Beställa regbevis via transportstyrelsen

Puritania
13 mars 2011 · 5 Inlägg

Nu är det som såhär, att jag har sålt min bil. Men i fredags fick jag ett brev från transportstyrelsen som säger att ägarbytet inte är giltligt, för att jag fått ett regbevis som utfärdats senare än det jag skickade in. Vilket bara det gör mig förvirrad, för jag har bara fått ett och det har jag haft noga koll på. Men så gick jag in på deras hemsida för att beställa hem den delen så vi får gjort ägarbytet så fort som möjligt. Men den funktionen har inte varit tillgänglig. Ringde transportstyrelsen i fredags men då hade kundtjänsten precis stängt. Nu försöker jag med den automatiska tjänsten via telefon (0771-252525). Där säger dom att man ska knappa in regnumret, testat på alla sätt och vis men får det inte att fungera? Hur knappar man in regnumret?

henke_99 Offroad Racing
13 mars 2011 · 3 122 Inlägg

Regnumret måste anges i sifferform, finns ett sätt för att räkna om bokstäverna (men jag minns inte hur man gjorde)

Eller så beställer du ett här: https://www21.vv.se/bestallregbevis/Start.aspx

Den som spar han har, fast inte lika roligt...
Chevrolet Blazer "Real Fullsize" (1988)
GMC Suburban 2500 "6.5l Turbodiesel" (1995)
REJ
13 mars 2011 · 89 Inlägg

På del 1 av registreringsbeviset, under Allmän information, punkt A.1 finns dittt reg.nr i sifferform.
En dubblett av del 2 kostar 100kr och skickas ut mot rekommenderat postförskott.

Puritania
13 mars 2011 · 5 Inlägg

Tack så jättemycket! Nu ska jag bara leta upp del ett då så ska jag göra ett nytt försök över telefon. tack än en gång smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang