Ändrade riktlinjer vad gäller "åldersgräns" (18+) och hårdare tag mot "trams".

_Da_Man_
31 juli 2008 · 175 Inlägg

Måste bara få citera Gert Fylking: "Äntligen!"

Bra initiativ där, behövs verkligen!

Rinnegan Malleus Malificarum
31 juli 2008 · 2 401 Inlägg

Det här låter faktiskt väldigt bra. Finns en del skräckexempel dock som susar omkring under nattens mörka timmar och skrämmer livet ur folk med dess rejält lackande användning av logik och grammatik.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
Tinoz 10 sec före dig...
31 juli 2008 · 540 Inlägg

TP_ skrev:
Skicka bort alla epa o moppebarn, när det är gjort borde man ta bort alla skitfilmer som laddas upp, allt med mobilkvalite (t.o.m bra mobilkvalite) borde gå fetbort och alla vidriga "740 börn" som också alltid är max 8 sekunder långa och skitkvalite. Det är inget intressant att titta på, det låter förjävligt, känns som att 60& av hela filmarkivet bara är dynga.

Kontrolleras filmerna innan de läggs upp?

vet att det är fel tråd.. hittade inte den andra... Men skärmen med en bilsida är att den har många sidor. skönt att få bort alla unga som går med bara för att vara med någon stans. filmerna, alla kanske inte har råd med en bra kamera, kommer man inte ihåg sin första börn? många kanske vill dela med sig av den stunden!
förlåt än en gång för fel tråd...

M.

PH_
31 juli 2008 · 310 Inlägg

Äntligen!

Mercedes 190E 2.5 16v "Cosworth" (1991)
punos
31 juli 2008 · 11 Inlägg

high five på åldersgräns big_smile

me like sushi ALOT!
Audi a4/8EC "a4 avant tfsi." (2005)
isak90
31 juli 2008 · 1 997 Inlägg

Jag hoppas att åldergränsen kommer bedömas utifrån sin seriösitet. Jag var t.ex. medlem här innan jag var 18 år då jag höll på att pilla med min bil och tog reda på mycket fakta osv. Så jag hoppas att de 17 åringar som har bil och är seriösa fortfarande får stanna och dela med sig av sitt intresse och ta del av all den kunskap som finns här på garaget!

Sidan är verkligen toppen Crizz! smile

// Fredrik

azid Det som inte dödar gör ont
31 juli 2008 · 2 668 Inlägg

isak90 skrev:
Jag hoppas att åldergränsen kommer bedömas utifrån sin seriösitet. Jag var t.ex. medlem här innan jag var 18 år då jag höll på att pilla med min bil och tog reda på mycket fakta osv. Så jag hoppas att de 17 åringar som har bil och är seriösa fortfarande får stanna och dela med sig av sitt intresse och ta del av all den kunskap som finns här på garaget!

Sidan är verkligen toppen Crizz! smile

// Fredrik

upplever att det nog är dom som aldrig visar att dom har intresse för bilar utan bara bloggar strunt och  springer runt och jävlas med folk här som kommer får det lite svettigt

2slow
isak90
31 juli 2008 · 1 997 Inlägg

azid skrev:

isak90 skrev:
Jag hoppas att åldergränsen kommer bedömas utifrån sin seriösitet. Jag var t.ex. medlem här innan jag var 18 år då jag höll på att pilla med min bil och tog reda på mycket fakta osv. Så jag hoppas att de 17 åringar som har bil och är seriösa fortfarande får stanna och dela med sig av sitt intresse och ta del av all den kunskap som finns här på garaget!

Sidan är verkligen toppen Crizz! smile

// Fredrik

upplever att det nog är dom som aldrig visar att dom har intresse för bilar utan bara bloggar strunt och  springer runt och jävlas med folk här som kommer får det lite svettigt

Jaa, det kan man ju hoppas. De har ju inget på denna sida att göra så wink

-Kotten- www.drcljusdal.se
31 juli 2008 · 679 Inlägg

TLO skrev:
Bra!  Fixa även krav att avataren visar ägaren själv!

Håller med.  Stulna Brudbilder och flickvänner är tröttsamt att se.

hellre parkinsson's och spilla ut halva groggen, än alzheimers och glömma vart man ställde den!
gamlingen
31 juli 2008 · 5 198 Inlägg

Lika så alla drömbilar som finns ute..

-Kotten- www.drcljusdal.se
31 juli 2008 · 679 Inlägg

gamlingen skrev:
Lika så alla drömbilar som finns ute..

Vadå har inte alla en Enzo och 3st Rs6or på gården ? ;D

hellre parkinsson's och spilla ut halva groggen, än alzheimers och glömma vart man ställde den!
baerserk Bäst i värla
31 juli 2008 · 150 Inlägg

Bra initiativ, finns ju många användare som inte har skrivit nått i forumet, inte har nån bil online osv. Dom ligger ju bara och tar plats, sen är det ju alltid kul att "glida" runt lite och kolla på olika människor och deras bilar som har varit inne och kollat på sin egen. Men jag tror det här är ett bra krafttag för att få ett mer välstadat forum med färre (men så mycket bättre) medlemmar smile

chrizz Administratör
31 juli 2008 · 11 783 Inlägg

Alltså... det här har inget med åldern att göra egentligen, det är ingen åldersgräns. Det handlar om hur man uppför sig.

Och nej, man får inte skriva vad som helst i bloggen. Det har funnits användare som använt bloggen som nån slags fjortislekstuga. De flesta har slutat efter tillsägelse, men de som inte gör det i fortsättningen kommer att stängas av. Inget mer sånt alltså.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Innocent_123
31 juli 2008 · 400 Inlägg

Helt rätt! Nu är båten påväg i rätt riktning! Bort med småbarnen som förstör och beter sig som skit här.

Tack för en bra sida och tänkande Chris!

ERTYY
31 juli 2008 · 299 Inlägg

jag kan ju säga som såhära! de är ju synd för såna som sköter sig som endå inte är 18. Och de finns mkt folk på forumet som är bra bit över 18 och är totalt störda i huve och beter sig som 12åringar! men men!

//Andreas Johansson.
-->Volvo 940 LTT<--
chrizz Administratör
31 juli 2008 · 11 783 Inlägg

ERTYY skrev:
jag kan ju säga som såhära! de är ju synd för såna som sköter sig som endå inte är 18. Och de finns mkt folk på forumet som är bra bit över 18 och är totalt störda i huve och beter sig som 12åringar! men men!

Hur många gånger ska jag behöva skriva att det inte handlar om en åldersgräns. Läs hela tråden innan du kommenterar istället.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
_JoCCeV TVT Member
31 juli 2008 · 377 Inlägg

Jag tycker det låter som ett precis lagom hårt krafttag mot allt tramsande och onödigheter i forumets trådar och överallt annars på gorg också för den delen! smile Som sagt det handlar mer om beteendet än om åldern på personen i fråga och det har ju Chrizz klargjort flera gånger i tråden!

Mycket bra jobb med sidan Chrizz! Märks att du lägger ner riktigt mycket energi på den! smile // Mvh Joakim

Edit: stavfel roll

Senast redigerat av _JoCCeV (31 juli 2008)

nordstromj
31 juli 2008 · 1 772 Inlägg

Låter bra, hoppas man får vara kvar. Är dock bara 157 dagar kvar nu smile

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.
BMW 320d (2007)
Grundstrom Nismo
31 juli 2008 · 758 Inlägg

Härligt härligt, roll

Potkin Dawndrifter -"The Black Curse"
31 juli 2008 · 301 Inlägg

jo men säg att man är under 18 å ändå visar sig vara lite aktiv och tex som du har en egen bil och så skall det ju vara ok enligt mig..

men gud va trött man är på 14:isar som inte har nån bil eller liknande och lägger upp 300bilder på sig själva i olika poser i spegeln bara för att alla kåta grabbar skall kommentera bilderna och ragga på dom..
nu säger jag inte att alla är såna, finns säkert bilintresserade 14isar åxå.. men ni förstår nog vad jag menar

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang