Vw Passat 1.8T går upp i temp!!!

Volvo_boost
22 maj 2006 · 20 Inlägg

När man startar bilen går den först upp som vanligt till ca 90 grader, sen går tempen upp mer o mer hela tiden tills jag blir tvungen att stänga av!

Värt att nämna är att det kommer ingen värme inne i bilen ur fläktarna, samt att kylarvätskan i expansions-kärlet inte blir varmt alls!!

Trasig temp-givare eller vattenpump?? Någon kunnig människa som har någon idé om tänkbara fel???

Tacksam för all hjälp!!

mvh

Karlzzon The One Evolution
22 maj 2006 · 1 627 Inlägg

kan det inte vara vattenpumpen låter som det

Fäll ner pungen och landa
Gloremir hmmmm
22 maj 2006 · 1 094 Inlägg

brorsan hade samma fel o hans vattenpump hade lagt av... tror inte dom var så förskräkligt dyra till passaten

Subaru Impreza Sti Type R "Version 5 Limited Edition" (1999)
__hogberg__
22 maj 2006 · 1 161 Inlägg

tycker oxå de låter som vattenpumpen..
va en på skolan här om dan me de felet tror ja men ja kommer inte ihåg va de gick på..

Jeebz
22 maj 2006 · 536 Inlägg

Är väl inte så smart att köra bilen om den går upp i temp?. Kan ju sluta med skevtopp och trasig topplockspackning

Volvo_boost
22 maj 2006 · 20 Inlägg

744tic>> Nej jag kör inte bilen!

Så man skall tro det är vattenpumpen då ?? Verkar ju rätt rimligt...

Saabare Avstängd
22 maj 2006 · 1 106 Inlägg

Verkar va vattenpumpen som är kass.

Livet startar vid 220 km/h
olssson Saab nörd
22 maj 2006 · 224 Inlägg

Kan också vara termostaten kanske?

Saab For Life!
Necrodamus
22 maj 2006 · 220 Inlägg

Om det inte blåser varmt så har du ingen cirkulation=Termostat som inte öppnar eller vattenpump kass. Kan även vara luft i systemet, men troligen termostat/vattenpump.

Volvo V40 (2003)
BMW 540ia "Wee Eight" (1994)
Opel Vectra B "Irmscher I500" (1998)
_AudiA6_ Tommy
23 maj 2006 · 84 Inlägg

Volvo_boost skrev:
När man startar bilen går den först upp som vanligt till ca 90 grader, sen går tempen upp mer o mer hela tiden tills jag blir tvungen att stänga av!

Värt att nämna är att det kommer ingen värme inne i bilen ur fläktarna, samt att kylarvätskan i expansions-kärlet inte blir varmt alls!!

Trasig temp-givare eller vattenpump?? Någon kunnig människa som har någon idé om tänkbara fel???

Tacksam för all hjälp!!

mvh

jag hade det felet på min A6:a och då var jag tvungen att byta tempraturgivare för motorstyrningen kosta väl en 100kr .. du känner ingen som kan felsöka bilen åt dig ?

Four Ring´s To Rule Them All !
Volvo_boost
23 maj 2006 · 20 Inlägg

_AudiA6_ skrev:

Volvo_boost skrev:
När man startar bilen går den först upp som vanligt till ca 90 grader, sen går tempen upp mer o mer hela tiden tills jag blir tvungen att stänga av!

Värt att nämna är att det kommer ingen värme inne i bilen ur fläktarna, samt att kylarvätskan i expansions-kärlet inte blir varmt alls!!

Trasig temp-givare eller vattenpump?? Någon kunnig människa som har någon idé om tänkbara fel???

Tacksam för all hjälp!!

mvh

jag hade det felet på min A6:a och då var jag tvungen att byta tempraturgivare för motorstyrningen kosta väl en 100kr .. du känner ingen som kan felsöka bilen åt dig ?

Låter ju som en vettig förklaring. Nja känner nån gör jag ju inte.. Inte när det gäller Vw.
Blir väl o åka till Vw i Borås o felsöka!

Volvo_boost
23 maj 2006 · 20 Inlägg

Ingen i Borås/gbg- trakten som kan felsöka bilen ??

mvh

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang