Inför: Backyard Automeet 4.0 - Project Gazoline 18 Maj 2012

mingan77 Rekommenderad på Garagets framsida (2012-05-24)
21 februari 2012 · 2 322 Inlägg

Widowmaker skrev:

mingan77 skrev:
SKa fundera över om man kommer eller inte.. 66 mil fram och tillbaka för mig dock big_smile det var några som ville ha dit mig med bilen (Golf MK4 Tyskstuk), så  vi får väl se om nån mer kan  peppa mig  o köra dessa 66 mil big_smile

skulle vara roligt o veta vad det var för tävlingar ni hade tänkt er big_smile

tävlingarn är inte spikade vilka ännu men det blir nog i stil med snyggast  street car, bästa orginalare å något i den stilen. blir lite enklare tävlingar för detta tillfället

okej okej big_smile det som gör det roligare är ju  tävlingar typ i 3-4 kategorier..
ex:

1: peoples choice (årets Backyard bil/snyggast streetcar)
2: best fitment
3: best original car

ja du förstår vad jag menar, det lockar  mer folk och ni utvidgar träffen ännu mer med att göra thn backyard större big_smile 

så gör ni  en pokal  till just:  Peoples choice  dagens höjdpunkt av  de kategorierna som ni skall ha big_smile  resterande kan väl få presentkort på något eller  en hink med  cleaningkit schampoo vax etc etc big_smile

Widowmaker
21 februari 2012 · 1 112 Inlägg

mingan77 skrev:

Widowmaker skrev:

mingan77 skrev:
SKa fundera över om man kommer eller inte.. 66 mil fram och tillbaka för mig dock big_smile det var några som ville ha dit mig med bilen (Golf MK4 Tyskstuk), så  vi får väl se om nån mer kan  peppa mig  o köra dessa 66 mil big_smile

skulle vara roligt o veta vad det var för tävlingar ni hade tänkt er big_smile

tävlingarn är inte spikade vilka ännu men det blir nog i stil med snyggast  street car, bästa orginalare å något i den stilen. blir lite enklare tävlingar för detta tillfället

okej okej big_smile det som gör det roligare är ju  tävlingar typ i 3-4 kategorier..
ex:

1: peoples choice (årets Backyard bil/snyggast streetcar)
2: best fitment
3: best original car

ja du förstår vad jag menar, det lockar  mer folk och ni utvidgar träffen ännu mer med att göra thn backyard större big_smile 

så gör ni  en pokal  till just:  Peoples choice  dagens höjdpunkt av  de kategorierna som ni skall ha big_smile  resterande kan väl få presentkort på något eller  en hink med  cleaningkit schampoo vax etc etc big_smile

Dessa tipsen/idéerna tackar jag för! skall definitivt lägga dem på minnet

"Riktiga bilar drar 1,5l milen"
Volvo Xc70 "Heavy Cruiser" (2003)
mingan77 Rekommenderad på Garagets framsida (2012-05-24)
21 februari 2012 · 2 322 Inlägg

Widowmaker skrev:

mingan77 skrev:

Widowmaker skrev:

tävlingarn är inte spikade vilka ännu men det blir nog i stil med snyggast  street car, bästa orginalare å något i den stilen. blir lite enklare tävlingar för detta tillfället

okej okej big_smile det som gör det roligare är ju  tävlingar typ i 3-4 kategorier..
ex:

1: peoples choice (årets Backyard bil/snyggast streetcar)
2: best fitment
3: best original car

ja du förstår vad jag menar, det lockar  mer folk och ni utvidgar träffen ännu mer med att göra thn backyard större big_smile 

så gör ni  en pokal  till just:  Peoples choice  dagens höjdpunkt av  de kategorierna som ni skall ha big_smile  resterande kan väl få presentkort på något eller  en hink med  cleaningkit schampoo vax etc etc big_smile

Dessa tipsen/idéerna tackar jag för! skall definitivt lägga dem på minnet

Lugnt big_smile  tänkte hjälpa till bara med en bra start på det hela big_smile

peegee Forummoderator
22 februari 2012 · 2 924 Inlägg

En TYSKSTUK-klass måste vi ha! ...och en STANCE/HELLAFLUSH-klass... och kanske en RATLOOK-klass? big_smile
För såna bilar måste vi få dit mera utav eftersom de förgyller träffen till höga höjder och är så HETT! cool
Vill påstå att dessa bilbyggen är på starkast frammarsch nu och ökar fort!!

~ Life is short, have FUN! ~
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
mingan77 Rekommenderad på Garagets framsida (2012-05-24)
22 februari 2012 · 2 322 Inlägg

peegee skrev:
En TYSKSTUK-klass måste vi ha! ...och en STANCE/HELLAFLUSH-klass... och kanske en RATLOOK-klass? big_smile
För såna bilar måste vi få dit mera utav eftersom de förgyller träffen till höga höjder och är så HETT! cool
Vill påstå att dessa bilbyggen är på starkast frammarsch nu och ökar fort!!

indeed.. jag själv lever på stance/fitment

peegee Forummoderator
22 februari 2012 · 2 924 Inlägg

mingan77 skrev:

peegee skrev:
En TYSKSTUK-klass måste vi ha! ...och en STANCE/HELLAFLUSH-klass... och kanske en RATLOOK-klass? big_smile
För såna bilar måste vi få dit mera utav eftersom de förgyller träffen till höga höjder och är så HETT! cool
Vill påstå att dessa bilbyggen är på starkast frammarsch nu och ökar fort!!

indeed.. jag själv lever på stance/fitment

Trodde det va Tyskstuk för din del eller vad är skillnaden?

Tyskstuk/stance/fitment/hellaflush kanske då ska vara en klass i så fall?

~ Life is short, have FUN! ~
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
mingan77 Rekommenderad på Garagets framsida (2012-05-24)
22 februari 2012 · 2 322 Inlägg

peegee skrev:

mingan77 skrev:

peegee skrev:
En TYSKSTUK-klass måste vi ha! ...och en STANCE/HELLAFLUSH-klass... och kanske en RATLOOK-klass? big_smile
För såna bilar måste vi få dit mera utav eftersom de förgyller träffen till höga höjder och är så HETT! cool
Vill påstå att dessa bilbyggen är på starkast frammarsch nu och ökar fort!!

indeed.. jag själv lever på stance/fitment

Trodde det va Tyskstuk för din del eller vad är skillnaden?

Tyskstuk/stance/fitment/hellaflush kanske då ska vara en klass i så fall?

stance fitment hellaflush poke kan man ha på vilken bil som helst big_smile  tyskstuk är ju mer en låg och bred med stretchade däck på. min är ju en  tyskstuk-stance-fitment-hella-hellaflush-slammed big_smile allt iett..

Men backyard auto är ju en träff för alla olika bilar..  stance fitment tyskstuk jdm stuk finns ju redan en massa evenemanger redan, som  jag är bokad till

Senast redigerat av mingan77 (22 februari 2012)

m-svernvik
22 februari 2012 · 472 Inlägg

Med tanke på klasser osv som diskuteras... Är det en träff, eller en utställning? Det är i mitt tycke två helt skilda saker.

Volvo V70R AWD "Tvåan" (1998)
Volvo V70 (2012)
Widowmaker
22 februari 2012 · 1 112 Inlägg

Macys skrev:
Med tanke på klasser osv som diskuteras... Är det en träff, eller en utställning? Det är i mitt tycke två helt skilda saker.

Det är en träff som kryddas lite lätt med några få tävlingar för dem som tycker det är kul. Tanken är att träffen inte skall bli för avancerad med tanke på att det bara är 2-3 timmar.
Ovan diskuteras massa olika klasser men i detta fallet så blir det på sin höjd tre grundläggande småtävlingar, dessa tävlingar skall med andra ord inte äta upp träffen utan bara funka som lite grädde på moset!

"Riktiga bilar drar 1,5l milen"
Volvo Xc70 "Heavy Cruiser" (2003)
Viinikka92
22 februari 2012 · 363 Inlägg

Mingan, då kommer du till Backyard meet! wink

Vi får ju inte glömma den roliga Limbo-tävlingen! big_smile Så ser vi vems bil som är lägst! wink

Magnus, har du funderat något på att ställa olika typer stilar som finns på bilarna på enskilda parkeringar? Eller ska alla blandas i en och samma hög? smile

Honda Civic (1992)
Honda Civic ED "JDM" (1988)
mingan77 Rekommenderad på Garagets framsida (2012-05-24)
22 februari 2012 · 2 322 Inlägg

Widowmaker skrev:

Macys skrev:
Med tanke på klasser osv som diskuteras... Är det en träff, eller en utställning? Det är i mitt tycke två helt skilda saker.

Det är en träff som kryddas lite lätt med några få tävlingar för dem som tycker det är kul. Tanken är att träffen inte skall bli för avancerad med tanke på att det bara är 2-3 timmar.
Ovan diskuteras massa olika klasser men i detta fallet så blir det på sin höjd tre grundläggande småtävlingar, dessa tävlingar skall med andra ord inte äta upp träffen utan bara funka som lite grädde på moset!

Absolut inte.. det jag började dra upp var bara  igentligen exemplar, vilket blev plötsligt större big_smile  goda ideér helt enkelt big_smile

mingan77 Rekommenderad på Garagets framsida (2012-05-24)
22 februari 2012 · 2 322 Inlägg

Viinikka92 skrev:
Mingan, då kommer du till Backyard meet! wink

Vi får ju inte glömma den roliga Limbo-tävlingen! big_smile Så ser vi vems bil som är lägst! wink

Magnus, har du funderat något på att ställa olika typer stilar som finns på bilarna på enskilda parkeringar? Eller ska alla blandas i en och samma hög? smile

går inte köra limbo med mk4a big_smile dom är för stora för de där oavsett hur låg bilen är big_smile

Widowmaker
22 februari 2012 · 1 112 Inlägg

Viinikka92 skrev:
Mingan, då kommer du till Backyard meet! wink

Vi får ju inte glömma den roliga Limbo-tävlingen! big_smile Så ser vi vems bil som är lägst! wink

Magnus, har du funderat något på att ställa olika typer stilar som finns på bilarna på enskilda parkeringar? Eller ska alla blandas i en och samma hög? smile

Ja man har väl lekt med tanken men har egentligen släppt den iden.
Skall man dela upp i grupper så måste man veta vem som kommer å antal.
Det blir nödvändigt med boknings system å då försvinner det enkla i träffen som folk gillar.roll

Jag vill inte såga för mycket av det enkla upplägget som gjort träffen populär.
Vi blandar hela gänget i en enda stor å go röra.
Om man spekulerar vidare i uppdelningar så krävs det massa funktionärer som man måste ta hand om å även massa med skyltar å avspärrningar.
Det blir för mycket av det tekniska med tanke på att träffen är relativt kort å skall vara enkel i uppbyggnaden. cool

Som svar på din fråga om tävling så räknar jag inte med någon limbo tyvärr.

Jag låter allt vara ganska simpelt och så kommer det förbli.
Även jag är ju där för att njuta av träffen och vill då inte spendera hela kvällen på att kontrollera massa saker som äter upp den tiden helt.smile

"Riktiga bilar drar 1,5l milen"
Volvo Xc70 "Heavy Cruiser" (2003)
mingan77 Rekommenderad på Garagets framsida (2012-05-24)
22 februari 2012 · 2 322 Inlägg

Widowmaker skrev:

Viinikka92 skrev:
Mingan, då kommer du till Backyard meet! wink

Vi får ju inte glömma den roliga Limbo-tävlingen! big_smile Så ser vi vems bil som är lägst! wink

Magnus, har du funderat något på att ställa olika typer stilar som finns på bilarna på enskilda parkeringar? Eller ska alla blandas i en och samma hög? smile

Ja man har väl lekt med tanken men har egentligen släppt den iden.
Skall man dela upp i grupper så måste man veta vem som kommer å antal.
Det blir nödvändigt med boknings system å då försvinner det enkla i träffen som folk gillar.roll

Jag vill inte såga för mycket av det enkla upplägget som gjort träffen populär.
Vi blandar hela gänget i en enda stor å go röra.
Om man spekulerar vidare i uppdelningar så krävs det massa funktionärer som man måste ta hand om å även massa med skyltar å avspärrningar.
Det blir för mycket av det tekniska med tanke på att träffen är relativt kort å skall vara enkel i uppbyggnaden. cool

Som svar på din fråga om tävling så räknar jag inte med någon limbo tyvärr.

Jag låter allt vara ganska simpelt och så kommer det förbli.
Även jag är ju där för att njuta av träffen och vill då inte spendera hela kvällen på att kontrollera massa saker som äter upp den tiden helt.smile

så mkt funkisar behövs inte..  dela upp området till vilka bilar som ska stå  "skylta inne på området"   exempel raggar bilar  på en plats,   alla ljudbilar på en plats alla stance bilar på en plats osv.. bara guida   big_smile
så spärrar ni av entren så låter du 2 funkisar  säga vart de ska köra 2 filigt så det bli 2 bilar som kör åt gången.. oxå ett exempel big_smile

mingan77 Rekommenderad på Garagets framsida (2012-05-24)
22 februari 2012 · 2 322 Inlägg

Äh va fan.. glöm allt jag har sagt.. kör som ni tänkt er istället kanske lägga till nån extra grej som inte är för stort för er big_smile  och planera något riktigt stort till nästa år.. tudiluuuu big_smile

Widowmaker
22 februari 2012 · 1 112 Inlägg

mingan77 skrev:
Äh va fan.. glöm allt jag har sagt.. kör som ni tänkt er istället kanske lägga till nån extra grej som inte är för stort för er big_smile  och planera något riktigt stort till nästa år.. tudiluuuu big_smile

smilebig_smile Hehe! Jasså du ångra dig! smile Jo som du skriver det i sist nämnda så blir det nog åt de hållet som det känns just nu! Skall man planera något större så måste man känna sig laddad till max för det.
vi får väl se vad sommaren ger big_smile

"Riktiga bilar drar 1,5l milen"
Volvo Xc70 "Heavy Cruiser" (2003)
mingan77 Rekommenderad på Garagets framsida (2012-05-24)
22 februari 2012 · 2 322 Inlägg

Widowmaker skrev:

mingan77 skrev:
Äh va fan.. glöm allt jag har sagt.. kör som ni tänkt er istället kanske lägga till nån extra grej som inte är för stort för er big_smile  och planera något riktigt stort till nästa år.. tudiluuuu big_smile

smilebig_smile Hehe! Jasså du ångra dig! smile Jo som du skriver det i sist nämnda så blir det nog åt de hållet som det känns just nu! Skall man planera något större så måste man känna sig laddad till max för det.
vi får väl se vad sommaren ger big_smile

ångrar gör jag inte, men  ni har ju säkert planerat klart menade jag på big_smile

Cizla Pfffft
23 februari 2012 · 906 Inlägg

OMG jag är så på !!! big_smile (kör anmälan via fejjan mä)
/CC

Umadbro?
calleman1991 Braaaap Braaaaaap!!
23 februari 2012 · 188 Inlägg

Jag missade alla 3 träffar i sommras trots att jag bara bor 15 minuter bort! jag kommer definitivt komma på denna träff!

Volvo P1800 ES "blåmesen" (1972)
Widowmaker
23 februari 2012 · 1 112 Inlägg

Så nära å ändå så långt bort! Då håller jag tummarna att ni kan vara med i år! Är ju underbart å se massa gött folk från alla håll å kanter! big_smile

"Riktiga bilar drar 1,5l milen"
Volvo Xc70 "Heavy Cruiser" (2003)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang