Nominering av nya moderatorer för avdelningen Bilvård & Biltvätt

Alecci
25 februari 2011 · 2 014 Inlägg

Många har länge haft synpunkter, både positiva och negativa, på hur administrationen på sajten och framförallt forumet sköts. Mycket av de negativa synpunkterna behandlar just forumens inslag av off-topic, långsam handläggning av ärenden som kräver åtgärder samt ibland en viss brist på konsekvens både i fråga om åtgärder samt påföljder.

Administrationen kommer framöver att genomgå en förändring som vi alla hoppas ska bli till det bättre. Ett betydande steg i detta kommer att vara att tillsätta moderatorer för enskilda forumsavdelningar, och detta främst med två syften: att vi ska bli fler som är aktiva och tar tag i skötseln av forumet samt att moderatorerna i fråga ska ha bättre förutsättningar att göra ett gott arbete.

Nya riktlinjer och regler samt utveckling av de befintliga kommer att utarbetas separat och denna tråds syfte är enbart att mottaga nomineringar på nya moderatorer. En del av förändringarna inom administrationen går ut på att ni användare själva ska få möjlighet att nominera användare för moderatorsbefattningar som ni anser är lämpliga och som ni känner att ni har förtroende för.

När ni nominerar moderatorer ska ni ta hänsyn till att användaren ni nominerar först och främst ska besitta ett stort mått av personlig integritet. En moderator måste kunna stå för de åtgärder han/hon vidtar, måste kunna erkänna att han/hon gjort fel när de gör det (inte ens en moderator är perfekt) men framförallt vara rättvis och saklig. Ni ska även ta hänsyn till att den användare ni nominerar ska besitta kompetens/kunskap som kan vara till nytta när han/hon modererar den avdelning som är aktuell. I denna forumsavdelning som heter Bilvård & Biltvätt söker vi alltså personer med kompetens inom detta område, inte de som är populärast och/eller trevligast. Integritet och kompetens är alltså nyckelorden!

Två regler finns för tråden, och SAMTLIGA inlägg som inte uppfyller reglerna kommer att raderas utan undantag:

1: man får inte nominera sig själv
2: varje nominering ska innehålla en motivation med minst en länk till tråd/inlägg där den nominerade varit aktiv och som belyser hans/hennes lämplighet.

Det finns ingen gräns på hur många som får nomineras. När tillräcklig tid gått eller tillräckligt mycket nomineringar mottagits kommer de nominerade att granskas av de som ingår i nuvarande administration. Utvalda nomineringar kommer att genomgå en provperiod om en månad innan de efter godkännande blir permanent tillsatta som moderatorer för sina respektive avdelningar.

Här i tråden ska inte förekomma diskussioner om den ena eller andra personens lämplighet, här ska endast nomineringar finnas. Om ni har synpunkter på vissa nominerades lämplighet så kan dessa accepteras via PM efter att nomineringsperioden har gått ut. Detta kommer att kungöras här i tråden tillsammans med en sammanställning av de som nominerats.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex
Aerodynamik ...
2 mars 2011 · 7 120 Inlägg

Nominerar Jill, verkar kunnig och skriver vettigt! Ska försöka hitta någon bra tråd..

Works Huh? (`´,)
3 mars 2011 · 518 Inlägg

Jag nominerar Galic_Andro

Han jobbar men fordons förädling på en daglig basis, och vet vad han pratar om när det kommer till svara på frågor om hur man får fram det bästa ur sin lack.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=170318

Senast redigerat av Works (3 mars 2011)

Förr i tiden uppfattades förekomsten av brinnande bävrar som ett tecken på att något väldigt skumt var på gång.
Volvo V70 "GLT" (2000)
Nissan Skyline "R34 GT-R" (2000)
Jill Bilvårdstekniker & Fotograf
4 mars 2011 · 4 418 Inlägg

Works skrev:
Jag nominerar Galic_Andro

Han jobbar men fordons förädling på en daglig basis, och vet vad han pratar om när det kommer till svara på frågor om hur man får fram det bästa ur sin lack.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=170318

Lägger +1 på det ... Är svårt här i bilvård då vi har 6-7 leverantörer representerade under olika nick. Men jag tror att han klarar att hantera det på ett bra sätt och istället använda deras kunskap kring produkterna och på så sätt främja bilvårdskulturen och höja den kanske ett snäpp här på garaget! cool

MrJAM
5 mars 2011 · 1 464 Inlägg

Jill skrev:
Lägger +1 på det ... Är svårt här i bilvård då vi har 6-7 leverantörer representerade under olika nick. Men jag tror att han klarar att hantera det på ett bra sätt och istället använda deras kunskap kring produkterna och på så sätt främja bilvårdskulturen och höja den kanske ett snäpp här på garaget! cool

Lägger en poäng på Jill just för liknande uttalande som detta.

Engagerad både när det kommer till bilvård och som forumräv vilket båda är ett krav på en moderator. Har sett ett antal trådar som håller god "argumentnivå" både när det kommer till att göra sig förstådd som objektivitet.

Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)
lindell90
8 mars 2011 · 876 Inlägg

Jill passar bra som moderator här.

OT: Kan man någonstans lägga fram förslag på att ta bort en moderator?

Eliza Tro inte allt du hör om mig, sanningen är värre.
10 mars 2011 · 991 Inlägg

+1 Jill

Varför följa strömmen när de bränner mer kalorier att simma motströms?
www.mondoblog.se/misscarbon
Dodge Magnum SRT8 "Supercharged.se" (2006)
calibe
10 mars 2011 · 84 Inlägg

Works skrev:
Jag nominerar Galic_Andro

Han jobbar men fordons förädling på en daglig basis, och vet vad han pratar om när det kommer till svara på frågor om hur man får fram det bästa ur sin lack.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=170318

+1 på Galic_Andro. Förutom att han är väldigt engagerad och driven samt plikttrogen, har han all värdig kunskap om bilvård och bilförädling!

Brådhis * Voff voff *
10 mars 2011 · 10 244 Inlägg

Även jag vill nominera Galic_Andro !

Mycket kunnig, engagerad och vänlig!

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
TripleC
13 mars 2011 · 222 Inlägg

Jag nominerar calibe

Det skulle vara roligt att också tjejer fick vara med..

tack till : dekalshoppen.se - stylexperten.se - tefcar.nu - bsr.se - JT-tuning.se
_SHIBBEY_
14 mars 2011 · 5 Inlägg

Tycker Jill förtjänar att bli moderator för sin erfarenhet +1!

BMW M3 SMG Cab "Individual" (1997)
Dubs I got Dubs!
21 mars 2011 · 2 423 Inlägg

Speedman eller galic_andro

Lexus RX 300 "The Pursuit Of Perfection" (2000)
Dani_A Tyngaste 2.0
29 mars 2011 · 256 Inlägg

nominerar galic_andro, han är grym på det han gör helt, plus han har alltid knep och tricks när det gäller bilvård!

Nissan 350z "Tyngaste 2.0" (2004)
Zorz Touch by U
21 april 2011 · 910 Inlägg

Galic_andro +1

Touch by U Graphics - Give your car a Touch by U | Dekaler och grafik till din bil
Audi GT Coupé "Orginal Renovering" (1985)
Audi S2 Coupé "TM Racing" (1991)
MrJAM
26 maj 2011 · 1 464 Inlägg

Nån deadline på detta? Och hur går tankarna om de rekomenderande? Bryr mig inte så värst men man är ju nyfiken i en strut. smile

Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)
chrizz Administratör
26 maj 2011 · 11 780 Inlägg

MrJAM skrev:
Nån deadline på detta? Och hur går tankarna om de rekomenderande? Bryr mig inte så värst men man är ju nyfiken i en strut. smile

Just detta forum har vi "pausat" antagningen för, men vi låter nomineringstråden ligga kvar.

PS. "Inte bry sig" och vara "nyfiken i en strut" samtidigt går inte ihop wink

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
sir_daniel www.kudoz.se
26 maj 2011 · 3 802 Inlägg

+1 på Speedman

MrJAM
26 maj 2011 · 1 464 Inlägg

chrizz skrev:
PS. "Inte bry sig" och vara "nyfiken i en strut" samtidigt går inte ihop wink

Men det låter oerhört bra! Eller det lät iallafall bra. wink

Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)
extrasjuk
28 september 2011 · 9 Inlägg

+ 1 på jill

lill_sankan
1 oktober 2011 · 346 Inlägg

KaptenHaddock.

Riktiga bilar kommer från Stuttgart.
Säljer bla. VOLVO-doftgranar på Tradera!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang