Nominering av nya moderatorer för avdelningen Chassi, Bromsar & Transmission

Alecci
25 februari 2011 · 2 014 Inlägg

Många har länge haft synpunkter, både positiva och negativa, på hur administrationen på sajten och framförallt forumet sköts. Mycket av de negativa synpunkterna behandlar just forumens inslag av off-topic, långsam handläggning av ärenden som kräver åtgärder samt ibland en viss brist på konsekvens både i fråga om åtgärder samt påföljder.

Administrationen kommer framöver att genomgå en förändring som vi alla hoppas ska bli till det bättre. Ett betydande steg i detta kommer att vara att tillsätta moderatorer för enskilda forumsavdelningar, och detta främst med två syften: att vi ska bli fler som är aktiva och tar tag i skötseln av forumet samt att moderatorerna i fråga ska ha bättre förutsättningar att göra ett gott arbete.

Nya riktlinjer och regler samt utveckling av de befintliga kommer att utarbetas separat och denna tråds syfte är enbart att mottaga nomineringar på nya moderatorer. En del av förändringarna inom administrationen går ut på att ni användare själva ska få möjlighet att nominera användare för moderatorsbefattningar som ni anser är lämpliga och som ni känner att ni har förtroende för.

När ni nominerar moderatorer ska ni ta hänsyn till att användaren ni nominerar först och främst ska besitta ett stort mått av personlig integritet. En moderator måste kunna stå för de åtgärder han/hon vidtar, måste kunna erkänna att han/hon gjort fel när de gör det (inte ens en moderator är perfekt) men framförallt vara rättvis och saklig. Ni ska även ta hänsyn till att den användare ni nominerar ska besitta kompetens/kunskap som kan vara till nytta när han/hon modererar den avdelning som är aktuell. I denna forumsavdelning som heter Chassi, Bromsar & Transmission söker vi alltså personer med kompetens inom detta område, inte de som är populärast och/eller trevligast. Integritet och kompetens är alltså nyckelorden!

Två regler finns för tråden, och SAMTLIGA inlägg som inte uppfyller reglerna kommer att raderas utan undantag:

1: man får inte nominera sig själv
2: varje nominering ska innehålla en motivation med minst en länk till tråd/inlägg där den nominerade varit aktiv och som belyser hans/hennes lämplighet.

Det finns ingen gräns på hur många som får nomineras. När tillräcklig tid gått eller tillräckligt mycket nomineringar mottagits kommer de nominerade att granskas av de som ingår i nuvarande administration. Utvalda nomineringar kommer att genomgå en provperiod om en månad innan de efter godkännande blir permanent tillsatta som moderatorer för sina respektive avdelningar.

Här i tråden ska inte förekomma diskussioner om den ena eller andra personens lämplighet, här ska endast nomineringar finnas. Om ni har synpunkter på vissa nominerades lämplighet så kan dessa accepteras via PM efter att nomineringsperioden har gått ut. Detta kommer att kungöras här i tråden tillsammans med en sammanställning av de som nominerats.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex
LeafBox Lat Perfektionist
2 mars 2011 · 6 359 Inlägg

Eftersom man inte får nominera sej själv roll

Så var den första som dök upp i huvudet "te_wik"
Allas våran Audi-ot!

Erkände att han hade fel på ett ämne han kan extra mkt om
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=206148

Och jag har aldrig sett han gjort några påhopp eller varit speciellt otrevlig.
Utan kommer oftast bara med fakta som faktiskt är till nytta smile

Hoppas han uppskattar min nomination nu tongue
Han kanske inte ens vill vara moderator, vem vet ^^

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968
Mitsubishi Spacewagon "Driftbussen" (2004)
Audi Coupé Turbo "S1.5" (1990)
Piratstikin 2015 Dbakuten.
2 mars 2011 · 5 092 Inlägg

LeafBox skrev:
Eftersom man inte får nominera sej själv roll

Så var den första som dök upp i huvudet "te_wik"
Allas våran Audi-ot!

Erkände att han hade fel på ett ämne han kan extra mkt om
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=206148

Och jag har aldrig sett han gjort några påhopp eller varit speciellt otrevlig.
Utan kommer oftast bara med fakta som faktiskt är till nytta smile

Hoppas han uppskattar min nomination nu tongue
Han kanske inte ens vill vara moderator, vem vet ^^

Håller med om detta, då jag sett många av hans inlägg som är "bra" eller hur man ska motivera det. verkar vara seriös, ärlig och förstående.

christofer_k Vorsprung durch Technik
2 mars 2011 · 2 432 Inlägg

Jag nominerar te_wik.
  Då han är väldigt kunnig inom detta ämne och han skulle nog passa som mod!

TFkarlsson Varningar. 36
3 mars 2011 · 1 200 Inlägg

Aga_diff, riktigt kunnig inom volvo överlag. Kan vara lite hård mot idioter, men är för det mesta väl till mötes och har svar på det mesta.

Fjädrar är för fåglar och Roger Pontare.
Mack Forum- och sitemoderator
4 mars 2011 · 26 113 Inlägg

Nominerar Te_wik, för hans ständiga hjälpsamhet smile

Tråd som exempel: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=206968

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
kolvas
4 mars 2011 · 4 001 Inlägg

MattiasH

Mycket duktig på det flesta teknikområden på bilar, har själv provat mycket och jobbar just nu på ett projekt där det krävs en hel del och är dessutom villig att fråga/ifrågasätta folks synpunkter på ett mycket bra sätt

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=113712

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
teamvolvoracing Trucker
4 mars 2011 · 1 220 Inlägg

dannej

tycker han verkar riktigt duktig och kan verkligen sina saker
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=159545

Vissa är bara bättre än andra!
fredde_petermann
4 mars 2011 · 233 Inlägg

jag nominerar te_wik han är alltid trevlig och försöker alltid hjälpa till

Audi frälst
volvoentusiasten
4 mars 2011 · 4 005 Inlägg

Jag håller med om te_wik!

Volvox40
4 mars 2011 · 777 Inlägg

Jag tycker Dannnej. kunig trevlig o lättsam o snacka med. cool

Huvudsponsor: CamFlow.se
Sponsorer:Bilupplysningen.se, AutoExperten, Collexstyling.se, Bakaxeldelar.se, Masèns Motor, Nuke Performance, BäckmarkRacing.se, KL Racing, Do88.se Team Björkeryd
Emmaboda Motorfestival 2013 24-35 Augusti
Volvo 940 "Red Stealth" (1995)
Volvo v70II "Silver Pearl" (2009)
PHrnfeldt Sheik Yerbouti
6 mars 2011 · 1 899 Inlägg

Håller med om te_wik av samma anledningar som ovan har nämnt.

"Vi er dem de andre ikke må lege med".
m5portal.com
m3portal.com
joelimmo
10 mars 2011 · 1 380 Inlägg

håller med om dannej

BMW E28 (1982)
shogun
14 mars 2011 · 2 117 Inlägg

Jag tycker att någon med erfarenhet från drifting, bankörning och 402m är lämplig för chassie/bromssektionen.

Jag nominerar Berna. Han är väldigt kunnig och jobbar med bilar både som hobby och yrkesmässigt.
http://www.garaget.org/Berna

Nissan 200SX "Shogun" (1989)
Aerodynamik ...
14 mars 2011 · 7 120 Inlägg

Då nominerar jag Shogun! Mycket kunnig och har stort engagemang för att hjälpa folk. smile
Varför han är lämlig? Kolla hans projekttråd! smile

BOLUND bonntrimmare
24 mars 2011 · 655 Inlägg

http://www.garaget.org/Hemipanter  han e la rätt grym på chassie o sånt?  har jag fått uppfattning av iaf smile

Pontus_199 Så lågt de går
13 juni 2011 · 13 Inlägg

johan_larsson vill jag nominera!

BMW E90 325i "M-sport" (2006)
kolvas
9 september 2011 · 4 001 Inlägg

nu har jag inte varit här på länge men är det inte så att Te-wik blev moderator genom nomineringar och eget intresse?

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
te_wik Forummoderator
9 september 2011 · 12 813 Inlägg

kolvas skrev:
nu har jag inte varit här på länge men är det inte så att Te-wik blev moderator genom nomineringar och eget intresse?

Efter en del nomineringar blev jag tillfrågad ja, vad tänkte du på?





Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
kolvas
9 september 2011 · 4 001 Inlägg

te_wik skrev:

kolvas skrev:
nu har jag inte varit här på länge men är det inte så att Te-wik blev moderator genom nomineringar och eget intresse?

Efter en del nomineringar blev jag tillfrågad ja, vad tänkte du på?





Mvh Tommy

jag hade inte sett det i denna tråden, trodde det skulle tillkännages här, fast det kanske blev i en egne tråd eller något sådant som jag missat?

I vilket fall som så har väl denna tråden spelat ut sin roll och borde låsas?

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang