svårstartad vw diesel (t4)

micke-28
23 oktober 2008 · 3 Inlägg

är det någon som vet vad felet kan va?? har stora problem att starta den när den är kall när den väl är varm är det inga problem o när jag startar den ryker det kraftigt om den.

Ghost Rider
23 oktober 2008 · 466 Inlägg

micke-28 skrev:
är det någon som vet vad felet kan va?? har stora problem att starta den när den är kall när den väl är varm är det inga problem o när jag startar den ryker det kraftigt om den.

kika in på www.dieselclubsweden.com

där får du garanterat hjälp

wink

Christer *Dieselkungen*
BMW 430D Grand Coupe "Dieselmonstret 2.0" (2015)
engolf
23 oktober 2008 · 3 235 Inlägg

När bytte glödstiften sist?..
Dags att gära det.
Dieslar blir tjuriga vid kallstart när t ex ett eller flera stift ger upp.

En nödlösning i sådana fall kan vara att blåsa varm luft i insuget, med t ex en varmluftspistol.

Larzan Herr
23 oktober 2008 · 285 Inlägg

Som "engolf" skrev.
Byt glödstift och när du ändå gör service ge den lite kärlek med ny olja, filter m.m.

micke-28
23 oktober 2008 · 3 Inlägg

har bytt 2 av glödstiften dom andra 2 sitter så dumt till pumpen är i vägen har hört att den måste ställas in om man avlägsnar den ock att det är mycke jobb o pengar

OTB
23 oktober 2008 · 117 Inlägg

micke-28 skrev:
har bytt 2 av glödstiften dom andra 2 sitter så dumt till pumpen är i vägen har hört att den måste ställas in om man avlägsnar den ock att det är mycke jobb o pengar

finns väl 5 glödstift..våran T4:a är iaf 5 cylindrig...

engolf
23 oktober 2008 · 3 235 Inlägg

Kan du inte byta själv dra tll en verkstad.
De kommer säkert åt med rätt verktyg utan att demontera pumpen.

micke-28
23 oktober 2008 · 3 Inlägg

va på en mindre verkstad o han sa att det inte går med pumpen kvar. detta är den lilla motorn  1.9td hörde man kunde hälla i insprutningsrengöring har det någon effekt eller är det bortkasstade pengar i fall pumpen är dålig eller lagringar i insprutarna

engolf
23 oktober 2008 · 3 235 Inlägg

Att den är svårstartad beror nog helt säkert på dåliga glödstift. Varför ska du i så fall hälla i spridarrengöring?..
Pumpen drivs väl av kamremmen? I så fall bör du byta den också.

Jag vet inte exakt hur det ser ut just på din bil, men jag hade en Golf III 1.9 diesel, och där var det också svårt att komma åt stiften bakom pumpen, men det gick. Verkar vara väldigt ologiskt att pumpen (och kanske kammenremmen) måste demonteras för att kynna byta stiften.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang