startspärr s40

klakke
20 maj 2008 · 116 Inlägg

s40 t4 stått still ett halvår. startar ej nu. låter som startspärr ligger i. kan man koppla ur st.spärren? har ingen res.nyckel annars brukar chipet paja så man behöver bara byta nyckel men har ingen reserv
tyvärr.

Evil_Genius_Garage *Gysot*
20 maj 2008 · 472 Inlägg

När detta hände mig så laddade jag batteriet sen fungerade det..Testa att ta bort jordkabeln i 10 min så kan det funka..

* Heaven Won´t Have Me And Hell Can´t Handle Me *
klakke
20 maj 2008 · 116 Inlägg

funkade ej. nån som vet hur man kopplar ur startspärren

MST4
21 maj 2008 · 224 Inlägg

klakke skrev:
funkade ej. nån som vet hur man kopplar ur startspärren

tror inte det går orginalboxen är sammankopplad med immobilizern och då får man gå till volvo och få nya grejor om det är nått fel på dem.
du får helt enkelt byta batteri i nycklen eller få en ny om inte detta funkar så tror inte jag det är startspärren ändå.

Senast redigerat av MST4 (21 maj 2008)

Kan det mesta inom s/v40 så skulle det vara något så får ni gärna fråga :)
uppgraderingar och tillbehör PMa
torpis Forummoderator
21 maj 2008 · 10 572 Inlägg

klakke skrev:
s40 t4 stått still ett halvår. startar ej nu. låter som startspärr ligger i.

hur låter startspärren??  den lyser väl mest? (lampa på instrumentbrädan)

är det inte oxid på styrsiftet till startmotorn tro?

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Mr_jazzon
29 maj 2008 · 25 Inlägg

kolla batteriet så du inte har cellbrott. Jag hade ett liknande problem.

TimarS40
15 november 2010 · 19 Inlägg

Startspärren på min S40 har inget batteri utan bilen sänder en fråga till ett chip i nyckelhuvudet som sedan sänder ett svar. Jag har tänkt att göra ett nytt huvud till min pajjade nyckel och försöker få reda på hur chipet ser ut via den här websidan.

TimarS40
15 november 2010 · 19 Inlägg

som svar hur startspärren låter. jag kollade just det då jag hade nyckeldelen skilld från sitt huvud. Det händer inte ett skit då du försöker vrida till startmotorläge på t.låset men en gul kontrollampa på intrumentet som normalt har fast sken (sitter till höger minns ej symbolen nu) Blinkar. Men då bilen startats kan man avlägsna nyckelhuvudet så det är bara startmotorfunktionen som blockeras. Undrar om man kan DRA igång den med bogserlina?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang