Release: Garaget v7.1

Supratok Toker
17 maj 2008 · 491 Inlägg

Sidan ser riktigt bra ut nu !

Toker Jr 081102
nordstromj
17 maj 2008 · 1 772 Inlägg

Håller med! Helnajs smile

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.
BMW 320d (2007)
Lizzardo
17 maj 2008 · 130 Inlägg

Jag tycker det blev ett litet minus när ni kortade ner på antalet uppdaterade bilar wink

Opel Astra OPC "Borg Warner EFR" (2006)
Opel Astra GSI "Saab B204" (1993)
chrizz Administratör
17 maj 2008 · 11 780 Inlägg

Lizzardo skrev:
Jag tycker det blev ett litet minus när ni kortade ner på antalet uppdaterade bilar wink

Ptja, beror på hur man ser på det. Nu kan du faktiskt SE bilderna istället för de pyttesmå, och sen får hela "fönstret" plats på skärmen och du kan klicka dig vidare på "nästa sida" enkelt utan att behöva scrolla.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
17 maj 2008 · 6 170 Inlägg

chrizz skrev:

Lizzardo skrev:
Jag tycker det blev ett litet minus när ni kortade ner på antalet uppdaterade bilar wink

Ptja, beror på hur man ser på det. Nu kan du faktiskt SE bilderna istället för de pyttesmå, och sen får hela "fönstret" plats på skärmen och du kan klicka dig vidare på "nästa sida" enkelt utan att behöva scrolla.

Något jag saknar här på garaget (och på istortsett hela internätet tongue) är någon sorts intelligent anpassning av sidan till användarens upplösning.

Det vore ju tex väldigt fint om fler webbsidor anpassades till storlekar större än 1024*768, 1280*1024 eller 1920*1200 (det är väl dom vanligaste storlekarna). Det finns ju ändå en hel del folk som sitter med stora skärmar och höga upplösningar.

Vi som sitter med 30-tums-skärmar och upplösningar på 2560*1600 kanske inte är många och det är väl egentligen inget superstort problem direkt men det vore ändå nice om fler webbdesigners hade oss med i åtanke när dom gjorde sina hemsidor smile

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
WeDo
17 maj 2008 · 3 390 Inlägg

Blev kanon bra.... big_smile

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre
bmx
17 maj 2008 · 7 100 Inlägg

blir ju bara bättre och bättre smile tummen upp big_smile

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
jockebostrom
17 maj 2008 · 35 Inlägg

Riktigt bra gjort big_smile

men! google annonsen, störde mig lite på att den dyker upp när man inte sätter bildtext, allt blev lite rörigt när den tryckte ner bilden.

ingen aning om vad du får in på reklam men det är väl bra mycket antar jag, men sett till mig själv så skulle jag lätt betala en årsavgift på kanske 20-50kr via ett sms för att slippa se lite tråkig och ej bilrelaterad reklam..

Senast redigerat av jockebostrom (17 maj 2008)

Volkswagen Golf GTI special "NightRider" (1984)
erkki88 Audiförare
18 maj 2008 · 63 Inlägg

jockebostrom skrev:
Riktigt bra gjort big_smile

men! google annonsen, störde mig lite på att den dyker upp när man inte sätter bildtext, allt blev lite rörigt när den tryckte ner bilden.

ingen aning om vad du får in på reklam men det är väl bra mycket antar jag, men sett till mig själv så skulle jag lätt betala en årsavgift på kanske 20-50kr via ett sms för att slippa se lite tråkig och ej bilrelaterad reklam..

Håller helt med om google annonsen, borde ju fixas så den är under bilden även om man inte har nån text till bilden. Ska väll gå att fixa?

Annars verkar det bara fint smile

Fullt Ös Medvetslös!
If It's Too Loud, You're Too Old!
Kryddan HEAVY METAL
18 maj 2008 · 38 Inlägg

stor bild saknas får jag varje gång jag för muspekaren över en användares avatar.
Vart tog dessa bilder vägen?

I'm not driving to make great time. I'm driving to have a great time.
Saab 9-3 AERO SALOMON "Lady Grey" (2002)
chrizz Administratör
18 maj 2008 · 11 780 Inlägg

Kryddan skrev:
stor bild saknas får jag varje gång jag för muspekaren över en användares avatar.
Vart tog dessa bilder vägen?

Fixar det imorgon

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
-Akerfeldt-
18 maj 2008 · 2 638 Inlägg

Reagerade på det nu, vet dock inte om det vart så tidigare innan uppdateringen hmm
När man kollar på senast uppdaterade bilar och är på t.ex. sidan 7 av 504 och går in och kollar på någons sida/bil, sen när man vill gå tillbaka för att fortsätta kolla vidare i listan hamnar man på sidan 1 av 504...
Kanske bara är så hos mig, men tycker iaf att det är lite störande....

Phaetoon
18 maj 2008 · 8 156 Inlägg

Aker_s40 skrev:
Reagerade på det nu, vet dock inte om det vart så tidigare innan uppdateringen hmm
När man kollar på senast uppdaterade bilar och är på t.ex. sidan 7 av 504 och går in och kollar på någons sida/bil, sen när man vill gå tillbaka för att fortsätta kolla vidare i listan hamnar man på sidan 1 av 504...
Kanske bara är så hos mig, men tycker iaf att det är lite störande....

Tror att det kan vara lite svårt att åtgärda. Kanske går med en cookie?
I vilket fall. Ett förslag vore ju att man kommer till en egen sida, precis som med nya bilar?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
chrizz Administratör
18 maj 2008 · 11 780 Inlägg

Aker_s40 skrev:
Reagerade på det nu, vet dock inte om det vart så tidigare innan uppdateringen hmm
När man kollar på senast uppdaterade bilar och är på t.ex. sidan 7 av 504 och går in och kollar på någons sida/bil, sen när man vill gå tillbaka för att fortsätta kolla vidare i listan hamnar man på sidan 1 av 504...
Kanske bara är så hos mig, men tycker iaf att det är lite störande....

Det har alltid varit så, skillnaden nu är att man faktiskt vill bläddra bakåt lite då man faktiskt ser något av bilarna i listan wink

Jag vill dock göra något åt det så att man hamnar rätt när man går tillbaka.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
TengarN
18 maj 2008 · 98 Inlägg

När man kollar på videos sen har muspekaren på den användare som laddade upp videon, då kommer det upp lite mer info om den personen men den infromation hamnar bakom reklamen så man ser inget...
slänger in en bild också så fattar man bättre.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/79558/349069_wrwkgj.jpg

Renault Mégane Coupé "MaggaN" (1998)
chrizz Administratör
18 maj 2008 · 11 780 Inlägg

TengarN skrev:
När man kollar på videos sen har muspekaren på den användare som laddade upp videon, då kommer det upp lite mer info om den personen men den infromation hamnar bakom reklamen så man ser inget...
slänger in en bild också så fattar man bättre.

http://www1.garaget.org/gallery/archive/79558/349069_wrwkgj.jpg

Ja, det är ett flash-fenomen tyvärr som inte finns nån bot på. Eller jo, man kan ha flashen som "transparent", vilket gör att man kan lägga på lager ovanpå, men alla annonser är inte så. Jag ska se över layouten för videoklipp ändå och i samband med det ska jag försöka se till så det inte kan bli sådär längre.

mvh

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Altberg
18 maj 2008 · 6 Inlägg

Me like Adblock plus!

Coffe
18 maj 2008 · 124 Inlägg

Ett problem som jag har märkt är att jag inte kan byta sida på kommentarerna.
T.ex. om jag kollar på en film med 3 sidor kommentarer så kan jag bara kolla på sida 1. Det händer inget när jag vill välja sida 2 eller 3.
Samma sak med kommentarerna på bilarna.


EDIT: Märkte att det bara blir såhär när man inte är inloggad.

Senast redigerat av Coffe_ (18 maj 2008)

chrizz Administratör
19 maj 2008 · 11 780 Inlägg

Coffe_ skrev:
Ett problem som jag har märkt är att jag inte kan byta sida på kommentarerna.
T.ex. om jag kollar på en film med 3 sidor kommentarer så kan jag bara kolla på sida 1. Det händer inget när jag vill välja sida 2 eller 3.
Samma sak med kommentarerna på bilarna.


EDIT: Märkte att det bara blir såhär när man inte är inloggad.

Det var som tusan, ska titta på det så snart som möjligt.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
chrizz Administratör
19 maj 2008 · 11 780 Inlägg

Coffe_ skrev:
Ett problem som jag har märkt är att jag inte kan byta sida på kommentarerna.
T.ex. om jag kollar på en film med 3 sidor kommentarer så kan jag bara kolla på sida 1. Det händer inget när jag vill välja sida 2 eller 3.
Samma sak med kommentarerna på bilarna.


EDIT: Märkte att det bara blir såhär när man inte är inloggad.

Fixat nu.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang