Trafikförsäkringstråd

jocke_gronberg
15 maj 2008 · 4 586 Inlägg

FireTraXX skrev:

Minister skrev:

FireTraXX skrev:

De flesta av de större bolagen har iallafall kvar sin "under 24-policy".

Länsförsäkringar har kvar gränsen. I och med att jag bara är 21 år gammal kostar min helförsäkring 14.000kr/år och den relativt höga kostnaden beror inte på bilen. Min gamla Mazda 626 hade kostat ännu mer att helförsäkra.

Och för mig som 22-åring ville de ha 16000/år.
Inte för att jag är snål eller så men jag tycker det dumt att betala mer än 10 000kr extra bara för att ha den i mitt namn.

fattar inte hur det kan vara halvakostnaden när man är 24 mot 22 eller verkar som det iallafalll

krutmats
15 maj 2008 · 1 892 Inlägg

jorre83 skrev:

krutmats skrev:
16600:- / Helår för  min saab hos IF

oj oj det var mkt då ska jag vara glad över mina 7132:- /år

Ja med 7000:- / helår har jag skaffat 2 bilar!!  hehe   wink

jocke_gronberg
15 maj 2008 · 4 586 Inlägg

krutmats skrev:

jorre83 skrev:

krutmats skrev:
16600:- / Helår för  min saab hos IF

oj oj det var mkt då ska jag vara glad över mina 7132:- /år

Ja med 7000:- / helår har jag skaffat 2 bilar!!  hehe   wink

kollade upp din bil på mig mats den skulle kosta 8332kr /år på trygghansa

helt sjukt att du betalar det dubbla

krutmats
15 maj 2008 · 1 892 Inlägg

räknat nu på trygghansa på mig,, 10600:-  med självriskreducering och kör vidare och allt sånt...   tur att den står på mamma än wink
men ska ändra det så det blir rätt tills jag är klar med bilen big_smile

sir_daniel www.kudoz.se
17 maj 2008 · 3 802 Inlägg

skyline min kostar 9600/år helförsäkrad
Datsun min kostar 4500/år helförsäkrad
galanten min (bruksbil) 6300/år TRAFIK!
opeln (tjejens bruksbil) 2500/år trafik

dyrt med bilar, men ack så skoj smile

FireTraXX DFFL
17 maj 2008 · 9 020 Inlägg

sir_daniel skrev:
skyline min kostar 9600/år helförsäkrad
Datsun min kostar 4500/år helförsäkrad
galanten min (bruksbil) 6300/år TRAFIK!
opeln (tjejens bruksbil) 2500/år trafik

dyrt med bilar, men ack så skoj smile

WTF?
Så finbilarna som du aldrig använder är helförsäkrade medans bilarna som rullar dagligen är trafikförsäkrade. tongue

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Majzzen
17 maj 2008 · 177 Inlägg

Ringer man till länsförsäkringar för att få en manuell offert så blir det billigare, iaf i skaraborg, där har alla under 24 år full bonus från början, koster 7300 för helförsäkering och MER (vilt, skadegörelse, osv) på 3000 kr självrisk, och 6300 med 5000 kr självrisk, det är inte farligt, sen har jag 500 kr rabatt utöver det... och jag är bara 18 år

Adamski
19 maj 2008 · 116 Inlägg

Om nui ska helförsäkra eran bil och ni står på bilen själva skulle jag först kolla upp billigaste försäkring på insplanet om ni inte hittar något där kolla vad erat hus har för försäkring för då får man bonus och lite billigare alltså .. Betallar 11500 år och då 958 kronor månaden..

Det är billigast för mej med länsförsäkringar

Hyundai i30 CRDI "kongolasse" (2009)
jocke_gronberg
19 maj 2008 · 4 586 Inlägg

en försäkring ska inte bara vara billig utan bra har alltid kört med trygghansa inga problem alls när jag fått skador på min bil

Hexenhammer Webmaster/trummis på heltid
16 juni 2008 · 1 874 Inlägg

Jag är ändå nöjd för hur det ser ut för mig, nu när jag köpt en ny bil.
Antar att det beror på storleken av motor, utsläpp och allt det där. Skiljer
sanslöst mycket pengar mellan min 855 T5 och min V70 2.4.
Jag är 21 år gammal för övrigt (eller ja... 22 snart, typ), så det blir väl lite "dyrare" för mig.

Volvo 855 T5 (1995): 18.000kr om året (1.500kr i månaden) för en helförsäkring.
Volvo V70 2.4 (2004): 7.584kr om året (632kr i månden) för en helförsäkring.

Det är alltså mer än 10.000kr mindre om året. Helt sanslöst alltså. Men ja tack.
Det säger jag inte nej till. Skönt som fasen att den summan sedan sjunker när jag
fyller 24 också...

Är det någon som vet om det går att räkna ut ungefär vad kostnaden kommer
att ligga på när man fyllt 24?

la_palma Labborant
3 september 2008 · 307 Inlägg

Har inte haft någon av mina bilar ställd på någon annan än mig själv alltid, de tjänar man på i längden

Germax
4 september 2008 · 12 086 Inlägg

Du skriver i slutet hur trafikförsäkringen beräknas, det är fel såvida du inte menar avgiften som trafikförsäkringsföreningen tar ut om man kör utan vanlig fösäkring? Och isf är de väldigt luddigt formulerat.

Förövrigt så äger farsan alla mina bilar och han försäkrar dom, jag betalar.
Ända problemet blir att om jag ev krockar så blir min självrisk dubbelt så hög. Och det är en spottstyvel av vad de skulle kosta mig extra att ha bilen försäkrad på mig själv i 6 år. Hittills, 3½ år, har jag aldrig behövt använda försökringen.

Försäkringsbolagen är ju dumma i huvet om du har sånna skyhöga premier för ungdommar och sedan går ut och predikar om att man ska ha bilen på sig själv av massa krystade anledningar. Så jävla motsägelsefullt så de finns inte!

discokapten Kapten på disco!
4 september 2008 · 1 729 Inlägg

Har man inte råd att äga bil så ska man inte äga en bil, vad är det som är så svårt att fatta. Skulle kännas fattigt som fan att ställa bilen på morsan bara för att jag tjänar några tusenlappar på det varje år! Det är surt som fan att betala mer bara för att man är ung, men det finns en anledning till det...

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.
NxV ElectroRaggare
4 september 2008 · 883 Inlägg

Jag är 23 och har mina bilar på mig i helförsäkring (pickisen och en Audi S6)
Och det har jag haft sen jag flyttade hemifrån för 3 år sen.
Det är dyrt, men ska man åka i en bil får man fan se till att ha råd med den åxå.

Chevrolet Tahoe -99 4x4 på M/T 33x13,5X20 däck
Dodge M880 -77 Blivande skogskung!
Volkswagen Arteon "GT-R" (2018)
Chevrolet Tahoe LT "NxV" (1999)
Bossni
4 oktober 2008 · 274 Inlägg

NeonX skrev:
De sätter sig själva i sittsen att folk försäkrar på andra, det är omöjligt att betala så hög försäkring som de vill, när man är så ung...och hurvida bilen är stylad eller inte skiter de nog fullstädigt i. vad säger att min snart 50åriga morsa inte skulle kunna ha en "stylad" bil...troligen är det inte många som har det, men de finns juh undantag, man kan omöjligt bevisa att hon inte använder bilen bara för att den inte är orginal...  roll Min står på morsan och det beror på att jag finner det enormt orättvist att jag skall betala för att jag är ung, det är kränkande att strafflägga ungdommar med så höga avgifter, hade kostnaderna spridigts ut på alla försäkringstagare hade det inte svidigt så hårt för nån och vipps hade problemet vart löst...

Det är bara att inse att ungdomar kör kasst och får betala mycket. Sen så säger du att premien ska delas ut till alla försäkringstagare. Jag själv skulle inte vilja betala högre än vad jag gör bara för att en 18åring har krockat 4bilar på 4 månader gammalt körkort. Jag är 20 och betalar ca 7500kr/år för halvförsäkringen mitsubishi står för vagnskadegarantin. 7,5k är dyrt men jag betalar det annars hadde jag inte haft bilen.  Man kan likssom inte jaga sina drömmar med tom plånbok.

oso
4 oktober 2008 · 20 Inlägg

Bmw 730 Årspremie 3 369 SEK 1800 i självrisk. Trafikförsäkrad. och står på mig 20år^^
Saab 2.0t Årspremie 6332 SEK om den stått på mig. Står på min mamma betalar 3400 för halvförsäkring

silver_icon
9 oktober 2008 · 1 Inlägg

Vet inte om det är rätt topic,
Men jag ville bara tipsa alla som äger en Honda Civic Type-R och som vill ha en billig försäkring.
Kolla med Vesta Skadeförsäkringar. De samarbetar med Nordea och de lyckades sänka min försäkring med massa tusenlappar.
Nu betalar jag 599 kr i månaden = 7188 kr/år, tidigare hade jag Atava vilket kostade mig 12750kr/år.
Tips att kolla med sin bank om de har nåt samarbete med nåt försäkringsbolag.

EDIT: Det är för helförsäkring!

MvH

Hasse

Senast redigerat av silver_icon (9 oktober 2008)

Im just a blast from the past ;)
bmx
26 oktober 2008 · 7 100 Inlägg

hur är förssäkringen på en veteranare?
tänkte om de är nå specielt då!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
bmx
3 november 2008 · 7 100 Inlägg

bmx skrev:
hur är förssäkringen på en veteranare?
tänkte om de är nå specielt då!

vajjj?

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
Scuderia_Lusso Profile at Phoenix Foundation
6 november 2008 · 171 Inlägg

TFF e rena maffian dom har försökt och lura många av mina vänner genom att lägga till en viss summa.

Senast redigerat av Scuderia_Lusso (6 november 2008)

Scuderia_lusso hast Benzin Um Bluth
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang