Ljudsystem i Saab 9-3

Philip88
27 januari 2010 · 99 Inlägg

Tjena!

Är inne på att köpa en Saab 9-3 vector kombi 2006.
Hur många och var är högtalarna placerade i 300w systemet?
Om ägaren inte själv vet vad där sitter i, hur kan man då skilja på ett 150w och 300w system?
Är det stereon? För jag har nog sett 3-4 olika varianter på hur stereon ser ut i 9-3.


Tacksam för svar smile

MVH,
Philip

ChriZtoffer GAS democar 2018!
27 januari 2010 · 8 744 Inlägg

Själva huvudenheten säger inte så mycket om vad för ljudsystem som sitter i bilen, om det är med nya systemet så är det likadan huvudenhet i alla. Däremot om det är det äldre systemet så kan man lista ut lite med hjälp av huvudenheten.

Ingen skärm = lilla (Popular 70) eller mellan (Premium 150) systemet.
Lilla monokroma skärmen = mellan (Premium 150) eller stora (Prestige 300) systemet.
Navigator (stor färgskärm) = mellan (Premium 150) eller stora (Prestige 300) systemet.

I lilla systemet så sitter det bara högtalare på instrumentbrädans sidor och bak i bakluckan. I mellansystemet sitter även högtalare (basar) i framdörrarna samt en center på instrumentbrädan. I stora systemet finns det även en baslåda bak (om jag inte minns fel så är det en 10" Pioneerbas under skuffgolvet på 9-3SC -06) samt diskanter fram och bak.

Om varken du eller förra ägaren ser/vet vad det är för system så kan jag säga att det hörs! wink Lilla låter som en klockradio, mellan går att lyssna på och stora låter rätt bra.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
Philip88
27 januari 2010 · 99 Inlägg

Kanonbra, det förenklade en hel del smile Tack för hjälpen.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang