Release: Garaget v7.1

chrizz Administratör
19 maj 2008 · 11 780 Inlägg

Kryddan skrev:
stor bild saknas får jag varje gång jag för muspekaren över en användares avatar.
Vart tog dessa bilder vägen?

Har fixat de stora bilderna nu.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
chrizz Administratör
19 maj 2008 · 11 780 Inlägg

Vill bara tillägga att alla tips uppskattas. Det är inte lätt att ha 100% koll på att precis allt funkar som det ska, även om jag försöker wink

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
chrizz Administratör
19 maj 2008 · 11 780 Inlägg

Aker_s40 skrev:
Reagerade på det nu, vet dock inte om det vart så tidigare innan uppdateringen hmm
När man kollar på senast uppdaterade bilar och är på t.ex. sidan 7 av 504 och går in och kollar på någons sida/bil, sen när man vill gå tillbaka för att fortsätta kolla vidare i listan hamnar man på sidan 1 av 504...
Kanske bara är så hos mig, men tycker iaf att det är lite störande....

Det är fixat nu. Efter 2 minuter utan klick på "nästa" eller "föregående" bland uppdaterade bilarna så nollas det och man hoppar till 1:a sidan igen, annars hamnar man där man var sist...

Mvh

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
cuppre negativ..
19 maj 2008 · 167 Inlägg

nee den var inget rolig, listan för "senast uppdaterade bilar" är för kort!!

"Har man en cosworthmaskin så vill man givetvis höra den jobba. Vem vill igentligen ha en tyst bil när man kan få det här? Det skulle vara grannarna då, möjligen" Kenneth Tonef - Motorjournalen.
www.5100.se
ekkin Skogenracing.com
19 maj 2008 · 309 Inlägg

cuppre skrev:
listan för "senast uppdaterade bilar" är för kort!!

Håller med där, kommer ju bara rassla till så har man ramlat igenom hela listan sad

Skulle man inte kunna korta "nya bilar" listan och öka på "senast listan" ist?

Senast redigerat av ekkin (19 maj 2008)

------> www.skogenracing.com <------
BMW 1602 Turbo "1.8L" (1972)
chrizz Administratör
19 maj 2008 · 11 780 Inlägg

cuppre skrev:
nee den var inget rolig, listan för "senast uppdaterade bilar" är för kort!!

För kort? Du har runt 500 sidor att bläddra igenom där. 5 bilar per sida ger 2500 bilar, jag tror inte du orkar gå igenom så många ändå...

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
chrizz Administratör
19 maj 2008 · 11 780 Inlägg

6 bilar i listan nu istället för 5...

Tanken är att alla bilarna ska få plats på skärmen för alla utan att behöva scrolla upp och ned. 6 bilar är på gränsen för de med skärmupplösningen 1024x768.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
-Akerfeldt-
19 maj 2008 · 2 638 Inlägg

chrizz skrev:

Aker_s40 skrev:
Reagerade på det nu, vet dock inte om det vart så tidigare innan uppdateringen hmm
När man kollar på senast uppdaterade bilar och är på t.ex. sidan 7 av 504 och går in och kollar på någons sida/bil, sen när man vill gå tillbaka för att fortsätta kolla vidare i listan hamnar man på sidan 1 av 504...
Kanske bara är så hos mig, men tycker iaf att det är lite störande....

Det är fixat nu. Efter 2 minuter utan klick på "nästa" eller "föregående" bland uppdaterade bilarna så nollas det och man hoppar till 1:a sidan igen, annars hamnar man där man var sist...

Mvh

Skönt wink Verkar fungera bra tycker jag

cuppre negativ..
19 maj 2008 · 167 Inlägg

chrizz skrev:

cuppre skrev:
nee den var inget rolig, listan för "senast uppdaterade bilar" är för kort!!

För kort? Du har runt 500 sidor att bläddra igenom där. 5 bilar per sida ger 2500 bilar, jag tror inte du orkar gå igenom så många ändå...

du vet vad jag mena.........
men för att förtydliga det hela..
när man tycker på "Bilar" så kommer "senaste uppdaterade bilar" upp och under den "nyaste bilarna".. dom bilarna man ser som senast är uppdaterad är bara 5 st.. sen får man tycker på "nästa sida".. förut var det mer än 5 bilar innan man fick trycka "nästa sida"..
det är DET jag menar med förkort..

"Har man en cosworthmaskin så vill man givetvis höra den jobba. Vem vill igentligen ha en tyst bil när man kan få det här? Det skulle vara grannarna då, möjligen" Kenneth Tonef - Motorjournalen.
www.5100.se
chrizz Administratör
19 maj 2008 · 11 780 Inlägg

cuppre skrev:

chrizz skrev:

cuppre skrev:
nee den var inget rolig, listan för "senast uppdaterade bilar" är för kort!!

För kort? Du har runt 500 sidor att bläddra igenom där. 5 bilar per sida ger 2500 bilar, jag tror inte du orkar gå igenom så många ändå...

du vet vad jag mena.........
men för att förtydliga det hela..
när man tycker på "Bilar" så kommer "senaste uppdaterade bilar" upp och under den "nyaste bilarna".. dom bilarna man ser som senast är uppdaterad är bara 5 st.. sen får man tycker på "nästa sida".. förut var det mer än 5 bilar innan man fick trycka "nästa sida"..
det är DET jag menar med förkort..

Jag vet vad du menar, men skillnaden nu är att du faktiskt SER bilden på bilen, vilket knappt var möjligt förra gången, och du behöver som sagt inte scrolla om du bläddrar vidare nu, vilket många (beroende på skärmupplösning) behövde tidigare.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Lardi SQ
21 maj 2008 · 1 343 Inlägg

nått skumt som uppkommit nu med detta är att ibland när man försöker uppdatera sidan blir de vansinnigt stor text, inte jätte ofta utan bara nån gång ibland..  och bokstäver skriver över varann ibland så de blir suddigt.. ska försöka fånga skiten på bild...

lirar firefox

Ljudnörd!
Kanelbullen
21 maj 2008 · 1 722 Inlägg

Jag vill ha så som tex med msn att jag kan radera inlägg flera åt gången än att ta en i taget ... I gästboken !

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer
Volvo XC70 (2015)
Mercedes 200 "Bettan" (1985)
Toypon
23 maj 2008 · 98 Inlägg

chrizz skrev:
Vill bara tillägga att alla tips uppskattas. Det är inte lätt att ha 100% koll på att precis allt funkar som det ska, även om jag försöker wink

Jag tycker du gör ett förbannat bra jobb! All cred till dig

chrizz Administratör
23 maj 2008 · 11 780 Inlägg

Lardi skrev:
nått skumt som uppkommit nu med detta är att ibland när man försöker uppdatera sidan blir de vansinnigt stor text, inte jätte ofta utan bara nån gång ibland..  och bokstäver skriver över varann ibland så de blir suddigt.. ska försöka fånga skiten på bild...

lirar firefox

Hm, det låter oerhört konstigt faktiskt. Försök få en printscreen på det.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
b0nd3n
23 maj 2008 · 1 944 Inlägg

Lardi skrev:
nått skumt som uppkommit nu med detta är att ibland när man försöker uppdatera sidan blir de vansinnigt stor text, inte jätte ofta utan bara nån gång ibland..  och bokstäver skriver över varann ibland så de blir suddigt.. ska försöka fånga skiten på bild...

lirar firefox

samma sak för mig, kanske händer en gång per dag.
firefox användare.

Senast redigerat av b0nd3n (23 maj 2008)

har du jätte tråkigt får du gärna slänga en kommentar i någon av mina projekttrådar :)
Saab 900NG - Breddning
Volvo Amazon - Polisbil
Volvo V70N - Bruksbil
chrizz Administratör
23 maj 2008 · 11 780 Inlägg

Vilken version på firefox har ni?

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Kanelbullen
25 maj 2008 · 1 722 Inlägg

Kanelbullen skrev:
Jag vill ha så som tex med msn att jag kan radera inlägg flera åt gången än att ta en i taget ... I gästboken !

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer
Volvo XC70 (2015)
Mercedes 200 "Bettan" (1985)
AudiFors
27 maj 2008 · 906 Inlägg

Lardi skrev:
nått skumt som uppkommit nu med detta är att ibland när man försöker uppdatera sidan blir de vansinnigt stor text, inte jätte ofta utan bara nån gång ibland..  och bokstäver skriver över varann ibland så de blir suddigt.. ska försöka fånga skiten på bild...

lirar firefox

testa Ctrl "minus"

=)
b0nd3n
27 maj 2008 · 1 944 Inlägg

chrizz skrev:
Vilken version på firefox har ni?

jag har 2.0.0.14

har du jätte tråkigt får du gärna slänga en kommentar i någon av mina projekttrådar :)
Saab 900NG - Breddning
Volvo Amazon - Polisbil
Volvo V70N - Bruksbil
Lardi SQ
27 maj 2008 · 1 343 Inlägg

740Fors skrev:

Lardi skrev:
nått skumt som uppkommit nu med detta är att ibland när man försöker uppdatera sidan blir de vansinnigt stor text, inte jätte ofta utan bara nån gång ibland..  och bokstäver skriver över varann ibland så de blir suddigt.. ska försöka fånga skiten på bild...

lirar firefox

testa Ctrl "minus"

ja men de försvinner när man uppdaterar sidan igen, så de är liksom ingen grej med datorn i övrigt.. vet att man kan ända storlek på texten på de sättet...

btw så har de inte varit på ett tag nu, kört nån mer uppdatering? för de verkar försvunnit...

Ljudnörd!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang