Angående: Karavan från Göteborg till - BIMMERS OF SWEDEN #1 2012 at Eskilstuna Motorstadion - Lördagen 26 maj

alain www.bimmerpower.org
18 februari 2012 · 3 995 Inlägg

Angående: Karavan från Göteborg till - BIMMERS OF SWEDEN #1 2012 at Eskilstuna Motorstadion - Lördagen 26 maj
Nu är det dags för en ny och trevlig BMW träff 2012

Tänker så, åka från Göteborg mot Jönköping, ta med folk från Jönköping, kanske träffa folk fån Helsingborg som också kör via Jönköping och därefter åka tillsammans mot Eskilstuna.


Naturligtvis åker vi tillsammans i lugnt och rå så att alla kan vara med.

KOMPLETERING
Vilken tid man ska åka från Göteborg berör på till vilken tid kan man köra på bana men kan tänka mig fyra från Göteborg då är vi där i Jönköping innan halv sex på bensinstationen, ta en snabb kafé och därefter kör vi vidare till nästa kafé paus.
Vad tycker ni?


Läs ordentligt vilka regler som gäller samt all nödvändig info på http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237625 för att vi alla ska få ha en härlig dag fylld av grymma BMW´s !!
Mvh. Alain.

Senast redigerat av alain (20 februari 2012)

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW 530i (2003)
BMW X5 4.4i (2006)
Mfive
18 februari 2012 · 1 393 Inlägg

Kanonbra Alain!

Jag tycker ni riktar in er på gänget som vill ställa ut. De få till antalet som ska köra bana får ta sig till området "för egen maskin" tidigare än er.

Kanon! Länkar detta på de olika forumen och Facebook. Lägg upp avgångstid så fort som möjligt.

Misstänker att du själv lägger upp länk på Bimmerpower?

CEO @ Bimmers Of Sweden
Gr00v
18 februari 2012 · 125 Inlägg

kommer allt förmodan att dyka upp! big_smile

MVH /// Grundberg
frenger
18 februari 2012 · 72 Inlägg

jag hänger på i jönköping i så fall:)

dfine BMW entusiast
18 februari 2012 · 579 Inlägg

Jag hänger också på i Jönköping! smile

BMW635_Robban
18 februari 2012 · 1 277 Inlägg

Jag får väl haka på...

dfine BMW entusiast
18 februari 2012 · 579 Inlägg

Ska vi inte spika tid och plats någonstans så att ni som åker från Göteborg kan möta upp oss i Jönköping och samåka med oss därifrån? Tanken är att alla som åker från Malmö, Helsingborg, Göteborg osv samlas i Jönköping och sen åker vidare uppåt!

Statoilmacken som ligger utmed avfarten till Elmia på E4an tror jag hade fungerat bra! Till Elmia hittar väll alla? wink

Vad säger ni göteborgare? Vilken tid blir bäst att samlas?

Klimpen92
18 februari 2012 · 79 Inlägg

åker ni förbi mariestad? vore gött om man kan hänka på karavanen där smile kan nog få med mig ett antal fler bimmers här ifrån också smile

SpaceAce78
18 februari 2012 · 19 Inlägg

Jag stöter också till i Jönköping smile

It's better to burn out, than to fade away!
Mercedes 280 SE "ABS" (1980)
Saab 9-5 Aero Sportcombi "BlackTurbo" (2002)
Mfive
19 februari 2012 · 1 393 Inlägg

WOW, vilket gäng ni blir!!

Skåneligan har nu skapat sin samåkningstråd, i sin del av forumet här.

Glöm inte att läsa huvudträfftrådens förstainlägg, så ni har "koll" på dagen.


KÖÖÖÖR!!

CEO @ Bimmers Of Sweden
Perzzon
19 februari 2012 · 56 Inlägg

Låter som en bra idé att möta upp er i Jönköping, kan bli en grym karavan smile! Men vet ni ungefär när ni tänkt rulla ifrån Göteborg? Så att vi vet vilken tid vi ska rulla ifrån Skåne. Vet inte vad Jönköpingsborna anser en bra tid att samlas i Jönköping?

Vi har satt preliminära tid att rulla från hbg kl. 03.30, borde var i jkpg runt kl. 05.30 då!

Mvh C

Senast redigerat av Perzzon (19 februari 2012)

BMW X5 e70 (2007)
Z4M
19 februari 2012 · 47 Inlägg

Jag hakar på i Jönköping smile

BMW M4 "ROBZIE" (2014)
dfine BMW entusiast
19 februari 2012 · 579 Inlägg

Perzzon skrev:
Låter som en bra idé att möta upp er i Jönköping, kan bli en grym karavan smile! Men vet ni ungefär när ni tänkt rulla ifrån Göteborg? Så att vi vet vilken tid vi ska rulla ifrån Skåne. Vet inte vad Jönköpingsborna anser en bra tid att samlas i Jönköping?

Vi har satt preliminära tid att rulla från hbg kl. 03.30, borde var i jkpg runt kl. 05.30 då!

Mvh C

Det här kommer bli grymt! smile

Jag tror att det blir lagom att åka från Jönköping runt 06:00.
Det tar ca 3 timmar att åka från Jönköping till Eskilstuna (eniro.se). Säg att vi åker härifrån runt 06:00, stannar i Linköping och plocka upp gänget där och tar en bensträckare så är vi framme innan 10:00 vilket är ganska lagom. Insläppet för utställande bilar är mellan 09:00 och 11:00..

Mfive
19 februari 2012 · 1 393 Inlägg

Alain: När ni "spikat" tid, så redigera denna tråds förstainlägg och skriv in tiden! smile

Senast redigerat av Mfive (19 februari 2012)

CEO @ Bimmers Of Sweden
BMW635_Robban
20 februari 2012 · 1 277 Inlägg

Skåningarna får gå upp tidigt tongue

Perzzon
20 februari 2012 · 56 Inlägg

dfine skrev:

Perzzon skrev:
Låter som en bra idé att möta upp er i Jönköping, kan bli en grym karavan smile! Men vet ni ungefär när ni tänkt rulla ifrån Göteborg? Så att vi vet vilken tid vi ska rulla ifrån Skåne. Vet inte vad Jönköpingsborna anser en bra tid att samlas i Jönköping?

Vi har satt preliminära tid att rulla från hbg kl. 03.30, borde var i jkpg runt kl. 05.30 då!

Mvh C

Det här kommer bli grymt! smile

Jag tror att det blir lagom att åka från Jönköping runt 06:00.
Det tar ca 3 timmar att åka från Jönköping till Eskilstuna (eniro.se). Säg att vi åker härifrån runt 06:00, stannar i Linköping och plocka upp gänget där och tar en bensträckare så är vi framme innan 10:00 vilket är ganska lagom. Insläppet för utställande bilar är mellan 09:00 och 11:00..

Det kommer bli fett grymt smile!

Oki men då tror jag nog att vår preliminära tid får bli den tiden vi rullar så att man kan rulla i lugn och ro upp. gör ju inget om vi är där lite innan!

Var det vid Statiol vid Elmia vi tänkt mötas?

BMW X5 e70 (2007)
Ziggs Grundare av MidNightMeet och Så Enkelt TV
20 februari 2012 · 1 312 Inlägg

Blir vi många som åker från Götet hänger nog jag och polaren på.

GLÖM INTE ATT KOLLA MIN HEMSIDA www.Ziggs.se
ProjektTråden min
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p2986707/
Subaru WRX STi "V.2" (2016)
Gr00v
20 februari 2012 · 125 Inlägg

Det är ingen från Götet som skall köra bana? för annars så får jag åka själv hmm

MVH /// Grundberg
dfine BMW entusiast
20 februari 2012 · 579 Inlägg

Perzzon skrev:
Det kommer bli fett grymt smile!

Oki men då tror jag nog att vår preliminära tid får bli den tiden vi rullar så att man kan rulla i lugn och ro upp. gör ju inget om vi är där lite innan!

Var det vid Statiol vid Elmia vi tänkt mötas?

Kör på det, så hinner vi ladda upp med kaffe osv innan vi åker uppåt smile
Aa jag tror att det blir bra att samlas där, ingen behöver ta omvägar utan det ligger på vägen + att alla hittar väll dit smile

Senast redigerat av dfine (20 februari 2012)

Ziggs Grundare av MidNightMeet och Så Enkelt TV
20 februari 2012 · 1 312 Inlägg

Gr00v skrev:
Det är ingen från Götet som skall köra bana? för annars så får jag åka själv hmm

bana?

GLÖM INTE ATT KOLLA MIN HEMSIDA www.Ziggs.se
ProjektTråden min
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p2986707/
Subaru WRX STi "V.2" (2016)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang