Ändrade riktlinjer vad gäller "åldersgräns" (18+) och hårdare tag mot "trams".

Mackanol
31 juli 2008 · 2 079 Inlägg

bra idé big_smile

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.
Westberg Japs :)
31 juli 2008 · 775 Inlägg

o ha en åldersgräns på 18år håller ja verkligen inte med på men o vara hårdare mot trams håller ja med på.
finns en hel del 17åringar som håller på med seriösa byggen av bilar o detta är ju ett grymt ställe o få inspiration o hjälp ifrån.

Mackanol
31 juli 2008 · 2 079 Inlägg

Westberg skrev:
o ha en åldersgräns på 18år håller ja verkligen inte med på men o vara hårdare mot trams håller ja med på.
finns en hel del 17åringar som håller på med seriösa byggen av bilar o detta är ju ett grymt ställe o få inspiration o hjälp ifrån.

men du vet att " Är du under 18 år och vill ha kvar ditt konto på Garaget så måste du se till att sköta dig och bete dig vuxet. "

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.
evilaudio
31 juli 2008 · 16 195 Inlägg

tycker 18år,körkort samt EGEN bil skulle va ett krav på bilforum.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Mackanol
31 juli 2008 · 2 079 Inlägg

evilaudio skrev:
tycker 18år,körkort samt EGEN bil skulle va ett krav på bilforum.

men hur ska man kontrollera det?

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.
Supratok Toker
31 juli 2008 · 491 Inlägg

liddan skrev:
Det låter verkligen bra! Men en idé vore ju att när man registrerar sig får man skriva in sitt personnummer så alla under 18 inte kan vara här.

Finns många under 18 som äger bil och har stort intresse, ska man då låsa ut dom från ett forum som är det ultimata för att få inspiration och få hjälp ifrån? det är som att säga åt dom unga som har brinnande intresse för bilar att ni får inte börja intressera i bilar förens ni är 18 år!

Lägg av med sånt snack..  Bättre att vara tydligare med regler som gäller i detta forum och så fort någon missköter sig ger man en varning, fortsätter det så leder det till en kortare tids avstängning. Om det skulle uppstå igen från samma person så är det permanent avstägning tills personen ifråga fyller 18 elr. 1 års avstängning.

Försöker du minska ner möjligheter för personer under 18 som har ett stort bilintresse?
Kolla runt lite på garaget så finner du många som är under 18 och har riktigt fina bilar och verkar vara väldigt seriösa..

Vi kanske skulle införa en åldersgräns så männskor över en viss ålder ska få avsluta sitt på garaget med.
För då ska man ägna sig åt annat än bilar elr. lämna in körkortet...    GHA!

Toker Jr 081102
evilaudio
31 juli 2008 · 16 195 Inlägg

Mackanol skrev:

evilaudio skrev:
tycker 18år,körkort samt EGEN bil skulle va ett krav på bilforum.

men hur ska man kontrollera det?

sant.. men man får väl försöka utgå från att folk inte ljuger.. 


ja kan bli moderator..wink

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Aerodynamik ...
31 juli 2008 · 7 120 Inlägg

Riktigt bra, även om jag själv är väldigt ung så försöker jag sköta mig (trots att det rinner över ibland) och skriva någorlunda korrekt.

PG Avstängd
31 juli 2008 · 298 Inlägg

Mackanol skrev:

evilaudio skrev:
tycker 18år,körkort samt EGEN bil skulle va ett krav på bilforum.

men hur ska man kontrollera det?

regnummret på bilen
då får du fram ägaren.

man borde alltså uppge reggnummret på bilen för att regga sig på garaget tycker jag.
ta även med personnummer.
ska man vara riktigt hård så borde alla regga sig med sitt riktiga namn.
då lär det bli en seriös sida!

eller vill nån komma med på en google sökning på deras namn där det står "FUCK OF AND DIE"..skrivet av..Stina karlsson" ?(enbart ett ex)
tänkte väl det smile

plocka även bort alla jeppar som skriver bilen på sin mormor/faster så blir man av med dom också wink
dom äger inte bilen dom lånar den bara,en jäkla skillnad.

Senast redigerat av PG (31 juli 2008)

PoulZen
31 juli 2008 · 772 Inlägg

Vilken bra idé! Att vara tvungen att lägga in regnumret oxå, så kan polisen söka efter filmer där
dom kör som galningar, sen hittar dom reg numret på användaren oxå, och kan skicka hem en
böteslapp.. big_smile

Jag tror att Chrizz har sidan under kontroll. Vi måste ju inte gå till övedrift heller.
Som han skrev först, personer under 18 år är välkomna så länge dom sköter sig, och det
måste ju även gälla personer över 18 år, eller hur?

Sidan är så bra som den är, fortsätt bara slipa på detaljer.
Fin sida Chrizz. smile

PG Avstängd
31 juli 2008 · 298 Inlägg

PoulZen skrev:
Vilken bra idé! Att vara tvungen att lägga in regnumret oxå, så kan polisen söka efter filmer där
dom kör som galningar, sen hittar dom reg numret på användaren oxå

vadå man behöver ju inte säga vem som kör bilen i klippet smile
seriöst så tror jag polisen har rätt bra koll på vad som händer här redan.

eller tror du inte dom har hört talas om Garaget.org smile? eller dom kanske inte har internet ?

dom har nog mer koll än vad man tror,dumt vore det att tro nåt annat


vad jag menade med Nickname är att det är lätt att skriva skit om man gömmer sig bakom XMox10234RPM istället för Kalle Svensson.
har man sitt riktiga namn så tänker man sig för 2 gånger då  man vet att det är lättare att se vad man skriver för almänheten.
skriver man med sitt riktiga namn här så kommer det ut på google direkt

Senast redigerat av PG (31 juli 2008)

NeonX
31 juli 2008 ·

"plocka även bort alla jeppar som skriver bilen på sin mormor/faster så blir man av med dom också wink
dom äger inte bilen dom lånar den bara,en jäkla skillnad."

logiskt...


Förövrigt, gött att de styr upp sig, körde nån tråd för ett tag sen som borde blivigt blogg, erkänner mina synder...tongue Gillar den såkallade "gränsen"/rekomendationen som satts. ska bli kul å se om man märker nån förändring

Mr_EmCom Med.lem
31 juli 2008 · 3 759 Inlägg

18 års gräns. Man ska vara brukare av bilen man lägger upp, dvs inte famlijens lr så.. Tycker dock den kan stå på nån förälder..
Å banna alla som skapar massa spammtrådar mad

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
Jolle87
31 juli 2008 · 1 585 Inlägg

Jag tycker att folk som INTE har körkort och som är under 18år har inget på denna sida att göra. Skulle vara bra om man slapp alla som är medlemmar här för att dem spelar live for speed eller för att lägga upp massa fjortis bilder osv. Körkort och bil ska man ha för att få va medlem enligt mig:P I alla fall att man är över 18år och beter sig vuxet.

airflow Avstängd
31 juli 2008 · 653 Inlägg

Jolle87 skrev:
Jag tycker att folk som INTE har körkort och som är under 18år har inget på denna sida att göra. Skulle vara bra om man slapp alla som är medlemmar här för att dem spelar live for speed eller för att lägga upp massa fjortis bilder osv. Körkort och bil ska man ha för att få va medlem enligt mig:P I alla fall att man är över 18år och beter sig vuxet.

Jag har 2 bilar som jag har laddat upp här också. Båda är mina egna, jag är 17 år, ska jag alltså ta min pick o pack o dra från denna sidan då? Du kan väl tänka efter lite, bara för man inte är 18 år kan man väl ha bil och sköta sig för fan.

Jag har rätt i vad jag än säger.
Mackanol
31 juli 2008 · 2 079 Inlägg

airflow skrev:

Jolle87 skrev:
Jag tycker att folk som INTE har körkort och som är under 18år har inget på denna sida att göra. Skulle vara bra om man slapp alla som är medlemmar här för att dem spelar live for speed eller för att lägga upp massa fjortis bilder osv. Körkort och bil ska man ha för att få va medlem enligt mig:P I alla fall att man är över 18år och beter sig vuxet.

Jag har 2 bilar som jag har laddat upp här också. Båda är mina egna, jag är 17 år, ska jag alltså ta min pick o pack o dra från denna sidan då? Du kan väl tänka efter lite, bara för man inte är 18 år kan man väl ha bil och sköta sig för fan.

Citerar återigen Chrizz å säger " Är du under 18 år och vill ha kvar ditt konto på Garaget så måste du se till att sköta dig och bete dig vuxet. "

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.
n0sferatu
31 juli 2008 · 194 Inlägg

Mackanol skrev:

airflow skrev:

Jolle87 skrev:
Jag tycker att folk som INTE har körkort och som är under 18år har inget på denna sida att göra. Skulle vara bra om man slapp alla som är medlemmar här för att dem spelar live for speed eller för att lägga upp massa fjortis bilder osv. Körkort och bil ska man ha för att få va medlem enligt mig:P I alla fall att man är över 18år och beter sig vuxet.

Jag har 2 bilar som jag har laddat upp här också. Båda är mina egna, jag är 17 år, ska jag alltså ta min pick o pack o dra från denna sidan då? Du kan väl tänka efter lite, bara för man inte är 18 år kan man väl ha bil och sköta sig för fan.

Citerar återigen Chrizz å säger " Är du under 18 år och vill ha kvar ditt konto på Garaget så måste du se till att sköta dig och bete dig vuxet. "

Fast du kanske borde kolla vem han svarar först? :p

Guustafsson Gangstuh
31 juli 2008 · 122 Inlägg

tur att man fyller 18 om 1månad så man slipper att folk vill ha bort en härifrån... jag har haft 4 bilar som jag renoverat o  sålt vidare... får jag problem med något så kollar jag igenom forumet för o se om någon har förklaring.. men det verkar ju inte va uppskattat eftersom man inte är 18...

sonken91
31 juli 2008 · 310 Inlägg

Jolle87 skrev:
Jag tycker att folk som INTE har körkort och som är under 18år har inget på denna sida att göra. Skulle vara bra om man slapp alla som är medlemmar här för att dem spelar live for speed eller för att lägga upp massa fjortis bilder osv. Körkort och bil ska man ha för att få va medlem enligt mig:P I alla fall att man är över 18år och beter sig vuxet.

jag är inte 18 än (fyller i april 2009) men har bil, så jag tycker det är skit bra att man kan ställa fråger eller svar här på forumet, fast hållar med att om man inte sköter sig bra har man inte så mycket här att göra. mvh johan.

Senast redigerat av sonken91 (31 juli 2008)

PoulZen
31 juli 2008 · 772 Inlägg

Guustafsson skrev:
tur att man fyller 18 om 1månad så man slipper att folk vill ha bort en härifrån... jag har haft 4 bilar som jag renoverat o  sålt vidare... får jag problem med något så kollar jag igenom forumet för o se om någon har förklaring.. men det verkar ju inte va uppskattat eftersom man inte är 18...

Ingen kommer vilja ha bort dig.  Det är som sagt inte det saken gäller.
Det handlar mest om dom som inte sköter sig som ska bort, oavsett om dom sen är
under eller över 18.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang