Köpråd: Mercedes W202 C230 kompressor

AEliasson
7 november 2011 · 9 Inlägg

Jag funderar på att köpa en sådan med då undrar jag hur den är att köra?
Har de lätt för att rosta?
Är de bra att köra och inte för slöa, som den bil jag har idag W124 200E.
Fungerar motor, växellådan och kompressorn bra och inte går sönder allt för ofta?
Är de lätta trimma lite smått?
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/1/1c/W202.JPG/800px-W202.JPG

Rquired Allmänt envis
7 november 2011 · 12 512 Inlägg

W202 är en kanonbil att köra, väldigt stadig och avslappnad utan att för den sakens skull vara ett gungande slagskepp om man skulle pressa den lite. 230 är dessutom riktigt pigg och går relativt snålt, drivlinan brukar även hålla riktigt bra men om något skulle gå sönder kan det förstås både bli knepigare och dyrare än på en bil med sugmotor. Vad jag har förstått är trim svårt, det är klart bilen går att trimma men något billigt "bondknep" för att få ut mer effekt finns inte vad jag vet.

Däremot är rosten denna modells svaghet, den rostar fruktansvärt lätt och skall du ha en W202 tror jag att man bara får acceptera detta helt enkelt. Å andra sidan gäller detsamma för en W124, så du borde ha lite koll på hur dem är?

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
AEliasson
7 november 2011 · 9 Inlägg

Jo det var som jag trodde.

Jag har ett rostfritt exemplar av W124 så jag vet inte riktigt hur det är med rosten.

PhiCas
10 november 2011 ·

Mercedes w202 är världens bästa bil! köp en! och som Rquired säger så rostar dom och det får du nog stå ut med om du ska han en sån! men annars en kanon bil enligt mig! har kört med min 300mil den här sommaren och det har varit problem hela tiden, men fortfarande världens bästa bil!

Rquired Allmänt envis
10 november 2011 · 12 512 Inlägg

merca-w124 skrev:
Jo det var som jag trodde.

Jag har ett rostfritt exemplar av W124 så jag vet inte riktigt hur det är med rosten.

Ok, även W124 är känslig mot rost men precis som W202 så håller bra underhåll rosten borta i viss mån. Säker kan man dock aldrig vara... smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang