Kod Till bilstereo

epic_mazur
25 augusti 2008 · 274 Inlägg

Tjena  Nån som vet vart man kan hitta upplåsnings kåden Till en Bilstereo Til chrysler  pt crusier -02

köpte bilen För 2 veckor sedan

Förra veckan Så glömde jag att Stänga av mina Ljus på bilen och När ja  skulle åka så var batteriet Stendött!

Nu så Vill stereon ha en Kod   För att starta  som ja inte har!!

har  varit Nere på chrysler och Frågat men dom säger att dom ska ha 280 kr!!  för koden (om dom kan fixa den)

annars måste man köpa en Ny stereo (suck) 

Tacksam  För svar!!

epic_mazur
25 augusti 2008 · 274 Inlägg

har  Gjort det!!
Tro mig haha:P

det ska sitta en kod  på första sida på handboken Till bilen men den sitter ej Där

Bilhandlaren som jag Köpte ifrån sa att han skulle  Försöka få tag i den förra ägaren men han har ej Lyckas

Så jag tror att det slutar med att man får Riva ut hela jävla panelen För att Få bort Stereon

har sökt på Google om stereon men Hittar ingenting  om koder!!!


Tänkte  bara om det Sitter olika koder på alla pt cruiser  !!!

Mangisen
25 augusti 2008 · 1 034 Inlägg

Jag va på  saab när jag behövde kod till min  för ett tag sedan.. de ordnde direkt, bara sökte på mitt reg nr så fick de fram koden.
Borde ju gå att få fram om du åker till en chrysler återförsäljare, GRATIS., jävla svin som tr betalt för sån bagatell:mad:

Senast redigerat av Mange__ (25 augusti 2008)

epic_mazur
25 augusti 2008 · 274 Inlägg

bra  ide  Fan  tackar  ska Nog göra det i morgon på lunchen!

Vore liksom Skönt att Lyssna Lite på musik  när man e ute och Körbig_smile

Mangisen
25 augusti 2008 · 1 034 Inlägg

Säg till dom att de fan ska vara grtis... lite service får mn väl förvänta sig

epic_mazur
25 augusti 2008 · 274 Inlägg

Mange__ skrev:
Säg till dom att de fan ska vara grtis... lite service får mn väl förvänta sig

Jo man Tycker  det men då har du nog aldrig varit på en chyrsler firma i ENKÖPING  dom var skitgriniga  när man kom in och frågade om en 4 siffrig kod  Till en simpel stereo man tycker ju  man bara behövde Visa att man äger bilen och så fixar dom fram koden men NEJ NEJ  pengar ska dom ha 

280 kr  för 4 siffror hahha!!!

Mangisen
25 augusti 2008 · 1 034 Inlägg

svineri för fan!

saab ville iofs ha betalt me, men icke! jag betalar inte till någon som sitter framför en burk och databasen framför sig och på 2 min kan ge mig en kod.

Stå på dig mannen!big_smile

n0sferatu
26 augusti 2008 · 194 Inlägg

Mange__ skrev:
svineri för fan!

saab ville iofs ha betalt me, men icke! jag betalar inte till någon som sitter framför en burk och databasen framför sig och på 2 min kan ge mig en kod.

Stå på dig mannen!big_smile

Saab ville då inte ha betalt av mig, fixade det på 20sek över telefon!

Mangisen
26 augusti 2008 · 1 034 Inlägg

n0sferatu skrev:

Mange__ skrev:
svineri för fan!

saab ville iofs ha betalt me, men icke! jag betalar inte till någon som sitter framför en burk och databasen framför sig och på 2 min kan ge mig en kod.

Stå på dig mannen!big_smile

Saab ville då inte ha betalt av mig, fixade det på 20sek över telefon!

Som sagt, Bendt bil halmstad. kundmottagare är inkompetenta idioter tyvärr!

Förra veckan "kunde" de inte gifta in min trimbox i bilen, då de inte sysslar med sånt sa dom..
Åkte upp till Bilopalen i Falkenberg och där v ainga problem, gick väl på max 5 min me tech2

VolvoAnki
26 augusti 2008 · 65 Inlägg

n0sferatu skrev:

Mange__ skrev:
svineri för fan!

saab ville iofs ha betalt me, men icke! jag betalar inte till någon som sitter framför en burk och databasen framför sig och på 2 min kan ge mig en kod.

Stå på dig mannen!big_smile

Saab ville då inte ha betalt av mig, fixade det på 20sek över telefon!

Samma på min S40 ringde bara rejmes (volvohandlarn i örebro) fick koden via regnr på 20 sek

Kanske ska tillägga att jag ej köpt bilen där, ändå så fixa dom de gratis.

Senast redigerat av VolvoAnki (26 augusti 2008)

Volvo 850 (1992)
Volvo 240 (1991)
g-man Merca-lastbils mekaniker och leg. vw-nörd..
26 augusti 2008 · 857 Inlägg

Då återförsäljaren får betala själva för att få koden från tillverkaren ofta så är det därför det kostar att få kod från dom.

Är ju precis som med reservdelar som kostar lite att tillverka men som dom sen tar ut mer pengar för men det gnäller ni inte om.

En återförsäljare ger ju inte bort reservdelar eller har jag fel?

Och har man en gång fått koden ska man hålla reda på den och om man tappar den så är ens eget fel.

Men i ditt fall tycker jag att bilfirman eller ägaren innan ska stå för kostnaden för radiokoden ska ingå vid ett bilköp.

Mangisen
26 augusti 2008 · 1 034 Inlägg

g-man skrev:
Då återförsäljaren får betala själva för att få koden från tillverkaren ofta så är det därför det kostar att få kod från dom.

Är ju precis som med reservdelar som kostar lite att tillverka men som dom sen tar ut mer pengar för men det gnäller ni inte om.

En återförsäljare ger ju inte bort reservdelar eller har jag fel?

Och har man en gång fått koden ska man hålla reda på den och om man tappar den så är ens eget fel.

Men i ditt fall tycker jag att bilfirman eller ägaren innan ska stå för kostnaden för radiokoden ska ingå vid ett bilköp.

Jag kan bara tala för Saab, där sitter kundmottagaren i saabs databas och kan se precis alla koder till respektive bil, kan de kosta nånting för dom? inte enligt min mening iaf.. de ska bara ta betalt av kunden för jobbet att leta fram den.. som i trådskaparens fall.. 280 kr... tycker nån det e värt de verkligen?

epic_mazur
26 augusti 2008 · 274 Inlägg

har nu Fått tag på koden

Tackar  Sweden_rockers   För det

g-man Merca-lastbils mekaniker och leg. vw-nörd..
26 augusti 2008 · 857 Inlägg

Mange__ skrev:

g-man skrev:
Då återförsäljaren får betala själva för att få koden från tillverkaren ofta så är det därför det kostar att få kod från dom.

Är ju precis som med reservdelar som kostar lite att tillverka men som dom sen tar ut mer pengar för men det gnäller ni inte om.

En återförsäljare ger ju inte bort reservdelar eller har jag fel?

Och har man en gång fått koden ska man hålla reda på den och om man tappar den så är ens eget fel.

Men i ditt fall tycker jag att bilfirman eller ägaren innan ska stå för kostnaden för radiokoden ska ingå vid ett bilköp.

Jag kan bara tala för Saab, där sitter kundmottagaren i saabs databas och kan se precis alla koder till respektive bil, kan de kosta nånting för dom? inte enligt min mening iaf.. de ska bara ta betalt av kunden för jobbet att leta fram den.. som i trådskaparens fall.. 280 kr... tycker nån det e värt de verkligen?

Olika märken har olika system för att få fram radiokoden och ibland kostar det och ibland inte. Men trådskaparen har inte en saab utan en chrysler och deras system är så att man måste ta kontakt med chrysler för att få fram koden om man inte lagrat den i det program där man har info om bilen.
Jag jobbar på hedin så jag vet att det är lite krångligt att ta fram radiokod till chrysler, merca och nissan och att vi (återförsäljaren) får betala för att få den från dom.



Till trådskaparen: Skönt att det löste sig för dig.

Niko_turbo Fordonstekniker
26 augusti 2008 · 157 Inlägg

epic_mazur skrev:
Tjena  Nån som vet vart man kan hitta upplåsnings kåden Till en Bilstereo Til chrysler  pt crusier -02

köpte bilen För 2 veckor sedan

Förra veckan Så glömde jag att Stänga av mina Ljus på bilen och När ja  skulle åka så var batteriet Stendött!

Nu så Vill stereon ha en Kod   För att starta  som ja inte har!!

har  varit Nere på chrysler och Frågat men dom säger att dom ska ha 280 kr!!  för koden (om dom kan fixa den)

annars måste man köpa en Ny stereo (suck) 

Tacksam  För svar!!

Brukar stå i instruktionsboken eller på en separat lapp. Kolla under Radio code i instruktionsboken smile

De ska vara mer än det verkar;)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang