Har problem med att masa reklam kommer upp på datorn!!!!

jensen_cool
19 september 2009 · 81 Inlägg

Som rubriken lyder... Det kommer massa popupreklam när jag byter sida osv...

Jag kör med vista home premium om det är till ngn hjälp. kör både explorer och firefox men mest firefox.

Tack på förhand Jensen

Sanizz
19 september 2009 ·

Installera en pop-up blockerare?

HenkeTIC
19 september 2009 · 888 Inlägg

Sluta porrsurfa wink

DIIEZEL
19 september 2009 · 501 Inlägg

HenkeTIC skrev:
Sluta porrsurfa wink

och det känner du till:lol:

Människor är såna som använder pengar de inte har, till att köpa saker de inte behöver, för att imponera på folk de inte gillar.
666_Beast
19 september 2009 · 1 863 Inlägg

Virus?

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.
jensen_cool
19 september 2009 · 81 Inlägg

har sökt men det finns inget virus på datorn...
det kom fram för ca tre dagar sedan....

christofer_k Vorsprung durch Technik
19 september 2009 · 2 432 Inlägg

vad har du för virus program ?

jensen_cool
19 september 2009 · 81 Inlägg

norton 360

Embelazt
21 september 2009 · 126 Inlägg

jensen_cool skrev:
norton 360

de e virus har haft det bara spara de du vill ha och installera om datan;)

/Tobb3
jensen_cool
21 september 2009 · 81 Inlägg

okej ngt tips om vad det kan vara för virus???

Fimp3n Random
21 september 2009 · 480 Inlägg

Låt mig citera Wikipedia..

"Enligt antivirusföretaget McAfee fanns det år 2004 över 100 000 olika virus och trojanska hästar och varje dag tillkommer 25-30 nya virus."

Tror det är ganska svårt att veta vilket virus just du har tongue

bumb
21 september 2009 · 121 Inlägg

vill inte vara den som e den men Norton SUGER MONSTER DASE, skaffa AVG free istället mycket mycket bättre, min dator kompis brukar säga "dom som har norton får skylla sig själv" lite taskigt kanske men så dåligt är det tyvärr.

BMW 850 Ci (1992)
jensen_cool
21 september 2009 · 81 Inlägg

jag vet gott och väl att det suger moster dase som du sa... men det följde med datorn och då kanjag lika gärna köra med det...
men löser det sig inte får jag vänta på Bidrag och sedan slänga datorn i baken a lá "oohps den gick sönder"... då man har försäkring och kan få ny på så vis

pnorberg
21 september 2009 ·

Ja du, det här problemet lär aldrig lösas med att köpa en ny dator då det kommer tillbaka i något form ändå efter en stund, det är väääääldigt sällan självelaste datorns fel eller operativsystemets fel utan felet sitter 99% i skiten mellan tangentbordet och stolen.
Det kommer inte hur som helst i din dator, mitt tips är och sluta besöka skumma sidor och klicka på alla exe filer man kan få tag på så ska du se att du inte får sådana här problem.
Angående försäkring så är det också BS, lycka till och få en ny dator då de oftast inte ger dig en ny dator eftersom du måste bevisa att den gick sönder utan att du gjorde något...
Ett tips till framtiden, har du hemförsäkring, skaffa ingen förbaskad försäkring då det är bara ren lurendrejeri...

Embelazt
2 oktober 2009 · 126 Inlägg

jensen_cool skrev:
jag vet gott och väl att det suger moster dase som du sa... men det följde med datorn och då kanjag lika gärna köra med det...
men löser det sig inte får jag vänta på Bidrag och sedan slänga datorn i baken a lá "oohps den gick sönder"... då man har försäkring och kan få ny på så vis

skaffa NOD32 de e bra har de nu och ahr inte haft virus på hur länge som helst(y)

/Tobb3
Sushikocken Sleeper
2 oktober 2009 · 3 084 Inlägg

Det heter AD-ware och sånt tas lätt bort med ad-aware,spybot etcetc

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
bumb
8 oktober 2009 · 121 Inlägg

Embelazt skrev:

jensen_cool skrev:
jag vet gott och väl att det suger moster dase som du sa... men det följde med datorn och då kanjag lika gärna köra med det...
men löser det sig inte får jag vänta på Bidrag och sedan slänga datorn i baken a lá "oohps den gick sönder"... då man har försäkring och kan få ny på så vis

skaffa NOD32 de e bra har de nu och ahr inte haft virus på hur länge som helst(y)

Det är okej, men finns MYCKET bättre tex, AVG och det är gratis, deras virus program e awesome.

Alla datatekniker, samt mig själv som programerare rekomendera alltid avg till alla, för att det e simpelt, men ändå överlägset.

BMW 850 Ci (1992)
kolvas
8 oktober 2009 · 4 001 Inlägg

problemet är att vissa virus smiter förbi en del antivirusprogram, kvittar om det heter Nod32 eller AVG eller Norton eller vad det än heter, dom är inte heltäckande.

Jag brukar gå ut och köra någon online-scan lite då och då, hos Panda, Symantec & F-secure och ibland hittar dessa olika virus/adware osv. trots att jag kör med AVG.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
Frostfjord Ljudbyggare
8 oktober 2009 · 170 Inlägg

F-Secure! Funkat klockrent hur länge som helst!! Aldrig haft något problem Kostar inte mycket heller

Mitsubishi Galant "Junior" (2001)
Opel Omega (B) "Oscar" (2002)
bumb
8 oktober 2009 · 121 Inlägg

klart att alltid nåt "kan" lyckas ta sig förbi beroende på hur dator kunnig man är, men AVG är det som ger bäst skydd utav de program som finns på marknaden just nu!

Det va de som var min poäng, inte att det va omöjligt för virus att ta sig förbi, menar om man liksom tar emot en fil från msn där nån skriver "OMG LOOK U R  SO NAKED I PICATURSZ(sen världens längsta länk / eller exe fil) och man klickar "ta emot" eller går in på länken så får man faktiskt skylla sig själv.

Samma sak gäller det om du ska in på porr sidor och rota, ladda ner det istället från torrents gå ALDRIG in på deras hemsidor =  bad, för kan anta direkt att personen i fråga har lyckats "trilla" in på nåt sånt.

Senast redigerat av bumb (8 oktober 2009)

BMW 850 Ci (1992)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang