Letar efter personer som blivit kontaktad av "bilförmedlare" från Malmö

Kastell
20 december 2008 · 74 Inlägg

Efter mycket om och men så fick min vän hem sin bil från dessa .......... blir så irriterad.

Dream Came True .......... But will it Last.......
Zpira Polack
4 februari 2009 · 61 Inlägg

Sådärja, nu ringde "johan" från nr 0737353528 och hade en köpare på min bil och ville gärna ha den innan helgen, men pengar klara till nästa vecka.
Han jobbade på bilförmedlingen i helsingborg, flyttat ner från sthlm så han hade bara fått ett tillfälligt nr för stunden, och självklart kunde han komma och hämta den redan imorgon.
Ringde bilförmedligen i helsingborg och där fanns ingen som jobbade där som hette Johan med det nummret! VA!?
han skulle ringa senare ikväll igen, ska se hur länge man kan tragga med honom i telefon tills han tröttnar!
Han pratar ju jävligt bra måste man ju erkänna, det låter ju för bra för att man ska tro på det!

My Life - My Way
Saab 9-3 Aero 2.8T SC "StorGripen" (2006)
Snajdarn Lights out.
4 februari 2009 · 124 Inlägg

Skräll att dessa skojare håller till i Skåne? För vad finns det mycket av där?

einherjer
4 februari 2009 · 587 Inlägg

Snajdarn skrev:
Skräll att dessa skojare håller till i Skåne? För vad finns det mycket av där?

Skåningar?

Kolla på Efterlyst ikväll , där tar de upp fallet med en riktig bilskojare som lyckats väl.

Catcher
4 februari 2009 · 15 Inlägg

Spela i samtalet på mobil eller annat sätt!!! Mycket viktigt att få rösten på denna kille i Helsingborg.
Försök även att lirka fram mer info. Inte troligt att det går men något kan slinka ur.

MVH!

Zpira Polack
4 februari 2009 · 61 Inlägg

Catcher skrev:
Spela i samtalet på mobil eller annat sätt!!! Mycket viktigt att få rösten på denna kille i Helsingborg.
Försök även att lirka fram mer info. Inte troligt att det går men något kan slinka ur.

MVH!

Ska se vad jag kan lyckas med, han har inte svarat nu när jag försökt ringa honom, han ringer väl upp imon då vi skulle boka tid för affär!

My Life - My Way
Saab 9-3 Aero 2.8T SC "StorGripen" (2006)
acid_man
21 mars 2009 · 1 Inlägg

Blev lurad för ett år sedan men man skämms safftigt att berätta det för någon!
Blev lurad av Christerl har kort på han om någon är intresserad!
Fattar inte att man är så jävla blåst alltså! Men man lär sig förhoppningsvis av sina misstag

Kungen-EssE
21 mars 2009 · 993 Inlägg

skicka mig bilden på PM acid_man

Mercedes CLS 55 AMG V8 Kompressor "Performance Package" (2006)
Traskis
24 mars 2009 · 8 Inlägg

Ja då var det dax igen...

Min lille skojare är ute o gör busaffärer igen...har fortfarande inte hört något om mitt tilldelade skadestånd, bilskojaren är väl inte så intresserad utav att ge mig tillbaka mina pengar... ska kolla runt lite med myndigheterna om de kan ta tag i saker o ting....

...fortsättning följer....

letar efter bilskojare i malmö och göteborg
tetsu
21 april 2009 · 19 Inlägg

Snajdarn skrev:
Skräll att dessa skojare håller till i Skåne? För vad finns det mycket av där?

Pengar? big_smile

BMW 330Ci (2001)
gamlingen
16 juni 2009 · 5 198 Inlägg

Hur vart du blåst ?

glimar
16 juni 2009 · 2 Inlägg

mm jo dessa bilskojare.. jag vet en till dom blivit lurad.. men detta hände i helsingborg..
jemi kwiek kallar han sig.. men detta kan ju lika bra vara jemi bessik..
enligt min kompis är han ca 170 inte längre, rätt stora läppar en ej helt rak näsa, smal i övrigt dock en liten kula på magen.. ja och såklart mörkt hår och sånt. Han  pratar inte med en "pipig" röst..
Är det någon som vet mer?
Hur många har blivit lurade?

Schipperke-owner Hundägare,mc-åkare,fartgalning
16 juni 2009 · 272 Inlägg
Schipperke rules !
Munkis
17 juni 2009 · 1 636 Inlägg

Herr Besik ringde till mig när jag hade bilen ute på annons . Först ville han byta å frågade vad jag var intresserad av , då sa jag att en 960 kan vara intressant . Då hade han givetvis en sådan och skickade bilder på en som påstods vara hans.

Då tog jag en snabbkoll på blocket och hittade just den bilen! Dock av en annan säljare och en annan ort.

Sedan så ändrade han sig och ville inte byta , nu ville han istället att jag skulle köpa bilen av han? och jag skulle få ta den på en gång men betala senare när jag hade sålt min tongue

Traskis
18 juni 2009 · 8 Inlägg

Det är inte Bessik-familjen som blåste mig utan en annan familj från centrala Malmö. Malmö-polisen har fått in fler anmälningar på dem men de kan ingenting göra då det ligger på säljaren och eventuell tvistemål får gå via civila stämningar.

Jag väntar fortfarande på pengar, men det lär väl inte hända ngt på den fronten....sad

letar efter bilskojare i malmö och göteborg
glimar
18 juni 2009 · 2 Inlägg

jaha vad var det för famlij som lurade dig från malmö då?
har de lurat fler?

Patchi
19 juni 2009 · 237 Inlägg

bilförmedlingen här i stockholm försökte lura mig o min polare på våra bilar, vi köpte bilarna ink deras "försäkring" ifall det skulle vara strul med motorerna osv, efter 2 dagar så fick vi inte igång bilarna, självklart så kontaktade vi bilförmedlingen och dem vägrade att stå för kostnaderna även fast vi hade deras "försäkring" osv, så istället fick man köra en fuling och deras äckliga stil och skicka dit några som kunde prata vett i dem, tur som det va så stod dem för hela kostnaden och den gick på 15.000kr på bara min bil. Bilförmedlingen är inget jag skulle rekomendera för dem som vill köpa en beg bil.

Ford Fiesta ST "Stålmusen" (2005)
Shindou
20 juni 2009 · 60 Inlägg

Kungen-EssE skrev:
Traskis och Catcher är från Myndigheterna.

Sköt ert jobb där ute, kom inte hit och röj på Garaget.org

Låter som om du är en av dom som varit med och svindlat folk på pengar, varför skulle du annars slänga ut en sådan kommentar?
Om dom nu jobbar/hade jobbat för myndigheterna, så gör dom oss alla en stor tjänst att komma hit och varna/informera.

Ser förresten att du även fått 1 varning.. konstigt ?

Traskis
16 april 2010 · 8 Inlägg

Ny info är att Bessik o "min" bilskojarfamilj är bra bekanta iallfall... Men, det är väl så att de hjälps åt....

letar efter bilskojare i malmö och göteborg
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang