Blästra chassiet (och rostskydda det)

micke7406
7 mars 2008 · 1 400 Inlägg

MagnumR skrev:
Jepp wink hihi, jag behövde bara betala 500:- dessutom cool

Vi tog bara dom plåtrena ytorna och sen bara blåste bort sånt som satt löst. La på lite zinkspray, så nu ska det väl klara sig.

Min granne pratade som sagt var om nån slags plast man kunde lägga på som extra skydd innan jag lägger på Tectyl, ingen som har nån aning om vad det är för något, var man får tag i det och om det ens är nödvändigt?

Du kan lägga på en färg som heter miocoat. mycket bra rostkydd. vi använder det när vi måste lämna långa garantier på våra jobb (25 år och uppått) Det kan du köpa på allcro i möndal.

Ms-sound @www.criticalmassaudio.com
v8rickard Gammelbilsnörd
8 mars 2008 · 450 Inlägg

micke7406 skrev:

v8rickard skrev:

micke7406 skrev:

jag har ju ett företag som blästrar och målar stora broar o dylikt. men smakar det så kostar det. min stora kompresor står på lastbil och är inget man sätter bakom bilen och drar. väger ca 7 ton. anars så har jag en klocka på 300 liter till salu. det är bara att skicka ett medelande. Ms-maleri@hotmail.com

Hejdu, jag har kanske ett jobb till dig framöver:p Nä men saken är den att jag sakta men säkert skall renovera en Volvo PV -53, Du kan se i min länk nedan... Underredet har aldrig haft någon rostskyddsmassa utan bara vart målat från fabrik, nu skall jag ta mig ann att renovera bilen riktigt seriöst och bilen kommer sedan bli lackad under är det tänkt. Det är ju lätt att komma åt under bilen då den hänger i en vagga... Hur blir ytan med din bläster? Är det möjligt att blästra sånna ytor som sedan skall ha "finlack" dvs utanpå? låter spännande det där, hört runt lite i trakterna men nu känner jag att det snart e dags o få jobbet gjort här...

Mvh Rickard

Ja alingsås är ju nära. Var där förra sommaren och målade plåttak. Du kanke såg mig Haha. Huset vid torget som hadde ställningar. Nä nu till frågan du kommer att få en lite kornig yta. men det är bara att sprutspackla. Bara lite mer jobb. Om du vill ha underredet riktigt fint så kan du vattenblästra det i stället. Har en vattenbläster på 2500 bar men den är uthyrd hella sommaren tyvär. men om du vill vänta så skulle vi kunna fixa det i slutet av augusti eller början på september. MVH  MS-MÅLERI

Hehe,jo torget har man ju tillbringat en del tid vid förr genom åren tongue Det låter helt klart spännande det där, synd att din vattenbläster var bortlovad... Men i första skedet gäller det som sagt ytor som inte är super finish på, skall inte spegla mig under bilen men det skall vara rent och snyggt liksom. Det som är aktuellt är underrede, torped, skuff och nederdelen på insidan, det är inga jätteytor då bilen är såpass liten. Vad kan man tänka sig för tids och penga åtgång på ett sådant projekt?

Mvh Rickard

JohanEP
13 februari 2018 · 2 Inlägg

Vattenblästring är också ett alternativ som vissa fall är bättre för metallen än att få massa skrapmärken.
Önskar man få bort asfalt, kitt, underredsmassa och alla lager färg passar det perfekt med vattenblästring.
Har själv blästrat av en helt strippad bil till plåtren yta både in-och utvändigt.
Det sparade massa slip- och skraptid och blev fint resultat inför målningen.

zemet
13 februari 2018 · 4 037 Inlägg

Hahaha vilket trådlyft. 10 årbig_smile

Tesla Model S P85D "LingonExpressen" (2015)
JohanEP
13 februari 2018 · 2 Inlägg

zemet skrev:
Hahaha vilket trådlyft. 10 årbig_smile

Tiden går snabbt. Samma problem nu som då.😀

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang