Detta köpte jag nyss-tråden

THEBADGUY Gorgilus addictus
6 oktober 2022 · 4 734 Inlägg

Trillade in lite prylar idag smile
https://i.imgur.com/j9gZ3SJ.jpg

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
30 oktober 2022 · 17 380 Inlägg

Vad: Xiaomi Redmi 10c 4gb+64gb Ocean Blue.
Netonet till Instabox 1890:-

Lite svårt och visa bild då min gamla trogna -och 3 år gamla- Honor 7 plötsligt blev extremt varm och skärmen började flimra. Ska ta med webbkameran någon dag kanske. Sen dog den lagom till helgen. Blev varmare och varmare så åkte i vasken under kallvattenkranen en bra stund. Flashback till  Note 7:an...

Nåväl. Detta är en väldigt stor mobil. Billig men bra prestanda med någon Snapdragon 680 processor. Återkommer.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
torsen
30 oktober 2022 · 7 198 Inlägg

LIDL:s elektroniska bilbatteriladdare för 199:-.
2 CTEK har pajat för mig, så nu hoppas jag på bättre kvalitet.
3 ggr så lång garantitid på LIDL:s laddare som på CTEKs dito !!!!!!!!
Vad jag saknar är snabbkopplingarna.
Har f n 3 "snabbisar" på lika många batterier.
Funderar på att byta laddkablarna från CTEK.
Men då förfaller väl garantin?

zzr94092
31 oktober 2022 · 4 378 Inlägg

Byt kablarna bara,laddaren kostade ju bara 199:-, inga pengar i sjön om den skulle gå sönder senare!

Growe Fri fart för ett fritt folk!
31 oktober 2022 · 13 673 Inlägg

zzr94092 skrev:
Byt kablarna bara,laddaren kostade ju bara 199:-, inga pengar i sjön om den skulle gå sönder senare!

haha ja 199kr är ju en vanlig måltid ute om man har tur..jag ödslar inte energin att spara kvittot för dom pengarna..  mer jobb att hålla reda på dom än vad skiten kostar..

jag har en nice laddare jag köpte på clas ohlsson.   för ett par hundra laddar 15amp smile och är av smarta typen

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
SportPilot Ubåtsingenjör
1 november 2022 · 7 218 Inlägg

Hybrid_ skrev:
Vad: Xiaomi Redmi 10c 4gb+64gb Ocean Blue.
Netonet till Instabox 1890:-

Lite svårt och visa bild då min gamla trogna -och 3 år gamla- Honor 7 plötsligt blev extremt varm och skärmen började flimra. Ska ta med webbkameran någon dag kanske. Sen dog den lagom till helgen. Blev varmare och varmare så åkte i vasken under kallvattenkranen en bra stund. Flashback till  Note 7:an...

Nåväl. Detta är en väldigt stor mobil. Billig men bra prestanda med någon Snapdragon 680 processor. Återkommer.

Tror jag har samma likadan, ganska nöjd, men storleken är i största laget. Hade gärna haft en mindre smile

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
torsen
1 november 2022 · 7 198 Inlägg

Jag köpte värmefläkt till garaget hos LIDL för 279:-.

spillolja
1 november 2022 · 4 014 Inlägg

torsen skrev:
LIDL:s elektroniska bilbatteriladdare för 199:-.
2 CTEK har pajat för mig, så nu hoppas jag på bättre kvalitet.
3 ggr så lång garantitid på LIDL:s laddare som på CTEKs dito !!!!!!!!
Vad jag saknar är snabbkopplingarna.
Har f n 3 "snabbisar" på lika många batterier.
Funderar på att byta laddkablarna från CTEK.
Men då förfaller väl garantin?

zzr94092 skrev:
Byt kablarna bara,laddaren kostade ju bara 199:-, inga pengar i sjön om den skulle gå sönder senare!

Det är väj bara att knalla bort till lidl med den trasiga laddaren som har avklippta ändar och reklamera, det värsta som skulle hända är avslagen åberopande av garanti
lol

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
2 november 2022 · 17 380 Inlägg

Övervakningskamera med tillhörande monitor i en paketlösning. Orsaken är att vi de senaste 10 åren haft en gammal 17" TV uppe i hörnet i vardagsrummet kopplat till en trådburen kamera utanför ytterdörren riktad mot parkering/infart. Den har varit på varje dag... TV:n gav så klart upp och kameran är bara gammal och otydlig. Först när grejerna slutade fungera sa frun "övervakningen är släckt, kan du kolla det?". Även hon hade vant sig...

Så en ny inköptes enligt order. Nu trådlös och med app i telefonen och mycket mer lagringsutrymme.
Kjell & Co online, rea 1500:- inkl frakt.

https://www1.garaget.org/gallery/images/90/89434/89434-9f19670f3870b2a09fc00ace2397119f.jpg

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
torsen
2 november 2022 · 7 198 Inlägg

Köpte en begagnad liten lätt obromsad släpkärra i dag.
Tänker ha den för "skogsbruk".
D v s hämta ved med.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
2 november 2022 · 17 380 Inlägg

torsen skrev:
Köpte en begagnad liten lätt obromsad släpkärra i dag.
Tänker ha den för "skogsbruk".
D v s hämta ved med.

Du har det bra som kan få tag i ved! Brist här!

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Jesper328
2 november 2022 · 2 333 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/185/184737/184737-7a26b6136c1fb7f34a51b858bb7d57f7.jpg

Ett stycke lerduvekastare, samt en låda duvor.
500 + 279 pengar gick det lös för.

Köptes på varuhuset i Rönneshyttan för ett tag sen, men testades för första gången idag.
Funktion - mycket bra.

(Kåboj-bössan ingick ej i priset.)

Senast redigerat av Jesper328 (2 november 2022)

Up the RA
zemet
2 november 2022 · 4 030 Inlägg

Jesper328 skrev:
https://www1.garaget.org/gallery/images … 7d57f7.jpg

Ett stycke lerduvekastare, samt en låda duvor.
500 + 279 pengar gick det lös för.

Köptes på varuhuset i Rönneshyttan för ett tag sen, men testades för första gången idag.
Funktion - mycket bra.

(Kåboj-bössan ingick ej i priset.)

Jag har en liknade lerduvekastare. Men jag tycker den fungerar sådär. Efter 3-4 lerduvor så lossar den och man måste stampa ner den i jorden igen. Alternativt får man hålla en fot på den medans den kastar.

Men bättre än inget:)

Jesper328
2 november 2022 · 2 333 Inlägg

zemet skrev:

Jesper328 skrev:
https://www1.garaget.org/gallery/images … 7d57f7.jpg

Ett stycke lerduvekastare, samt en låda duvor.
500 + 279 pengar gick det lös för.

Köptes på varuhuset i Rönneshyttan för ett tag sen, men testades för första gången idag.
Funktion - mycket bra.

(Kåboj-bössan ingick ej i priset.)

Jag har en liknade lerduvekastare. Men jag tycker den fungerar sådär. Efter 3-4 lerduvor så lossar den och man måste stampa ner den i jorden igen. Alternativt får man hålla en fot på den medans den kastar.

Men bättre än inget:)

Japp, det är nog det enda man klaga över.
Tänkte testa att svetsa på en stump armeringsjärn i varje ände och lägga på hantelvikter.
Eller långa m10 skruv funkar ju det med.

Up the RA
MisterAxl
2 november 2022 · 103 Inlägg

4 stycken tätningslister till min bils 4 dörrar införskaffade jag idag genom min lokala Skoda återförsäljare.
Valde att gå igenom dessa herrar på verkstaden där för då kunde jag beställa listerna så att allesammans var anpassade till bilen, komplett med clips och hela paketet. Inget det här med att beställa list på rulle och clips vid sidan om och mäta och hålla på.

Smidigt att dra loss hela den gamla listen, ta en liten tång och med en försiktig hand ta bort alla clips som sitter kvar i dörren efteråt. Sedan rengöra, för jävlar vad skit det samlas under listerna!
Sedan är det bara att montera bort dörrstoppen så att man kommer åt lite smidigare och helt enkelt klicka fast den nya listen i alla hål, täta till och göra snyggt.
Upprepa på resterande dörrar!
Ska bara ringa och dubbelkolla med de imorgon om det var så att listerna med gula clips är menade för bilens vänstersida och blåa clips för bilens högersida innan jag sätter igång. Är säkert lätt att se med ögat hur det ska sitta men jag kommer befinna mig på ett tåg till Göteborg imorgon så då kan jag lika gärna ringa och småprata lite med verkstaden om det.

Landade på cirka 1900 kronor totalt.

Ingen bild för att...ja, det är gummilister. Inget särskilt kul att titta på, alltså.

Senast redigerat av MisterAxl (2 november 2022)

torsen
3 november 2022 · 7 198 Inlägg

Hybrid_ skrev:

torsen skrev:
Köpte en begagnad liten lätt obromsad släpkärra i dag.
Tänker ha den för "skogsbruk".
D v s hämta ved med.

Du har det bra som kan få tag i ved! Brist här!

Har tänkt mig ut i skogen med Jimnyn och det nyinhandlade släpet och plocka gobitar efter det att Vattenfall röjt kraftledningsgatorna.
Liten bil och litet släp tar sig fram mellan stenar, stubbar och träd där större ekipage är förhindrade.
Som en ATV med tak hahaha.
Plockar bara Björk i måttliga dimensioner = grovt sly.
Sågar med kedjesåg upp i 2-metersbitar.
Går inte att elda med den här säsongen.

SportPilot Ubåtsingenjör
7 november 2022 · 7 218 Inlägg

torsen skrev:

Hybrid_ skrev:

torsen skrev:
Köpte en begagnad liten lätt obromsad släpkärra i dag.
Tänker ha den för "skogsbruk".
D v s hämta ved med.

Du har det bra som kan få tag i ved! Brist här!

Har tänkt mig ut i skogen med Jimnyn och det nyinhandlade släpet och plocka gobitar efter det att Vattenfall röjt kraftledningsgatorna.
Liten bil och litet släp tar sig fram mellan stenar, stubbar och träd där större ekipage är förhindrade.
Som en ATV med tak hahaha.
Plockar bara Björk i måttliga dimensioner = grovt sly.
Sågar med kedjesåg upp i 2-metersbitar.
Går inte att elda med den här säsongen.

Lyxigt att ha egen skog!

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
elektronikfreak tummen mitt i handen
14 november 2022 · 159 Inlägg

Man kan ju aldrig veta om det blir en mild vinter så man kan gå höst- och vårklädd hela vintern eller om det blir en vargavinter, så jag "fyndade" en Helly Hansen dunjacka. Så nu kan kylan komma även om jag föredrar sommarväder på vägarna. 

https://i.postimg.cc/G3jTznqh/helly-hansen-dunjacka-1920x1296.jpg

Elektronikfreak
Stoned Records - bootlegs med bl a Black Sabbath, Queen, Patti Smith, Jimi Hendrix, Roxy Music och Lou Reed
Mitt senaste bilköp - Peugeot 206 SW (2006)
THEBADGUY Gorgilus addictus
18 november 2022 · 4 734 Inlägg

Lite försenad födelsedagspresent åt mig själv. Ett nytt tangentbord!
Pris? Dyrt. Nog mer än vad en normal människa ska lägga egentligen.
Jävligt massiv pjäs dock, nästan 2 kg.
https://i.imgur.com/GP4bbWQ.jpg

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
spillolja
25 november 2022 · 4 014 Inlägg

2st PC-Card Wifi kort
https://www1.garaget.org/gallery/images/207/206321/206321-9cfd82506e145a11ef72a44c9223e55f.jpgdessa visar sig inte stödja WPA-key, bara det lite äldre WEP, så dom får hamna i någon låda och förränta sig
Pris: tot. 107:-  inkl. porto
Vart: Tradera

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang