söndag big_smile är det för att stilla själen månntro?? eller är det för att det är en påminnelse om hur bekymmersfri man va i moppe-åldern,bara man hade full tank! ELLER är det för att det är så jäkla COOLT cool med allas blickar (avund eller?)

Från en helt annan del av Köping...
"Håll bilen fräsch, slipp wunderbaum...!"
Lindqvist Bil AB Ford Köping
Ford Fiesta "ST150" (2006)
Noiseprojekt
12 december 2007 ·

Monark -65a
Helt original, även original tändstift cool

Senast redigerat av Noiseprojekt (12 december 2007)

Lundin118
12 december 2007 · 32 Inlägg

Monark 1209, tidigt 70tal big_smile
Helt orginal, fortfarande pluggad. Går väl runt 30 - 35 sådär smile

Ford Mondeo ST220 "Sports Technology" (2004)
turbotompa fritidsprofessor
12 december 2007 · 1 197 Inlägg

Förra sommarn renoverade jag en Cresent Compact som jag puttrar på ibland.
Den är lackad i org.liknande blåmetallic och har en hand 2-växlad Sachs-motor.
Årsmodellen är okänd, så om någon vet hur jag tar reda på års.mod vill jag gärna veta

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang