Kyl fläkt, Volvo S60! Går varje gång efter jag stängt av bilen!

sexten
13 maj 2010 · 18 Inlägg

Hej gott folk..

För ca 2 veckor sedan, en dag när jag skulle starta min bil efter jag avslutat jobbet så fick jag
en felkod på bilen. I Displayen i bilen står det "Motorstyrning service erfodras".
Märkte ingen skillnad på bilen hur den gick eller uppförde sig..

Efter det har fläkten startat varje gång efter att jag stänger av bilen och drar ut nyckeln.
Har inte kollat hur länge fläkten gått vi något tillfälle men det har nu slutat med att batteriet är kasst..
Varje natt har jag laddat batteriet med C Tek laddare..

Ska inom dom närmaste  dagarna ta mig till en verkstad så fort som möjligt och kolla upp felkoden,
men vill se om någon har haft samma problem och vad det var.. Gissar på termostaten till fläkten
med med ME7 system vet man ju aldrig?!?

Mvh
Christian

sexten
13 maj 2010 · 18 Inlägg

Ingen som har en aning??

ValP2k
13 maj 2010 · 1 122 Inlägg

Vet inte hur det är på volvo men min audi 90 har efterkylning

gasa nu foer faen!
sexten
14 maj 2010 · 18 Inlägg

Jodå, det har denna också.. Men inte varje gång.. Bara när det är riktigt varmt eller när man kört ganska hårt. Tomgångskör alltid efter hård körning..

Den har börjat på senare dar.. sad

Mitsuhini
15 maj 2010 · 337 Inlägg

kan spekuleras hur mycket som helst, bara kolla felkoderna och återkomma.

Mitsubishi 3000GT VR4/TT "Mitsuhini" (1993)
yoppe
15 maj 2010 · 388 Inlägg

Dansken- skrev:
Det låter som att felet har med vattentemperatur givaren att göra. Då systemet inte är säker på hur varm motorn är, får du fläkt eftergång varje gång som en säkerhetsåtgärd. Åk och läs ut felkodsminnet, så vet du.

Håller med hade samma fel som du på en S80 2.5T på jobbet och felet var precis det som föregående talare skrivit.

Figgis
27 november 2011 · 287 Inlägg

hur gick det med detta!?.. har ett liknande problem!
http://www.svxc.se/phpBB2/viewtopic.php?p=194805#194805
smile
mvh

BMW M3 E46 (2001)
Volvo S60R AWD "E85" (2005)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang