Detta köpte jag nyss-tråden

amazinjoey
22 september 2020 · 1 138 Inlägg

Det är ju ingen vanlig tshirt utan en funktionstshirt med snabbtorkande funktion...Dessa kostar inte som en tshirt...

torsen
22 september 2020 · 7 198 Inlägg

amazinjoey skrev:
Det är ju ingen vanlig tshirt utan en funktionstshirt med snabbtorkande funktion...Dessa kostar inte som en tshirt...

Då är det väl bättre att använda regnskydd alternativt avhålla sig från transpirationsdrivande aktiviteter såsom fopåll och i stället tillbringa den korta och dyrbara tiden på jorden i garaget!

mb_pucken
22 september 2020 · 5 083 Inlägg

Bra kläder är värt att lägga pengar på. Håller dom länge och sitter skönt så kan man brukar dom i flera år.
Precis som med bildelar så är det lätt att vara dumsnål när det kommer till kläder. Bra kvalitet kostar ofta pengar.
Med vissa undantag så klart.

Senast redigerat av mb_pucken (22 september 2020)

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
zzr9409209
22 september 2020 · 716 Inlägg

Köpte en  tshirt på Smögenbryggan i sommras,300.- ..jag vet,vansinnigt!!

johanbrolin
22 september 2020 · 108 Inlägg

mb_pucken skrev:
Bra kläder är värt att lägga pengar på. Håller dom länge och sitter skönt så kan man brukar dom i flera år.
Precis som med bildelar så är det lätt att vara dumsnål när det kommer till kläder. Bra kvalitet kostar ofta pengar.
Med vissa undantag så klart.

Bommuls Tshirts köper jag på Lager157 för 30 kr styck. Plain färger men de funkar gott och väl, sköna är de också.cool

Stora fötter - Stora skor
candyweiss
22 september 2020 · 863 Inlägg

"Märkeslös" torka snabbt t-shirt 99:- https://www.engelsons.se/tranings-t-shirt-herr

AM/A1/A2/A/B/BE/C1/C1E/C/CE/D1/D1E/D/DE, någon som har fler?
SportPilot Ubåtsingenjör
22 september 2020 · 7 217 Inlägg

Det är i många fall skillnad på kvalité, ibland betalar man bara för märket, det är en djungel att hitta rätt i, men när man väl hittar rätt då är det värt varenda krona som de lite dyrare plaggen eller skorna kostar.

Köper sällan nya kläder, väljer hellre att investera lite mer i något som kommer hålla väldigt länge framför att köpa något billigt jag snabbt kommer få byta ut. Dessutom så försöker jag i så stor utsträckning som möjligt att handla närproducerat, både av kvalitetsskäl, moraliska samt miljöskäl.

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
torsen
22 september 2020 · 7 198 Inlägg

Hämtade nyss, hos DB Schenker´s utlämningsställe, ut 2" höjningssats till Jimnyn.
30 mm hemmagjord höjning finns redan på plats.
20 mm till upp kan vara en tillgång i skogen.

Hört och läst att andra sänker sina bilar!!!!!!
Varför?
Skadar ju lättare underredet och medger ju inte större däck?

SportPilot Ubåtsingenjör
22 september 2020 · 7 217 Inlägg

torsen skrev:
Hämtade nyss, hos DB Schenker´s utlämningsställe, ut 2" höjningssats till Jimnyn.
30 mm hemmagjord höjning finns redan på plats.
20 mm till upp kan vara en tillgång i skogen.

Hört och läst att andra sänker sina bilar!!!!!!
Varför?
Skadar ju lättare underredet och medger ju inte större däck?

Man sänker för att få bättre väghållning bland annat, samt för att bilen ska se bättre ut

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
torsen
22 september 2020 · 7 198 Inlägg

SportPilot skrev:
Det är i många fall skillnad på kvalité, ibland betalar man bara för märket, det är en djungel att hitta rätt i, men när man väl hittar rätt då är det värt varenda krona som de lite dyrare plaggen eller skorna kostar.

Köper sällan nya kläder, väljer hellre att investera lite mer i något som kommer hålla väldigt länge framför att köpa något billigt jag snabbt kommer få byta ut. Dessutom så försöker jag i så stor utsträckning som möjligt att handla närproducerat, både av kvalitetsskäl, moraliska samt miljöskäl.

För ett antal år sedan fanns det bl a chefsloggan(inga öron bara stor trut) LaCost att köpa på loppisen i Skärholmen.
Man värmde fast krokodilen på tröjan med strykjärn!!!!!!

SportPilot Ubåtsingenjör
22 september 2020 · 7 217 Inlägg

torsen skrev:

SportPilot skrev:
Det är i många fall skillnad på kvalité, ibland betalar man bara för märket, det är en djungel att hitta rätt i, men när man väl hittar rätt då är det värt varenda krona som de lite dyrare plaggen eller skorna kostar.

Köper sällan nya kläder, väljer hellre att investera lite mer i något som kommer hålla väldigt länge framför att köpa något billigt jag snabbt kommer få byta ut. Dessutom så försöker jag i så stor utsträckning som möjligt att handla närproducerat, både av kvalitetsskäl, moraliska samt miljöskäl.

För ett antal år sedan fanns det bl a chefsloggan(inga öron bara stor trut) LaCost att köpa på loppisen i Skärholmen.
Man värmde fast krokodilen på tröjan med strykjärn!!!!!!

Lacoste är ofta rätt taskig kvalité

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
22 september 2020 · 14 007 Inlägg

Ni som är lite äldre, kommer ni ihåg att på 70-talet fanns det jeans och t-skirt av märket "Puss&Kram"? Jag köpte lite sådana och dom var väldigt hållbara och höll formen tvätt efter tvätt. Men det var en sak med dom......dom var jävligt dyra!!!!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
spillolja
22 september 2020 · 4 014 Inlägg

Alla har siona prioriteringar

En del köper mobiltelefoner för 20-30Tkk på avbetalning, mina telefoner bruka kosta ca 400:- i inköp,  som min nuvarande nokia 215 som kostade ny 349:-  inkl. porto.  smile   2014

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
22 september 2020 · 14 007 Inlägg

spillolja skrev:
Alla har siona prioriteringar

En del köper mobiltelefoner för 20-30Tkk på avbetalning, mina telefoner bruka kosta ca 400:- i inköp,  som min nuvarande nokia 215 som kostade ny 349:-  inkl. porto.  smile   2014

Finns det ens så dyra mobiltelefoner?

Efter lite koll så såg jag att det fanns Samsung-lurar för 22700 kr. I mina ögon vansinnigt men det är väl en prioriteringsfråga. Min senaste Samsung kostade 2 eller 3 tusen för två år sedan och funkar fortfarande bra. Betalad kontant!!!

/Benny

Senast redigerat av Vettemannen (22 september 2020)

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
spillolja
22 september 2020 · 4 014 Inlägg

Vettemannen skrev:
Finns det ens så dyra mobiltelefoner?

/Benny

Trodde inte det heller innan jag paratade med en av mina "grannar" på gården

men-men jag hittar denna:

http://www.leasy.se/mobiltelefoner/ipho … egrey.aspx

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
22 september 2020 · 14 007 Inlägg

spillolja skrev:

Vettemannen skrev:
Finns det ens så dyra mobiltelefoner?

/Benny

Trodde inte det heller innan jag paratade med en av mina "grannar" på gården

men-men jag hittar denna:

http://www.leasy.se/mobiltelefoner/ipho … egrey.aspx

Dra ända in i helvete!!!! Då finns det bättre saker att lägga pengarna på. Men prioritering så klart!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Utmarks-Loke
22 september 2020 · 5 809 Inlägg

spillolja skrev:
Alla har siona prioriteringar

En del köper mobiltelefoner för 20-30Tkk på avbetalning, mina telefoner bruka kosta ca 400:- i inköp,  som min nuvarande nokia 215 som kostade ny 349:-  inkl. porto.  smile   2014

Funkar att ringa med, men swish och bank-ID är också rätt användbart och sånt tror jag inte den klarar.

Utmarks-Loke
22 september 2020 · 5 809 Inlägg

spillolja skrev:

Vettemannen skrev:
Finns det ens så dyra mobiltelefoner?

/Benny

Trodde inte det heller innan jag paratade med en av mina "grannar" på gården

men-men jag hittar denna:

http://www.leasy.se/mobiltelefoner/ipho … egrey.aspx

Köper man en sån så registrerar dom en hos kronofogden på en gång, för man kommer hamna där förr eller senare ändå

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
22 september 2020 · 14 007 Inlägg

Utmarks-Loke skrev:

spillolja skrev:
Alla har siona prioriteringar

En del köper mobiltelefoner för 20-30Tkk på avbetalning, mina telefoner bruka kosta ca 400:- i inköp,  som min nuvarande nokia 215 som kostade ny 349:-  inkl. porto.  smile   2014

Funkar att ringa med, men swish och bank-ID är också rätt användbart och sånt tror jag inte den klarar.

Det är rätt bra att ha. Även mobilbanken!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Brådhis * Voff voff *
22 september 2020 · 10 244 Inlägg

torsen skrev:
Hämtade nyss, hos DB Schenker´s utlämningsställe, ut 2" höjningssats till Jimnyn.
30 mm hemmagjord höjning finns redan på plats.
20 mm till upp kan vara en tillgång i skogen.

Hört och läst att andra sänker sina bilar!!!!!!
Varför?
Skadar ju lättare underredet och medger ju inte större däck?

När Suzukin inte är tillräckligt lätt att välta från fabrik... wink

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang