Hydraulik på bilen.

epafolle
7 mars 2012 · 718 Inlägg

Tja, undrar om det är någon som har bilder på hur man skulle kunna montera hydraul kolvarna på sin bil eller helt enkelt har gjort det och kan säga hur man gör smile!
Jag förstår det som att man kan sätta kolven i mitten av fjädern men hur kan fjädern hålla sig i sitt läge på?
Och om man ska bygga om en bil men fjäderben hur får man fjädringen då?
Kan ju inte bygga det stumt precis tongue!.
Är mycket tacksam för svar med bilder och annat.
Tack på förhand.

Kolla gärna fotoalbum för mer bilder på gamla bilar!
Rust is not a crime
Volvo 245 "M50" (1976)
Volvofarfar
7 mars 2012 · 1 312 Inlägg

Ska du bygga om bilen till domkraft?

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=205313
Projekt! Renovering/Dieselkonvertering Volvo 244.
epafolle
7 mars 2012 · 718 Inlägg

Javisst. Var står det?

Kolla gärna fotoalbum för mer bilder på gamla bilar!
Rust is not a crime
Volvo 245 "M50" (1976)
skottas Bäst
7 mars 2012 · 54 Inlägg

epafolle skrev:
Javisst. Var står det?

Ingenstans. Så du kanske borde precisera att det är hydraulisk fjädring du pratar om.
Eller vilka hydraulkolvar är det som ska monteras? Kopplingen? Huvudcylindern? Vänster bromsok bak? Och är det en Tatra eller en LandRover?

Senast redigerat av skottas (7 mars 2012)

Hool
7 mars 2012 · 1 067 Inlägg

Ska du bara ha justerbar höjd så kör på luftkuddar.  Ska du hoppa kör du på hydrauler.

Importera ett Pro Hopper kit med F-B-S-S och så monterar du det.   Om du nu ska hoppa..

BMW 325iT "Oxy" (1989)
BMW 525i E34 "Pingu" (1992)
epafolle
8 mars 2012 · 718 Inlägg

skottas skrev:

epafolle skrev:
Javisst. Var står det?

Ingenstans. Så du kanske borde precisera att det är hydraulisk fjädring du pratar om.
Eller vilka hydraulkolvar är det som ska monteras? Kopplingen? Huvudcylindern? Vänster bromsok bak? Och är det en Tatra eller en LandRover?

Ja men du fattade ju att det va hydraulisk fjädring så då fattar nog andra det också.

Kolla gärna fotoalbum för mer bilder på gamla bilar!
Rust is not a crime
Volvo 245 "M50" (1976)
epafolle
8 mars 2012 · 718 Inlägg

Hool skrev:
Ska du bara ha justerbar höjd så kör på luftkuddar.  Ska du hoppa kör du på hydrauler.

Importera ett Pro Hopper kit med F-B-S-S och så monterar du det.   Om du nu ska hoppa..

Nej det är mest för att alla kör med luftkuddar och jag vill bygga något eget.
Jag har olje pump och kolvar och allting, vill bara komma underfull med hur det ska monteras lättast.

Kolla gärna fotoalbum för mer bilder på gamla bilar!
Rust is not a crime
Volvo 245 "M50" (1976)
Hool
8 mars 2012 · 1 067 Inlägg

epafolle skrev:

Hool skrev:
Ska du bara ha justerbar höjd så kör på luftkuddar.  Ska du hoppa kör du på hydrauler.

Importera ett Pro Hopper kit med F-B-S-S och så monterar du det.   Om du nu ska hoppa..

Nej det är mest för att alla kör med luftkuddar och jag vill bygga något eget.
Jag har olje pump och kolvar och allting, vill bara komma underfull med hur det ska monteras lättast.

Du får bygga något liknande Citroên ..  Gashydrauliskt.   Gasklockor eller hur fasen det nu var..    Vanliga kolvar fjädrar inget.

BMW 525i E34 "Pingu" (1992)
BMW 325iT "Oxy" (1989)
wheelzNgrease
8 mars 2012 · 4 Inlägg

det är mycket vanligare att sätta luftkuddar är hudralik du slipper hydralpump slangar osv. är mycket billigare me. smile

Volkswagen Caddy "DeeeselDoris" (1999)
epafolle
8 mars 2012 · 718 Inlägg

wheelzNgrease skrev:
det är mycket vanligare att sätta luftkuddar är hudralik du slipper hydralpump slangar osv. är mycket billigare me. smile

Ja men jag vill ju bygga hydraulik för att det är en massa jobb och ingen har gjort det innan på en gammal 740 big_smile.

Kolla gärna fotoalbum för mer bilder på gamla bilar!
Rust is not a crime
Volvo 245 "M50" (1976)
jimmy_boy
19 februari 2013 · 155 Inlägg

http://www.layitlow.com/tech/suspension_struts.shtml om du nu inte har redan lyckats om inte annat så får du mer info på den sidan än här typ och du ska nog ha accumilatorer 4 st som fungerar som fjädring

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang