DrKamikazes remdrivna snigel - Never ending story

BMW e30 325 som ska tvångsmatas med en rotrex c38-61
  • 123 Följare
  • 383 677 Visningar
  • Uppdaterades senast 2 oktober 2012
DrKamikaze Allmänt efterbliven
20 juli 2008 · 542 Inlägg

Puh, kommer nog bli ett långt första inlägg då jag hållit på ett tag med henne utan att ha någon projektråd. Men tänkte prova lägga upp en och se om den kanske kan väcka något intresse smile

Bilen är en 2 dörrars bmw 325 (e30).

Det som ska göras är:
Riva ner motor
Byta ut alla lager, packningar, etc och mäta upp så alla mått och spel ligger inom toleranserna
Stroka till 2,7l och kompsänka till ca 8:1
Balansera vevpartiet med ett lättare svänghjul
Toppen ska givetvis få en vassare kamaxel och anpassas för att tåla lite högre rpm. Svetsning av kylkanalerna är ett måste så dom inte spricker (vanligt m20b25 problem)
Fixa annat sprut/tändning
Bygga nytt avgassystem med extraktorgrenrör och "racekat" som det ser ut nu blir det 2x2,5".
Slänga dit en skruvkompressor och IC

Målet ligger på att få en motor som levererar 3-400hk med bra respons och ett fint brett register.

När motorn är klar så ska bromsar och väghållning uppgraderas, exakt vad som ska göras har jag inte bestämt ännu.

Slänger upp en bunke bilder och lite text till dom och hoppas att det inte blir för tråkigt smile

Här har vi utgångsobjektet iaf smile
https://www1.garaget.org/archive/69/68808/65686/65686-2079430.jpg

Ensam i garaget
https://www1.garaget.org/gallery/archive/68808/183625_fwk57m.jpg

Allt eftersom vintern började närma sig fick man sällskap i garaget wink
https://www1.garaget.org/gallery/archive/68808/183626_trchvf.jpg

Ut med spisen
https://www1.garaget.org/gallery/archive/68808/194973_avyeiq.jpg

Och plocka sönder den
https://www1.garaget.org/gallery/archive/68808/198853_a8m678.jpg

En liten bild på forden som hamnade bredvid
https://www1.garaget.org/gallery/archive/68808/198855_q0vdse.jpg

Fick tag i en 324td vevaxel snorbillig mot löfte om att jag skulle bygga något seriöst av den. Tack bylund, hoppas du anser att jag håller löftet wink (Smidd och med 81mm slag mot 75 som det är original)
https://www1.garaget.org/gallery/archive/68808/201927_absge2.jpg

Rengjorde blocket så man kan pensla på lite färg
https://www1.garaget.org/gallery/archive/68808/211731_hwdjdi.jpg

Vid det här laget så hade garaget fyllts av bilar som ville gömma sig för snön och vägsaltet smile
https://www1.garaget.org/gallery/archive/68808/222378_zx8htt.jpg

Kolvarna rengjordes lite
https://www1.garaget.org/gallery/archive/68808/280933_t4uygo.jpg

Tyckte det var roligt att kolla hur stor skillnad i vikt det var på dom, alla vägde in på 403g. Jag som hade förväntat mig lite filande för att få dom att väga lika smile
https://www1.garaget.org/gallery/archive/68808/280945_ju933e.jpg

Alltid kul att hämta ut paket, det är nästan halva nöjet med att renovera motorn wink Denna gången var det lager, kolvringar, packningar och lite annat smått
https://www1.garaget.org/gallery/archive/68808/285244_5wobfk.jpg

Sen kom det ett annat paket med ännu mer godis tongue Personalen nere på bussgodsombudet ringde upp när jag inte var hemma för att informera om att jag hade ett paket. Flickvännen svarade och fick då också reda på hur mycket det kostade, fan med! Jag som hade lyckats få henne att tro att det är en billig hobby man har wink z58 turbo kamaxel, raceventiler, billet vippor, ställbart kamdrev, hårdare yttre ventifjädrar, CrMo retainers och ett topplock
https://www1.garaget.org/gallery/archive/68808/302325_4z5r37.jpg

Fick tillbaks vevaxel, svänghjul och remhjul från balansering idag. Gjordes av motorslip i kristianstad, dom råkade t.o.m bjuda på en polering av vevaxlen utan extra kostnad, tackar wink
https://www1.garaget.org/gallery/archive/68808/312126_u23zae.jpg

Upptäckte att veven tog i kolven, så fick svarva bort lite av kjolen på kolven. Farsan fick äran att utföra det jobbet med sin nyinköpta 1800-tals svarv wink Men han gjorde inte ett helt tokigt jobb, alla kolvar vägde in på 392g efter jobbet...inget slipande behövdes denna gången heller! smile
https://www1.garaget.org/gallery/archive/68808/315605_r756yt.jpg

Topplocket kom tillbaks från killarna på ppf där den fått kylkanalerna svetsade
https://www1.garaget.org/gallery/archive/68808/337660_pot9u7.jpg

Sen blev det dags att fundera på oljekylning av kolvarna. Sitter inget sådant original på m20 motorn så fick beställa dom här munstyckena från m50 motorn.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/68808/344943_oipo5m.jpg

En bild som ger lite perspektiv på storleken. Meningen med dom är att dom ska spruta olja på undersidan av kolvarna för att kyla ner dom. Ligger även ett avbrutet borr som gick åt helvete wink
https://www1.garaget.org/gallery/archive/68808/344947_e40w6s.jpg

Friskt vågat hälften vunnet, var jävligt nervös när detta gjordes...dessutom på frihand och med ögonmått cool
https://www1.garaget.org/gallery/archive/68808/344199_m8s68u.jpg

Borrade med ett specialborr, tror det var storlek 5,97 eller 5,98mm kommer inte riktigt ihåg och sen försänktes det med 8mm för skallen på munstycket. Så här såg det ut från sidan
https://www1.garaget.org/gallery/archive/68808/344203_5zgupm.jpg

Demonstration av hur det är tänkt att munstycket ska sitta och vara riktat
https://www1.garaget.org/gallery/archive/68808/344220_nx0r5p.jpg

Och så här blev det med munstycket monterat
https://www1.garaget.org/gallery/archive/68808/344941_gcujfu.jpg

Före
https://www1.garaget.org/gallery/archive/68808/347669_5qp7ao.jpg

Efter
https://www1.garaget.org/gallery/archive/68808/348835_6qa19p.jpg

Blocket hade varit iväg en runda hos motormekano i halmstad och blivit honat och plandeckat, tycker det ser så snyggt ut med en nyhonad cylinder wink
https://www1.garaget.org/gallery/archive/68808/366433_u2da76.jpg

Färg penslades givetvis på
https://www1.garaget.org/gallery/archive/68808/366435_b7rli7.jpg

Sen kom det största framsteget hitintills, ställde in motorn i lägenheten så man slipper köra ut till garaget varje dag. Hehe, trots vilda protester och hot från flickvännen. Säga vad man vill, men det är något speciellt att vakna upp till lukten av motorolja och wd-40 wink
https://www1.garaget.org/gallery/archive/68808/373048_b1p8pi.jpg

Nya lager, 12.9 pinnbultar från kilander racing och oljekylningsmunstycken
https://www1.garaget.org/gallery/archive/68808/373050_5ft32x.jpg

Såja veven på plats efter att ha kontrollerat oljespelet med plastigage
https://www1.garaget.org/gallery/archive/68808/373053_htyifz.jpg

Ändgapet på kolvringarna kontrollerades också
https://www1.garaget.org/gallery/archive/68808/377055_quodpl.jpg

Fick en bild på hur munstycket ser ut ovanifrån
https://www1.garaget.org/gallery/archive/68808/377057_8yuq2x.jpg

Kontroll av oljespel för stakarna.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/68808/377751_bhle44.jpg

Kolvar och stakar på plats med ARP bultar som kronan på verket smile
https://www1.garaget.org/gallery/archive/68808/383510_2ri6uf.jpg

Fick för mig att porta lite lätt och polera avgasportarna. Så här kunde dom se ut innan, ojämn yta och lite utstickande kanter efter gjutningen
https://www1.garaget.org/gallery/archive/68808/386691_93l5eu.jpg

Och så här efter, blev inte riktigt nöjd så tog lite till sen...men det tog jag aldrig någon bild på smile
https://www1.garaget.org/gallery/archive/68808/386694_wgyqw5.jpg

Slipade in ventilerna och började montera topplocket. Toppen ska vara god för 8500rpm. Men bytte z58 turbo kamaxlen mot en z45 turbo så kommer nöja mig med 7000rpm smile
https://www1.garaget.org/gallery/archive/68808/390165_do44ee.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/archive/68808/392157_z45l6q.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/archive/68808/392158_bplz5t.jpg

Det tog sin tid att skriva det inlägget! Hoppas någon kan tycka det är intressant iaf smile

Senast redigerat av DrKamikaze (16 januari 2011)

Hellre liten och rapp än stor och slapp
Min projekttråd (bmw 327 som ska kompressormatas)
BMW 325iSICK "SportIntercoolerKompressor" (1987)
DrKamikaze Allmänt efterbliven
20 juli 2008 · 542 Inlägg

alexbenhard skrev:
Trevlig läsning och tittning!!!

Tack! smile

Har några bilder till jag kan bjuda på wink

Det nya svänghjulet som jag ska använda var lite rostigt efter att ha legat ute i regn och snö i ett par år. Så provade ta bort rosten med hjälp av elektrolys enligt guiden på e28.se (http://e28.se/mektips/mektips_10.php).

Så här såg svänghjulet ut före behandlingen
https://www1.garaget.org/gallery/archive/68808/165242_ajt8lh.jpg

Allting inkopplat och klart! tongue
https://www1.garaget.org/gallery/archive/68808/165243_60p72g.jpg

Sen tog jag upp det ibland och borstade av det med en stålborste
*Bubbel bubbel*
https://www1.garaget.org/gallery/archive/68808/165235_gcyu35.jpg

Och så här blev det efteråt, visst den skiner inte och gnistrar men jag är nöjd. Väger in på 6,3kg mot originalet som vägde 8,5kg. Tagit från en 520 -83
https://www1.garaget.org/gallery/archive/68808/165232_zy8f9b.jpg

Har satt i en short shifter från motornord, blir ruskigt tajta och korta lägen smile
https://www1.garaget.org/gallery/archive/68808/165259_3z6s46.jpg

Det här extraktorgrenröret använde jag förra sommaren, men såldes då jag inte var nöjd med det. Dålig passform och ojämn anläggningyta mot toppen. Sen var det väl mer en kina kopia än ett seriöst uträknat extraktogrenrör så nästa gång ska det bli ett (förhoppningsvis)bättre, men det var iaf fint att titta på wink
Jag och vovven inspekterar vid ankomst wink
https://www1.garaget.org/gallery/archive/68808/165236_lx4da6.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/archive/68808/165233_v5z6z4.jpg

Igår ställde jag in ventilspelet på motorn och gjorde lite annat smått. Går mest och väntar på att nästa paket ska komma och så håller jag på med en lista över småprylar som ska beställas från bmw. Så här ser det ut nu iaf där hon står smile
https://www1.garaget.org/gallery/archive/68808/406007_av4wnf.jpg

Hellre liten och rapp än stor och slapp
Min projekttråd (bmw 327 som ska kompressormatas)
BMW 325iSICK "SportIntercoolerKompressor" (1987)
DrKamikaze Allmänt efterbliven
20 juli 2008 · 542 Inlägg

Tack för kommentarerna, då känns det som att det iaf inte var helt meningslöst att lägga ut tråden wink

Hellre liten och rapp än stor och slapp
Min projekttråd (bmw 327 som ska kompressormatas)
BMW 325iSICK "SportIntercoolerKompressor" (1987)
DrKamikaze Allmänt efterbliven
20 juli 2008 · 542 Inlägg

beemern skrev:
härligt:D har väntat på tråden big_smile. skynda dej bli klar nu så du kan bjuda mej på en åktur big_smile big_smile big_smile...

Hehe, ja om plånboken, spärrhandtaget och vädret tillåter så kan det kanske bli en sådan i år wink

pizzadox skrev:
Det här verkar bli ett ovanligt projekt smile
Kompressor är ju inte lika vanligt big_smile

Jobba på och hoppas allt går bra smile

//Danne

Nae, är vanligast att man hinkar på turbo på dom här maskinerna. Bara sett ett fåtal med kompressor och ingen med skruvkompressor smile

Hoppas att det ska komma ett paket med mer godis nu i veckan tongue
Och så blir det nog en tur till bmw för att beställa delar, det är väl vad som "är på gång" just nu smile

Hellre liten och rapp än stor och slapp
Min projekttråd (bmw 327 som ska kompressormatas)
BMW 325iSICK "SportIntercoolerKompressor" (1987)
DrKamikaze Allmänt efterbliven
20 juli 2008 · 542 Inlägg

Henrik_G skrev:
Bra läsning! Var det svårt att fixa elektrolysgrejen?
Som alla andra skriver så ser det riktigt seriöst ut! Fortsätt så!

Nej, en balja med vatten, en bit plåt, en 12v likströmskälla (+ i plåten och - i detaljen), lite målarsoda (målartvätt). Sen får detaljen ligga där i och bubbla i ett par timmar...mitt låg i ett dygn. (kolla på länken som jag skrev innan, är lite längre beskrivning där smile)
Man får bara se till att det är bra ventilerat (bildas knallgas) så mitt stod ute på balkongen. smile
Det sköter ju sig själv, så det är varken svårt eller jobbigt wink

Hellre liten och rapp än stor och slapp
Min projekttråd (bmw 327 som ska kompressormatas)
BMW 325iSICK "SportIntercoolerKompressor" (1987)
DrKamikaze Allmänt efterbliven
21 juli 2008 · 542 Inlägg

Corpze skrev:
Kul att nån mer bygger motor och inte bara plast smile trevliga vippor för övrigt, det är med hatkärlek man bygger in sådana mästerverk (samma med mina wisecokolvar) tongue keep on going!

Hehe, tack! Ja, dom är lite porriga...men det tar ju inte så lång tid att plocka av ventilkåpan om man skulle vilja smeka dom lite wink
Toppen är jag faktiskt rätt nöjd men bottendelen räknar jag med att riva ner igen efter 1 år eller så och byta ut kolvar/stakar mot smidda grejer, man får ta det lite lugnt med effekten tills dess smile

Lifeabuser skrev:
Kollade skeptiskt på tråden (bara 2 sidor), men oj vad förvånad man blev! Kanonprojekt.
Hur lyckades du övertala flickvänmnen?

Kommer inte riktigt ihåg hur jag gjorde...om jag gick toffelvägen och fjäskade kombinerat med hundvalpsögon eller om jag gjorde oskyldiga liknelser om att det finns många fiskar i sjön? wink
Hehe, nädå...hon har väl varit hyffsat förstående wink Speciellt när hon ser kommentarer från andra som är intresserade av bygget...då tror hon väl iaf att det inte bara är jag som är helt galen tongue

Hellre liten och rapp än stor och slapp
Min projekttråd (bmw 327 som ska kompressormatas)
BMW 325iSICK "SportIntercoolerKompressor" (1987)
DrKamikaze Allmänt efterbliven
24 juli 2008 · 542 Inlägg

Kan uppdatera lite med vad som har kommit idag tongue

2 små paket...
https://www1.garaget.org/gallery/archive/68808/410645_iq3co9.jpg

Innehållandes mitt vems, bredbandslambda, MAT sensor, MAP sensor, hallgivare och en bunke sladdar/kontaker
https://www1.garaget.org/gallery/archive/68808/410648_2p1g5z.jpg

Kommer troligtvis ha att göra ett tag med att koppla in allt detta...puh! Tur att man inte har något riktigt liv wink
https://www1.garaget.org/gallery/archive/68808/410656_2iosre.jpg

Hellre liten och rapp än stor och slapp
Min projekttråd (bmw 327 som ska kompressormatas)
BMW 325iSICK "SportIntercoolerKompressor" (1987)
DrKamikaze Allmänt efterbliven
25 juli 2008 · 542 Inlägg

Tack för kommentarerna! smile

WilYawn: Hehe, ja det gör vi förhoppningsvis wink Om inte annat så iaf i min skitbil som jag rullar runt i nu wink Den går inte att missa

Hellre liten och rapp än stor och slapp
Min projekttråd (bmw 327 som ska kompressormatas)
BMW 325iSICK "SportIntercoolerKompressor" (1987)
DrKamikaze Allmänt efterbliven
29 juli 2008 · 542 Inlägg

Kan göra en liten uppdatering, har inte hänt så mycket (sparar ihop deg så man kan köpa lite mer prylar wink)

Men har iaf fått nya hårdare motorkuddar, är egentligen volvo 240 rallykuddar. Men passar fint på e30 också om man kapar av en styrpinne smile
https://www1.garaget.org/gallery/archive/68808/415414_i403m8.jpg

Och sen har jag småpysslat lite. Bytt ut alla pinnbultar i toppen så man slipper oroa sig för att dom har blivit sköra när man spänner dit grenrör/insug/etc smile
https://www1.garaget.org/gallery/archive/68808/415415_z92wt5.jpg

Snart så ska jag börja leka med mitt VEMS lite. Väntar bara på paket från elfa med lite säkringar/hållare och blandade kontakter smile

Hellre liten och rapp än stor och slapp
Min projekttråd (bmw 327 som ska kompressormatas)
BMW 325iSICK "SportIntercoolerKompressor" (1987)
DrKamikaze Allmänt efterbliven
31 juli 2008 · 542 Inlägg

Fick paket ifrån elfa idag så då kunde man iaf testa om boxen fungerade tänkte jag smile

Kopplade in dom nödvändigaste sladdarna för att testa så kommunikationen med datorn fungerade
https://www1.garaget.org/gallery/archive/68808/416679_9dz272.jpg

Kort därefter kunde man jubla...för det verkade fungera! tongue Var bara några små saker som inte ville riktigt som jag ville...
https://www1.garaget.org/gallery/archive/68808/416680_3pslte.jpg

Tog mig bara 12h med felsökande och svärande. Visade sig att det inte var något fel på boxen, utan verkar mer vara en bugg i samband med min bärbara och usb -> rs232 omvandlaren. För när jag kl 4 på morgonen nästan gett upp bestämde jag mig för att testa mot en gammal burk som bara står och samlar damm och då fungerade allt som det skulle! tongue Tjoho!
https://www1.garaget.org/gallery/archive/68808/416681_7hw5b9.jpg

Hellre liten och rapp än stor och slapp
Min projekttråd (bmw 327 som ska kompressormatas)
BMW 325iSICK "SportIntercoolerKompressor" (1987)
DrKamikaze Allmänt efterbliven
5 september 2008 · 542 Inlägg

Var ett tag sedan man uppdaterade, vilket beror på att det faktiskt inte hänt något! hmm
Lovade käringen att inte lägga så mycket tid på bilen över sommaren. Funderade dock länge på att upplysa henne om var dörren fanns innan jag avgav det löftet! wink
Nä, skojar bara...klart man får lägga lite tid på sin andra älskling också. Bäst att jag skriver det här också så inte mina kronjuveler råkar ut för en plötslig och akut klämskada wink
Men nu är det höst! tongue

Men tror det kommer bli en liten uppdateringen nu i helgen iaf. Ska förmodligen införskaffa en kamsync-kåpa och modifiera rotorhållaren så man kan använda den till att ge kamsync signalen smile


Ajfa skrev:

DrKamikaze skrev:
Tack för kommentarerna! smile

WilYawn: Hehe, ja det gör vi förhoppningsvis wink Om inte annat så iaf i min skitbil som jag rullar runt i nu wink Den går inte att missa

du har ju fetast lack i mrd wink
diggar verkligen ditt projekt.. kommer bli så grymt!

Hehe, tack! Ja, den lackeringen går inte av för hackor...många kärleksfulla lager med färg på henne wink För att inte prata om motorn, man vet att en bensinare är ruskigt vråltrimmad och i bra skick när den låter som en sleten diesel rollbig_smile

discokapten skrev:
Big up! Sjukt kul att se ett såpass seriöst bygge!

Tackar smile

Team-Adolfsson skrev:
riktigt extremt objekt de här
när kommer kompressor inhandlas ?
eller har du redan gort det ? kanske missat något ^^

Skulle gissa på att det blir efter jul/nyår någon gång.
Har dock börjat fundera på om det verkligen ska bli en skruvkompressor då jag troligtvis får skaffa betydligt biffigare drivlina som klarar det vridet på låga varv...vill ju inte stå ett år till i garage för att spara ihop/införskaffa och montera mer delar.
Går därför och kikar lite på centrifugalkompressorer istället...är lite nyfiken på ASA's produkter men hittar ingen återförsäljare som säljer dom löst utan bara kompletta kit som givetvis inte finns till en så gammal kärra som e30...men får se vad det blir.

Merc_ skrev:
ÄNTLIGEN en tråd man vill följa!! big_smile.. keep up the good work! big_smile

Haha, tack! smile

NxV skrev:
Grymt snyggt projekt!!
Man blir gråtfärdig varje gång man ser ett seriöst E30 projekt med tanke på att man just sålt sin E30 M-tech för ett år sedan...

Hehe, hade jag lagt upp lite bilder på min andra e30 hade du nog också blivit gråtfärdig då...fast av motsatt anledning wink
Ingen liten bil du bytt till iaf, ser ju nästan ut att få plats en e30 på flaket! wink

Tack alla för kommentarerna (missade jag någon?)

Hellre liten och rapp än stor och slapp
Min projekttråd (bmw 327 som ska kompressormatas)
BMW 325iSICK "SportIntercoolerKompressor" (1987)
DrKamikaze Allmänt efterbliven
8 september 2008 · 542 Inlägg

Blev ingen uppdatering som lovat...fick aldrig tag i en kamsynckåpa, som jag behöver för att ta reda på hur rotorhållaren ska modifieras. Och det är det som står på listan just nu...men ska väl få tag i en kåpa i veckan eller till helgen iaf smile

Hellre liten och rapp än stor och slapp
Min projekttråd (bmw 327 som ska kompressormatas)
BMW 325iSICK "SportIntercoolerKompressor" (1987)
DrKamikaze Allmänt efterbliven
11 september 2008 · 542 Inlägg

MadeByMe skrev:
Ser bra ut det här, kommer följa tråden! smile
Kommer nog bli jävligt bra när den blir klar!

Tack! smile

Idag fick jag äntligen tag i en kåpa med tillhörande givare...får kika på hur rotorhållaren ska modifieras till helgen smile
https://www1.garaget.org/gallery/archive/68808/457592_ui6g3x.jpg

Hellre liten och rapp än stor och slapp
Min projekttråd (bmw 327 som ska kompressormatas)
BMW 325iSICK "SportIntercoolerKompressor" (1987)
DrKamikaze Allmänt efterbliven
16 september 2008 · 542 Inlägg

Blev inte så mycket gjort i helgen (får skylla på fylla och övertid på kneget wink), la igen PRD logon på kåpan med metallspackel. Ska lackeras svart eller silver som resten av motorn sen. Inget onödigt bling här, ska se enhetligt och original ut wink

Men har gjort en liten lista med prylar som jag ska få gjort denna veckan iaf, så det börjar hända saker igen.
Kontrollera axialspelet på vevaxeln (glömde göra det kom jag på, korkat! Hoppas på att det är okej så jag slipper riva ur stakar/vev smile)
Ställa 1:ans cylinder i ÖD enligt konstens alla regler
Slå i frostpluggar till toppen, har inte gjort detta för det för ett jävla liv vilket grannarna förmodligen inte uppskattar (för nytillkomna läsare, har motorn i lägenheten wink)...så får släpa med mig toppen ut i garaget wink
Ställa in kamaxeln
Modifiera kamdrev/rotorhållare för kamsync signal
Montera MLS packning
Montera kamrem/spännare

Har fått paket från killarna på ppf med som ska hämtas ut på torsdag tongue

Hellre liten och rapp än stor och slapp
Min projekttråd (bmw 327 som ska kompressormatas)
BMW 325iSICK "SportIntercoolerKompressor" (1987)
DrKamikaze Allmänt efterbliven
17 september 2008 · 542 Inlägg

Arnie skrev:
galet bra än så länge. låt det inte rinna åt helvete nu bara. kämpa kämpa kämpa!  btw, din flickvän växer nog inte på träd.....    wink

Tack! Haha, nä...aldrig varit tal om att låta det rinna ut i sanden. Har bara varit lite dåligt med deg en period. Men nu börjar det ta fart igen tongue

Idag småpysslade jag lite. Slog i frostpluggarna i toppen och kapade/borrade till ett "stopp" som ska användas till att ställa in bottendelen i ÖD och ha som fäste för indikatorklockansmagnetfot när jag ställer in kamaxlen. Lite småpyssel, hinner inte med så mycket innan det blir dags att sticka iväg till kneget hmm

Hehe, säg inte det högt...då blir hon kanske stöddig och börja hota med att slänga ut motorn wink Nädå, hon är kanon smile

Senast redigerat av DrKamikaze (17 september 2008)

Hellre liten och rapp än stor och slapp
Min projekttråd (bmw 327 som ska kompressormatas)
BMW 325iSICK "SportIntercoolerKompressor" (1987)
DrKamikaze Allmänt efterbliven
18 september 2008 · 542 Inlägg

Idag var jag nere på posten och hämtade ut mitt paket från ppf, elfläkt tryckplatta, sinterlamell och en kamremsats smile
https://www1.garaget.org/gallery/archive/68808/463818_3mtpl3.jpg

Senast redigerat av DrKamikaze (21 januari 2010)

Hellre liten och rapp än stor och slapp
Min projekttråd (bmw 327 som ska kompressormatas)
BMW 325iSICK "SportIntercoolerKompressor" (1987)
DrKamikaze Allmänt efterbliven
18 september 2008 · 542 Inlägg

Och sen smet man in en runda på tonys bilshop och hämtade ut limmet jag beställt. Ska ligga mellan varje lager och ovan/undersida på mls packningen smile
https://www1.garaget.org/gallery/archive/68808/463923_3xc6eu.jpg

Hellre liten och rapp än stor och slapp
Min projekttråd (bmw 327 som ska kompressormatas)
BMW 325iSICK "SportIntercoolerKompressor" (1987)
DrKamikaze Allmänt efterbliven
18 september 2008 · 542 Inlägg

Fan vad många små meningslösa uppdateringar det blev idag då, skulle väntat och samlat allt i ett inlägg wink
Kontrollerade axialspelet på vevaxlen, det var inom toleranserna (puh, slapp jag riva ur veven tongue)
Men då var en punkt till avklarad av veckans "att göra lista" smile

Hellre liten och rapp än stor och slapp
Min projekttråd (bmw 327 som ska kompressormatas)
BMW 325iSICK "SportIntercoolerKompressor" (1987)
DrKamikaze Allmänt efterbliven
19 september 2008 · 542 Inlägg

Smet ut en liten runda i garaget och skickade på lite lim på mls packningen. Men mer hinner jag inte med idag, nu blir det öl tongue
Bilderna är tagna med mobilen, så är lite sämre kvalite än vanligt smile

Före:
https://www1.garaget.org/gallery/archive/68808/464808_6izsil.jpg


Efter:
https://www1.garaget.org/gallery/archive/68808/464809_cacdj6.jpg

Ska försöka hinna med så mycket av möjligt av min lista imorgon, för på söndag ska det jobbas hmm

Hellre liten och rapp än stor och slapp
Min projekttråd (bmw 327 som ska kompressormatas)
BMW 325iSICK "SportIntercoolerKompressor" (1987)
DrKamikaze Allmänt efterbliven
19 september 2008 · 542 Inlägg

Rquired skrev:
Fan, bilden på motorn målad å klar ser för jävla bra ut. Hade utan problem kunnat ha den som ett konsttverk i vardagsrummet. Fast då får man inte uppleva ljudet wink

Haha, man kan ju alltid sitta bredvid och brumma lite wink *brumm* *brumm* wink

Hellre liten och rapp än stor och slapp
Min projekttråd (bmw 327 som ska kompressormatas)
BMW 325iSICK "SportIntercoolerKompressor" (1987)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang