V70 -01 (170hk) Stannar men startar igen...

kloven
10 augusti 2008 · 4 Inlägg

Hoppas någon kan hjälpa mig. Volvo kan det INTE.

Min V70 stannar efter typ 10-15 åkning. Motorn bara dör. Får vänta i ca 5 min sen startar den igen och jag kan köra 10 min till! Ibland längre.

Så här är den inte hela tiden, för några dagar sen så gick den faktiskt i nästan 2 hela dagar..(!)

Visar inga felkoder och har provat byta bränslepump, hjälpte inte. Nu bytte de bränslerelä, hjälpte heller inte..

Vad tusan kan det vara, inte så roligt när man inte törs åka vidare långt hemifrån..

Och som sagt, Volvo vet inget då den inte visar något i datan.

Plz help...

Beeenny
10 augusti 2008 · 982 Inlägg

hmm mysko..tänkte skriva bränsle relä..men de var tydligen bytt..de kan inte va kontakterna till reläet då ?..kollat pumpen i tanken ? mvh

kloven
10 augusti 2008 · 4 Inlägg

Har tom provat att byta pumpen i tanken. Och relät har de bytt på Volvo

Har mina funderingar på om motorn typ kan bryta för den blir för varm eller nåt. Den visar ju normalt men om någon givare eller något kan spöka?

Nu är jag helt novis inom bil så detta var bara ren spekulation. Men det känns som den dör när den blir varm...... roll

kloven
11 augusti 2008 · 4 Inlägg

Nu har jag fått stopp med bilen redan efter 1-2 minuters körning. Alltså motorn var fortfarande på väg upp i temp.

Körde åt sidan och stannade, la i parkering, (automat) och slog av tändlåset. Testade sen att starta direkt och den startade! Körde sen dit jag skulle. Bilen vilade under några minuter innan jag återigen gav mig iväg med motorstopp inom ett par minuter som följd.. Samma visa igen, bilen startar direkt när jag prövar.

Någon av er därute måste ha hört om något liknande. Posta gärna lite kommentarer om ni har några.

Tack på förhand.

(V70 -01, 170hk) Automat

kloven
28 augusti 2008 · 4 Inlägg

Kan väl bara tala om att äntligen tycks felet vara åtgärdat.

Det handlade om något slags lock som tydligen sitter i bensin tanken på sidan om pumpen.

pelle304
10 september 2008 · 1 Inlägg

hej har samma problem med min volvo, o jag undrar om du har hittat felet .just nu står min volvo på volvo verkstaden, o dom har provat med det du har fel .o jag har t.o.m fått en hyrbil av dom för dom repar. men volvon stannar. dom har bytt kablar till bränslereläet o nytt bränsle relä o ny bränslepump men den stannar hela tiden hos dom, det är som man fåre soppatorsk den går jätte ojämt o sen stannar den o jag undrar om du har fått till din.dom hittar inga felkoder på min heller,men dom har sagt att dom ska ha igång den o det ä bara för jag o vänt o köra med den nya volvon dom erbjudit mig

Tromso
15 november 2009 · 1 Inlägg

Hei. Eg har samme problemet med V70 2,4 diesel 2007 mod. Den stannar etter en tids kjøring. Starter igen etter etter en stund. Har du funnet løsning på ditt problem???

Robbin_V90 Elektriker/Montör
15 november 2009 · 534 Inlägg

Tromso skrev:
Hei. Eg har samme problemet med V70 2,4 diesel 2007 mod. Den stannar etter en tids kjøring. Starter igen etter etter en stund. Har du funnet løsning på ditt problem???

Kolla inlägget som ligger två innan ditt...

Vem fan är "Måtta", och varför skulle jag vilja gasa med honom??
jimvieraankiv
18 november 2014 · 25 Inlägg

Ska man byta de locket då lr

Ytrewq
2 april 2021 · 143 Inlägg

Sorry for bump, men va gör dedär locket?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang