Angående: Stående träff, söder om Stockholm!

exiZ
5 mars 2008 · 533 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/80866/358487_uk7ijf.jpg

STÅENDE BILTRÄFF - ELDTOMTA/SKANSUNDET varannan söndag hela sommaren!

Detta har gått från att vara en tråd där jag "kollade av" ett eventuellt intresse för en stående träff varannan vecka, söder om Stockholm till att bli en STÅENDE tråd med stående träffar. Så varannan söndag kör vi träffar hela sommaren och ALLA, verkligen alla är välkomna!

Förklaring till hela tråden/träffen:
Med stående träff menar jag att man kan komma till Eldtomta samma dag vecka in och vecka ut (kanske inte under vinterperioden) för att träffa likasinnade och snacka om bilar, bilbyggen och allt annat som kan tänkas dyka upp.

Jag vet mycket väl att det redan finns ett flertal bilträffar i Stockholm, bland annat vid Infra city, Moraberg och ute vid Brostugan (då jag själv brukar vara där) men tycker att det är dags för en träff söder om stan, så vi som bor där (här) slipper köra så långt varje gång en träff blir av och dessutom vet jag att många efterfrågar en träff där ingen ska behöva känna sig utanför eller utfryst!

Träffens syfte:
Mitt syfte med denna tråd och träff är att man ska kunna träffa likasinnande varannan söndag, ta en fika ute vid Eldtomta kring kl. 15.00 och sedan, ca en timme senare kör man en gemensam tripp längs roliga vägar. Första träffen kördes från Eldtomta, via Rosenhill och vidare mot Västerhaninge. Vart nästa träff kommer köras är ännu oklart och helt upp till deltagarna att bestämma, dock ska samråd finnas! Träffpunkten är dock alltid densamma, dvs. Eldtomta café!

Träffplatsen som träffen alltid utgår ifrån är ELDTOMTA och ligger påväg ut mot Skansundet. I Eldtomta finns ett café som serverar lättare rätter, smörgåsar och sallader (dom tar kortbetalning, så länge inte uppkopplingen pajjar, men kontanter är en fördel om man vill vara på den säkra sidan!) och vägen dit är en av Sveriges roligaste vägar, dom är tighta, slingriga och precis så som roliga vägar ska vara.

Träffarna är alltså (jag vet att det blir tjatigt, men tjat är det enda som fungerar för att folk ska förstå!) varannan söndags eftermiddag, kl. 15.00 och framåt, detta pga att jag vet att många festar eller är bortresta över helgerna.

Med vänlig hälsning

Anna



NÄSTA TRÄFF ÄR:
Söndagen den 29 maj kl. 15.00 ute vid Eldtomta Café. Vi lämnar caféet i samlad trupp ca 16.30, så du som tror dig inte hinna ut till caféet till 15, har ändå en chans att keepa-up längs vägen.


OBS! om någon ej skulle hitta till träffplatsen så finns möjlighet till karavann/följa jon-körning från Botkyrka golfklubb men då bör detta sägas till om minst på fredagen samma vecka!

VÄGBESKRIVNING:
För att hitta dit från E4:an sväng av av TUMBA avfarten kör mot Grödinge/Nynäshamn. Vid Vårsta (rondellen) sväng vänster, då du har Botkyrka golfklubb på vänster sida sväng höger. Följ skyltning Skansundet. Kör så långt du bara kan, tills du ser en skylten ELDTOMTA eller livs-butik/cafét på höger sida. Träffen sker på grusparkeringen där.

Senast redigerat av exiZ (18 maj 2011)

I like money right where I can see it, standing in my front yard...
Volvo XC60 D4 AWD Ocean Race "Pansarvagnen" (2016)
roxe Jesus didn´† Tap
7 mars 2008 · 1 146 Inlägg

jag är väldigt intreserad. Skulle vara kul som fan. Jobbar till 17 på söndagar så efter det kommer jag komma i alla fall.

Pain is temporary, glory is forever. I don´t fuckin´ Tap..
Falkich Telge Drifting Team
10 mars 2008 · 602 Inlägg

Måste det vara BMW bundet? Annars låter det som en bra ide. Rosenhill är ett ganska bra ställe oavsett varifrån du kommer, så får du åka kungligt sköna vägar för att komma dit, det är bara från Södertälje som det är lite mindre kul...

Chevrolet Van G20 "Kung Bussen" (1989)
roxe Jesus didn´† Tap
10 mars 2008 · 1 146 Inlägg

Jag kan komma vart som helst. Så länge det är bilar där smile

Pain is temporary, glory is forever. I don´t fuckin´ Tap..
exiZ
10 mars 2008 · 533 Inlägg

Hej grabbar!

Min tanke, då jag la upp tråden, var att det skulle vara likasinnande bilintresserade människor som sågs söder om stan, då det redan brukar finnas bilträffar norr om stan, och då oftast i Väsby.

Rosenhill eller Södertälje är mina förslag på träff-platser smile

I like money right where I can see it, standing in my front yard...
Volvo XC60 D4 AWD Ocean Race "Pansarvagnen" (2016)
roxe Jesus didn´† Tap
10 mars 2008 · 1 146 Inlägg

Båda ställerna passar mig smile

Pain is temporary, glory is forever. I don´t fuckin´ Tap..
Falkich Telge Drifting Team
10 mars 2008 · 602 Inlägg

Södertälje har ju ett par ganska stora parkeringar, en vid McDonalds i moraberg, och en vid scania rinken.

Chevrolet Van G20 "Kung Bussen" (1989)
exiZ
11 mars 2008 · 533 Inlägg

Jag bor själv i Tumba, och absolut närmast, för mig, är Rosenhill, plus att vägarna till och från Rosenhill (främst vägen till/från) västerhaninge, är ruskigt rolig att köra på. DÄRFÖR kom jag med förslaget Rosenhill. För då kan kan fika innan och sedan dra en tur med bilarna smile

Då (om) jag får ett tillräckligt stort intresse så kommer en plats att bestämmas smile

I like money right where I can see it, standing in my front yard...
Volvo XC60 D4 AWD Ocean Race "Pansarvagnen" (2016)
exiZ
11 mars 2008 · 533 Inlägg

Hehe... då är det spikat, Rosenhill är platsen det kommer bli! Passar det inte, föreslår jag att dom som säger emot startar en egen tråd.

Förslag på dag? Söndagar tror jag är bäst, typ söndagar jämna veckor, klockan 15 och fram tills folk tröttnar. Hur låter det?

Första träffen blir söndagen den 4 maj klockan 15.00 ----> om ingen klagar/säger emot? cool

Senast redigerat av exiZ (11 mars 2008)

I like money right where I can see it, standing in my front yard...
Volvo XC60 D4 AWD Ocean Race "Pansarvagnen" (2016)
roxe Jesus didn´† Tap
11 mars 2008 · 1 146 Inlägg

Det blir aldeles perfekt! Kan bli sjukt bra.

Pain is temporary, glory is forever. I don´t fuckin´ Tap..
exiZ
11 mars 2008 · 533 Inlägg

roxe: Kul att du gillar det, nu har jag dessutom ändrat tråden så att ALLA bilmärken är välkomna på träffen. Anledningen till den 1 juni är för att då borde (måste!) alla vägar vara sopade och folk har hunnit ställa på sina sommar-fin-åk...

I like money right where I can see it, standing in my front yard...
Volvo XC60 D4 AWD Ocean Race "Pansarvagnen" (2016)
mkgsp
11 mars 2008 · 8 Inlägg

Låter skoj! Jag är på,bor i tullinge så det blir perfekt. tongue

exiZ
11 mars 2008 · 533 Inlägg

mkgsp: Hehe... då har du jue nära och bra, du kan väl svänga på slingervägen vid Tullinge och ta den vägen till Rosenhill? smile

I like money right where I can see it, standing in my front yard...
Volvo XC60 D4 AWD Ocean Race "Pansarvagnen" (2016)
groze
11 mars 2008 · 564 Inlägg

Rosenhill är perfekt! Dom har dessutom världens godaste mackor! smile

Mvh Johan, som monterar på sommarhjulen idag.

ReApEr__88
11 mars 2008 · 620 Inlägg

groze skrev:
Rosenhill är perfekt! Dom har dessutom världens godaste mackor! smile

Mvh Johan, som monterar på sommarhjulen idag.

mmm sommar däck...big_smile FAN VA MAN MÅSTE VÄNTA PÅ ATT FÅ SLÄNGA PÅ DOM!!!! grrrrrr

Volvo S60 (2006)
groze
11 mars 2008 · 564 Inlägg

ReApEr__88 skrev:

groze skrev:
Rosenhill är perfekt! Dom har dessutom världens godaste mackor! smile

Mvh Johan, som monterar på sommarhjulen idag.

mmm sommar däck...big_smile FAN VA MAN MÅSTE VÄNTA PÅ ATT FÅ SLÄNGA PÅ DOM!!!! grrrrrr

Egentligen borde jag kanske vänta ett par veckor till, men det är mycket man "borde".... smile

Falkich Telge Drifting Team
11 mars 2008 · 602 Inlägg

groze skrev:

ReApEr__88 skrev:

groze skrev:
Rosenhill är perfekt! Dom har dessutom världens godaste mackor! smile

Mvh Johan, som monterar på sommarhjulen idag.

mmm sommar däck...big_smile FAN VA MAN MÅSTE VÄNTA PÅ ATT FÅ SLÄNGA PÅ DOM!!!! grrrrrr

Egentligen borde jag kanske vänta ett par veckor till, men det är mycket man "borde".... smile

Jag skulle satt på mina i helgen om det inte hade regnat tongue men dom kommer någ på till nästa.

Chevrolet Van G20 "Kung Bussen" (1989)
Falkich Telge Drifting Team
11 mars 2008 · 602 Inlägg

Har även sett några som redan är ute med sina sommar bilar, så jag tror vi kan dra igång tidigare, eller vad tror ni? Det räcker väl att det är tort ute, fast jag vet inte hur många som har sina bilar avstälda iofs.

Men Rosenhill blir KUNGLIGT!

Chevrolet Van G20 "Kung Bussen" (1989)
exiZ
11 mars 2008 · 533 Inlägg

Jag flyttade fram datumet till maj, men det gäller som sagt var att folk fått fram sina sommarbilar ur vinteridet. Om det blir så att fler hör av sig angående träffen, så självklart flyttar vi fram datumet.

Man vill jue dock gärna att det är någolunda varmt ute, så man kan stå och spana in varandras bilar smile

I like money right where I can see it, standing in my front yard...
Volvo XC60 D4 AWD Ocean Race "Pansarvagnen" (2016)
Rallyhalle
11 mars 2008 · 4 299 Inlägg

De låter jävligt skoj, kommer lätt ut dit wink

Ska bara få ihop motorn på min bil först tongue

/Jacob

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang