Dumpventil på en Audi

RED_BULL
8 november 2004 · 1 Inlägg

HEJ! Jag har en Audi 1.8t 190hk och vill så gärna ha en dumpventil för jag tycker det låter sååå fräckt! Är det någon som kan rekomendera en bra och prisvärd dumpventil som låter vasst och skriv gärna var jag kan få tag på en sån! Tack i förhand!

micke_gt
13 november 2004 · 38 Inlägg

hejsan


forge har en fin öppen dumpventil som ligger på tro de är 1300 kr

finns iaf på motornord.se både ja å kompisen har sån int hunnit testa min men vi testade polarens i hans kärra å den lät fint smile

iannat fall kan du ju allti montera på öppet luftfilter då hör man oxå lite pys ljud om de nu är ett måste för dig smile

Senast redigerat av micke_gt (13 november 2004)

Ater
14 november 2004 · 9 Inlägg

Tjenis!
Det bästa för dig med 1.8T motor är självfallet återcirkulerande dumpventil, vilket då gör att du tappar i princip hela "pysen". Den dumpventil som är mest avstämd för just din bil skulle jag gissa är den du finner hos Streetside, den är gjord så att du får ganska mycket pys endå. Dumpventilen kallas för GFB Hybrid.
Mer information samt pris osv på den finner du på...
http://www.streetside.se/dump_hybrid.asp

Mvh, Per Eriksson

Senast redigerat av Ater (14 november 2004)

spawn_of_diablo Yrkeschaufför
6 mars 2005 · 25 Inlägg

man ska ha öppen dump.. inge snack om saken ...
jag har en turbosmart .. dom är ganska dyra men grymt bra smile
forge funkar också . men dom blir lätt klen efter mycket körning.. fryser lätt när det är kallt ochså.....

Pain is temporary, glory is forever!!!
Ford Focus (2008)
BMW 328ci "Crimson Serpent" (1998)
wiikman
6 mars 2005 · 165 Inlägg

en sak som jag undrat över. ger dumpventiler mer hk eller bara mera ljud?

_________
Audi Coupe
2.3 '92
Hellboy
7 mars 2005 · 2 Inlägg

Du bör ha en återcirkulerande dump då du har en luftmängdmäter i din bil, annars bränner du lambdan och bilen kommer inte gå bra. De återcirkulerande låter inte mycket mer än orginal, möjligtvis lite mer med öppet filter. Vill du ha pysljud kan du satsa på en hybriddump, som ger ljud och är snäll mot motorn. Dumpar ger inga hästkrafter. smile

glenta
15 mars 2005 · 1 Inlägg

Prova GFB hybrid, den funkar bra och låter fränt...Men den är tyvärr ganska dyr. sad

[Oo===W===oO]
\______________/
Katamso Superstar
15 mars 2005 · 511 Inlägg

Audin har sån känslig LMM så du bör ej ha en öppen dump eller öppetluftfilter!!!

Där emot kan du använda GFB hybryden som tidigare talar nämnt. Den funkar toppen och JAG tycker inte det e så dyr...

Hör med Robban på Streerside.se han hjälper dej.



Mvh

Senast redigerat av Katamso (15 mars 2005)

Mitsubishi Eclipse "Paul Walker Tribute" (1997)
Audi A4 1,8TS "RosaBilen" (1999)
quattromaniac
16 mars 2005 · 97 Inlägg

RED_BULL skrev:
HEJ! Jag har en Audi 1.8t 190hk och vill så gärna ha en dumpventil för jag tycker det låter sååå fräckt! Är det någon som kan rekomendera en bra och prisvärd dumpventil som låter vasst och skriv gärna var jag kan få tag på en sån! Tack i förhand!

Gå in på www.nordicaudi.com å ställ samma fråga om du vågar wink
Ett tips är att söka lite på forumet där så blir du lite klokare i ämnet!

A7 quattro 3.0tdi -11
Bilder
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang