Vad behövs för att koppla TV-kanaler till Projektor ? ?

race Race For Fun!
15 oktober 2009 · 379 Inlägg

Tjena,

Har ett litet mindre problem och det är att jag gärna vill koppla in så jag får mina tv kanaler till min projektor smile

När jag först köpte projektorn så var jag snål med lampan och brinntiden så jag ville ej slösa den mer än på film. Men nu vill jag kunna se de få kanaler som jag har, har även mitt x-box samt datorn inkopplad så varför inte tv med wink

Har alltså en antennkabel som kommer ut från väggen och genom att koppla in den till tv så får jag 1,2,3,4,5,6 samt någon annan skit kanal, saken är att jag vill inte ha en massa andra kanaler med månadsavgifter osv. för så mycket används inte tv. Vill också tillägga att jag bara ha en liten sketen 28" tjocktv och köpa en ny är inget alternativ heller.

Så vad behövs? vi har nån radiohandlare här omkring men han suger balle så tänkte fråga här först wink

R.I.P Paul Walker
Race 350Z For Fun
race Race For Fun!
15 oktober 2009 · 379 Inlägg

Kan ju tillägga att jag inte har antennkabel uttag på projektorn men de flesta andra finns. smile

R.I.P Paul Walker
Race 350Z For Fun
lingua
15 oktober 2009 · 2 271 Inlägg

Om du hittar en riktigt lång scart kanske? om projektorn nu har det?

Saab 9000 Talladega "T5.5 Kortmotor" (1988)
NMI
15 oktober 2009 · 1 045 Inlägg

du behöver en digitalbox,
antagligen en comhem box, bara gå till din radiohandlare så löser han det.

BMW 740D "V8 Biturbo diesel" (2001)
Ford F250 Superduty "Diesel trucken" (2004)
race Race For Fun!
15 oktober 2009 · 379 Inlägg

lingua skrev:
Om du hittar en riktigt lång scart kanske? om projektorn nu har det?

Ja den har uttag för scart men det hjälper ju inte då jag inte vill köra genom tv hmm

R.I.P Paul Walker
Race 350Z For Fun
race Race For Fun!
15 oktober 2009 · 379 Inlägg

NMI skrev:
du behöver en digitalbox,
antagligen en comhem box, bara gå till din radiohandlare så löser han det.

Okey ska kolla upp detta med digitalbox wink

R.I.P Paul Walker
Race 350Z For Fun
sirmiro Double-Unicorn Rider
16 oktober 2009 · 2 486 Inlägg

En digitalbox ska inte behövas...
Du får ju kanalerna genom antennsladden, så en box hjälper inget där. Digitalboxen hjälper bara om du ska ha andra kanaler (de du skrev att du inte ville ha).

Det du behöver är en enhet med antenningång och scart/rca ut. På denna enhet behöver du kunna byta kanal då det ej går i projektorn. Du bör även tänka på att ta ljudet till separata högtalare.
Så vad behöver du? Låter troligen galet, men en stereo-vhs. De har de ingångar och utgångar du söker, och du kan ställa signaler i dem.
En RF-modulator ger inte möjligheten att ändra frekvens (kanal) så videon blir enklare. smile

race Race For Fun!
16 oktober 2009 · 379 Inlägg

sirmiro skrev:
En digitalbox ska inte behövas...
Du får ju kanalerna genom antennsladden, så en box hjälper inget där. Digitalboxen hjälper bara om du ska ha andra kanaler (de du skrev att du inte ville ha).

Det du behöver är en enhet med antenningång och scart/rca ut. På denna enhet behöver du kunna byta kanal då det ej går i projektorn. Du bör även tänka på att ta ljudet till separata högtalare.
Så vad behöver du? Låter troligen galet, men en stereo-vhs. De har de ingångar och utgångar du söker, och du kan ställa signaler i dem.
En RF-modulator ger inte möjligheten att ändra frekvens (kanal) så videon blir enklare. smile

helt sjukt det fungera så långt att jag har en kanal iallafall wink nu saknas bara resten samt ljudet.. ska koppla om senare så jag får ut ljudet med, men hur söker man efter kanaler typ? jag menar så att jag hitta de andra.. smile

R.I.P Paul Walker
Race 350Z For Fun
race Race For Fun!
16 oktober 2009 · 379 Inlägg

så nu har man kanaler också wink bara ljudet kvar smile TACK sirmiro för hjälpen.. !!

R.I.P Paul Walker
Race 350Z For Fun
sirmiro Double-Unicorn Rider
16 oktober 2009 · 2 486 Inlägg

race skrev:
så nu har man kanaler också wink bara ljudet kvar smile TACK sirmiro för hjälpen.. !!

Inga problem alls. smile Behöver inte vara så krångligt hela tiden. big_smile

matteeee Ingen himmel är så blå som min
16 oktober 2009 · 2 971 Inlägg

Varför tvunget stereo-vhs? Det är väl i princip bara TV4 som sänder i stereo? Inte ens MTV gör det (å andra sidan sänder dom ju knappt musik mer heller..)
(Eller har det ändrats sista tiden? Va ett tag sen jag engagerade mig i det)

/Mattias
Hyundai Kona Electric "This is the way" (2020)
sirmiro Double-Unicorn Rider
16 oktober 2009 · 2 486 Inlägg

matteeee skrev:
Varför tvunget stereo-vhs? Det är väl i princip bara TV4 som sänder i stereo? Inte ens MTV gör det (å andra sidan sänder dom ju knappt musik mer heller..)
(Eller har det ändrats sista tiden? Va ett tag sen jag engagerade mig i det)

Här får jag ut stereo på alla kanaler. :S

Dock vet jag att det bara var svt och tv4 som körde stereo på analoga sändningar, men det var under den tidsepoken som det fanns analoga sändningar.

Givetvis fungerar det att få bild och ljud även med en monovideo. smile

race Race For Fun!
16 oktober 2009 · 379 Inlägg

ja inte fasen vet jag hur allt detta fungerar men nu funkar allt fin fint iallafall wink ljud och bild blev klockrent, dock trodde jag ju aldrig att jag skulle få användning av min gamla vhs video hehe.. smile

R.I.P Paul Walker
Race 350Z For Fun
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang