En USB-enhet känns inte igen

Dajjmen
25 november 2010 · 119 Inlägg

Hej. Hoppas ni kan hjälpa mig.

Jag köpte en MP3 spelare på internet begagnat. Fick ingen cd skiva med eller bruksanvisning och när jag skulle ansluta spelaren till datorn genom USB porten så kommer "En USB-enhet känns inte igen" upp och det står Unknown device inne i Enhetshanteraren.

Jag har testat att byta till en annan usb port men ingen skillnad. Jag såg att förra ägaren hade lagt in lite låtar i mp3n så den har funkar förr att ansluta till datorn.

Mp3n: Linsong Design LSD 202518V B1B

Hur gör jag för att lösa problemet?

Jag kör med Win 7 64-bit


EDIT: I AIDI64 stod det: Current speed: Low (USB 1.1)

Jag har usb 2.0, kan detta vara felet?

Mvh Marcus

Senast redigerat av Dajjmen (25 november 2010)

Golf R32 .:R
KennethL
25 november 2010 · 412 Inlägg

Allt med USB är ju bakåtkompatibelt, så oavsett om spelaren är USB 1.1 eller 2.0 så ska den ju fungera. Det tar dock lite längre tid att föra över data med USB 1.1.
Antagligen så är det så att du behöver drivrutiner för att det ska gå.

Jag testade och googla på den där spelaren och det enda jag fick fram var diverse sidor med folk som haft problem med firmware osv. Det kanske inte var ett så klokt val av MP3 spelare. Jag tycker iaf att du ska ta och kolla på deras hemsida. De bör väl ha någon form av support på grejerna, testa dra iväg ett mail och fråga om de har någon manual eller så som de kan maila till dig.

135
├┼┼
24 R
Dajjmen
26 november 2010 · 119 Inlägg

KennethL skrev:
Allt med USB är ju bakåtkompatibelt, så oavsett om spelaren är USB 1.1 eller 2.0 så ska den ju fungera. Det tar dock lite längre tid att föra över data med USB 1.1.
Antagligen så är det så att du behöver drivrutiner för att det ska gå.

Jag testade och googla på den där spelaren och det enda jag fick fram var diverse sidor med folk som haft problem med firmware osv. Det kanske inte var ett så klokt val av MP3 spelare. Jag tycker iaf att du ska ta och kolla på deras hemsida. De bör väl ha någon form av support på grejerna, testa dra iväg ett mail och fråga om de har någon manual eller så som de kan maila till dig.

Testade koppla in den idag på jobb och då funkade den utan problem.

//Marcus

Golf R32 .:R
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang