Ändrade riktlinjer vad gäller "åldersgräns" (18+) och hårdare tag mot "trams".

Buhr Irok Udont
31 juli 2008 · 171 Inlägg

sounds great smile +++++

Audi 80 (1983)
Tengu1969
31 juli 2008 · 1 396 Inlägg

Jolle87 skrev:
Jag tycker att folk som INTE har körkort och som är under 18år har inget på denna sida att göra. Skulle vara bra om man slapp alla som är medlemmar här för att dem spelar live for speed eller för att lägga upp massa fjortis bilder osv. Körkort och bil ska man ha för att få va medlem enligt mig:P I alla fall att man är över 18år och beter sig vuxet.

Jag spelar Live For Speed. Det gör väl mig bara mer bilintresserad?


Jag blev också medlem när jag var 17 år.

Jag köpte den gröna Novan, den med kompressorn, när jag var 16 år.

Vad har åldern med bilintresset att göra?

Senast redigerat av NiclasT (31 juli 2008)

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT
Tengu1969
31 juli 2008 · 1 396 Inlägg

Och ni som tjötar om att äga SIN EGEN bil och ha körkort.

Är du skriven och bor hos dina föräldrar får du stå som ägare och en förälder som försäkringstagare. Det är ju självklart att man gör det om man kan? Varför betala mer pengar är nödvändigt?

Tur att man själv har veteranbilar nu när man flyttat hemifrån, vetefan om jag hade kunnat äga en Skyline eller liknande.

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT
Snatto Den galne finnen
31 juli 2008 · 66 Inlägg

Skitbra!!!

NickeR32
31 juli 2008 · 870 Inlägg

Men vissa personer är typ 14 år och har sin morbros bil och skriver i ALLA trådar man kan hitta (även om han inte säger något vettigt hälften av gångerna), nämner inga namn men tror han själv vet vem jag menar...

Senast redigerat av NickeJ89 (31 juli 2008)

maximal_boost
31 juli 2008 · 379 Inlägg

Jolle87 skrev:
Jag tycker att folk som INTE har körkort och som är under 18år har inget på denna sida att göra. Skulle vara bra om man slapp alla som är medlemmar här för att dem spelar live for speed eller för att lägga upp massa fjortis bilder osv. Körkort och bil ska man ha för att få va medlem enligt mig:P I alla fall att man är över 18år och beter sig vuxet.

Jag har INTE körkort och är INTE 18 år (17 år) men jag har en bil ( köpte när jag va 16) och ett stort bilintresse. Att jag inte skulle få vara medlem längre eller bli medlem hade varit skit tråkigt. Finns det ngn bättre plats att be om hjälp, hitta inspiration, träffa människor o.s.v. Har varit medlem sen jag gått i 9:an d.s.v nästan 2 år, vad jag vet så har det varit lugnt. 

Och hade jag velat lägga upp fjortisbilder finns det gott om andra sidor/forum för det. Detta är ett bilforum och då är det bilar som gäller för min del.

Klart det finns dom som inte följer detta och är under 18 år, skriver in släkingars bilar m.m. och dom tycker även jag inte borde ha ett konto. Så det är en bra regel smile Fast bara om jag får fortsätta vara medlem wink

Skyliner
31 juli 2008 · 35 Inlägg

maximal boost- där ser man en mogen samt intresserad "underårig" bilfantast med uppförande, tummen upp:)

Kan nog säga samma sak här otroligt bra beslut från administratörena skall bli med glädje att se hur kommande tid blir här på garaget . Har endast varit medlem en kort stund men är imponerad hur lättanvänt samt välskött och fungerande sida det här är (kan nämna att svårt att hitta lika bra i finland).
Vissa undantag skulle säkerligen vara bra t. ex dom som verkligen kan bevisa att dom har en bil samt seriöst bygger på den. Men som sagt ****bra beslut!

Senast redigerat av Skyliner (31 juli 2008)

Nissan Skyline R34 GTR "Gojira NiZmo" (2000)
Mackanol
31 juli 2008 · 2 079 Inlägg

NickeJ89 skrev:
Men vissa personer är typ 14 år och har sin morbros bil och skriver i ALLA trådar man kan hitta (även om han inte säger något vettigt hälften av gångerna), nämner inga namn men tror han själv vet vem jag menar...

haha lol

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.
Xoff Volvo tönt... =)
31 juli 2008 · 2 344 Inlägg

Jag tycker dom nya krafttagen låter bra!

Å vid diskutionerna om videoklippen så tycker jag inte det är nått fel i att slänga upp börn filmer mm så länge det är egen producerat material!! tycker däremot alla "direkt ifrån youtube" klipp borde bort då man istället kan länka till youtube istället för att ta upp gorgs server... å ni som klagar på "skit klippen" strunta i att titta på dem då, med tanke på att ämnet "lite däckrök från min 740" får er att klicka på klippet så kan ni ju inte vara helt ointresserade! wink

nog off-topic nu! och keep up the good work!

Senast redigerat av Xoff (31 juli 2008)

Volvo V70 T5 "Ajoli - Den odödliga" (1997)
Mäki Långsam Perfektionist
31 juli 2008 · 4 800 Inlägg

Känns bra att inte alla under 18 blir direkt bannade, utan att det är dom som inte sköter sig. För jag har haft en bra rolig tid under de här 2 åren innan jag fyllde 18. Det är helt klart ett steg i rätt riktning!

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
Aerodynamik ...
31 juli 2008 · 7 120 Inlägg

NickeJ89 skrev:
Men vissa personer är typ 14 år och har sin morbros bil och skriver i ALLA trådar man kan hitta (även om han inte säger något vettigt hälften av gångerna), nämner inga namn men tror han själv vet vem jag menar...

haha, den killen känner jag igen. Hans morbror med den splitter nya Passaten med "ombytt motor 3.2L Turbo med 310hk"  lol

_Wallis_
31 juli 2008 · 4 506 Inlägg

Sawweet (Y)

Kan du andas kan du dö.
sjolin87 sjölin
31 juli 2008 · 15 Inlägg

Låter bra!

Saffranskalle Palfinger tekniker
31 juli 2008 · 1 248 Inlägg

det låter som ett bra förslag då det "verkade" som sidan va påväg utför

Volvo Xc70 (2001)
Team-Adolfsson Gödseldräng
1 augusti 2008 · 4 529 Inlägg

låter grymt bra
och hårdare tag mot alla profil bilder
vem fan vill se ett halvt naket fruntimmer när man kan kolla på en bil istället


edit
kan börja med att kicka ut denna 14 åring då
http://www.garaget.org/Volvo-740-Raggarn

foborg
1 augusti 2008 · 332 Inlägg

Endel verkar tyvärr inte kunna läsa, admin skrev ju jusst att folk under 18 INTE ska bli avstängda såvida man sköter sej o beter sej vuxet.
Så endel som kommer me förslag som "egen bil o körkort borde vara krav" ... asså då kan man ju lika gärna döpa om sidan till körkort.org
Så som jag har fattat det så är ju garaget.org en sida för bilintresserat folk, varken man har bil eller körkort.
Jag har inget utav det, men bil inom ett par månader o blir irriterad på folk som tycker att vi under 18 plötsligt bara ska portas.
Läs istället vad Admin har skrivit så ser ni att det inte handlar om några ålersgränser.

smile

foborg
1 augusti 2008 · 332 Inlägg

Joo du har helt rätt. Ja skrev bara vad admin hade sagt, eftersom endel verkar tycka att alla under 18 kan ta pick o pack o dra, det jag menar är att alla med bilintresse borde vara välkommna oavsett ålder. och Naturligtvis ska man sköta sej hur gammal man än är
mvh

ralle_boyen bara för jag hamnar över dig ;D
1 augusti 2008 · 846 Inlägg

hoppas ni inte slänger utt mej jag sköter mej i alla fal hmm skulle va illa om alla udner 18 skulle slängas utt för det finns många i min ålder och yngre som är väldigt bil intreserade smile mvh

Volvo 855 t5R "team soundmadness" (1995)
Rydell BaM BaM
1 augusti 2008 · 232 Inlägg

PG skrev:

Mackanol skrev:

evilaudio skrev:
tycker 18år,körkort samt EGEN bil skulle va ett krav på bilforum.

men hur ska man kontrollera det?

plocka även bort alla jeppar som skriver bilen på sin mormor/faster så blir man av med dom också wink
dom äger inte bilen dom lånar den bara,en jäkla skillnad.

Då ska vi enligt dig plocka bort alla som har någon form av lån på sina bilar oxå?????
Då är det ju banken som äger dom...... låna eller äga, en jäkla skillnad.

Inget vara för evigt.
MaxDelux
1 augusti 2008 · 79 Inlägg

Detta är så typiskt Svensk så det förslår.
Det behövs alltså 8 sidor för att man ska förstå vad Chriss nu skrev på sida 1.
Åldersgräns hit och dit, detta är så typiskt ett regelverk från Sverige. Ska inte Garaget bli statligt också?
Det klart att man måste städa en sida och ett forum ibland. Men om alla får 2månadader på sig och städa upp sitt eget "skit" och sedan kan man efter den tiden se hur det ser ut och ta nya tag då.
Jag tycker att alla ska ha rätt till bra info ovasett ålder mm.
Min första biltur gjorde jag vid 11års ålder, men när man tänker tillbaka så fanns inte forum och dylikt.
Det skulle jag ha uppskattat då.
Bilder på katter och djur går riktigt fetbort enl min mening. Flickvänner är väl trevligt att titta på men då ska det vara motorrelaterat tycker jag.
Ska man även då ta bort pojkvännen som tjejen är stolt över och har lagt upp för beskådan?
Filmer går ju alltid att diskutera men det får vi se vad som är i tanken...

Tänk efter vad ni själva har lagt upp här innan ni skriver en kommentar om något.

Mvh
MaxG

Välkommna till min sida...
Kommentera gärna bilder som du tycker om och ge befogad kritik.
MvH
MaxG
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang