Ställa på dieselpump volvo 855?

Patriklilja dögött
5 juli 2011 · 57 Inlägg

Tjena!
ja som rubriken lyder. hur går jag tillväga när jag ska ställa på pumpen?
bilen är en -96a

Kanske lite luddig fråga men jag kom inte på någe bra o skriva hoppas ni kan hjälpa mig ändå smile

mvh Patrik

Jorsten
5 juli 2011 · 376 Inlägg

Såvitt jag vet så är det väl elektronisk pump vilket du inte kan justera själv. Så köp en trimbox.

Underliga äro Herrens vägar, sa prästen när han körde i diket
PMPerformance
5 juli 2011 · 2 266 Inlägg

Evry modd kan du göra
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=200104
Har gjort de på sambon v70 tdi samma motor som din och även skruva bort röret som går in i wg på turbon samt ryckte ur slangen som går in en box vid höger fjäderbentorn breve bränslefiltret har audi symboler på den, och de vart ett jävla klipp i den

Senast redigerat av PMPerformance (5 juli 2011)

svetsdiff !!!
Patriklilja dögött
5 juli 2011 · 57 Inlägg

okej. tack för snabba svar smile

Patriklilja dögött
5 juli 2011 · 57 Inlägg

men det här med o ta bort röret från wastegaten ska den lyftas av helt från den eller ska man sätta dit en såkallad pysventil?

PMPerformance
6 juli 2011 · 2 266 Inlägg

Räcker att skruva lös de på övre banjoskruven och trä en plastslang i banjokopplingen som sitter på röret annars blir de lite oljesull

svetsdiff !!!
Ibanezman Skåning
12 april 2012 · 739 Inlägg

PMPerformance skrev:
Räcker att skruva lös de på övre banjoskruven och trä en plastslang i banjokopplingen som sitter på röret annars blir de lite oljesull

Är det inte stor risk att toppackningen, turbon eller något annat kan rasa om
man helt kopplar ur WG:n?

"Dem är aldrig för sent att förvärra ett redan dåligt beslut."
Mercedesturbodiesel Sothora <3
13 april 2012 · 1 201 Inlägg

Går fint de.. Åkte bra längen med 2 bar jag.. Ett jävla ös.. Åkte ifrån en 855 R chippad, 0-150

Bildemonterare samt egen verkstad. !
Mercedes 320 cdi "Powersmoke garage" (2001)
PMPerformance
13 april 2012 · 2 266 Inlägg

Har åkt så nu 4000mil med tjejen v70 tdi. evry modd och pluggad wg går som skott. den bilen har nu rullar 47 tusen

svetsdiff !!!
Ibanezman Skåning
22 april 2012 · 739 Inlägg

PMPerformance skrev:
Har åkt så nu 4000mil med tjejen v70 tdi. evry modd och pluggad wg går som skott. den bilen har nu rullar 47 tusen

Så ni kan rekommendera att göra detta här med bruksbilen?

"Dem är aldrig för sent att förvärra ett redan dåligt beslut."
Danne_1977
22 april 2012 · 3 292 Inlägg

Mercedesturbodiesel skrev:
Går fint de.. Åkte bra längen med 2 bar jag.. Ett jävla ös.. Åkte ifrån en 855 R chippad, 0-150

Problemet med folk som laddar är att dom inte begriper bättre att det kommer att rasa när man laddar på för mycket, och när det väl rasar så säger dom att det är skitgrejer.. dålig logic i det.

Har åxå laddat mycket med både 2.5tdi och D24 osv, håller med om att dom går ruskigt bra.. men inte alls nyttigt.

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
Mercedesturbodiesel Sothora <3
22 april 2012 · 1 201 Inlägg

Jorå, de är helt riktigt. Beror ju på hur man är själv.
Personligen är jag av den typen gasa tills de rasar. Då vet man exakt hur mycket org sakerna pallar med

Bildemonterare samt egen verkstad. !
Mercedes 320 cdi "Powersmoke garage" (2001)
PMPerformance
22 april 2012 · 2 266 Inlägg

Ja hon pendlar dagligen 7 mil enkelt så de är hennes bruksbil. Original motor och automatlåda va jag vet iallafall. ligger på 0,75 blandad körning och dieselvärmare.
Själv åker jag påställd d24. Viktigast är ju skötsel helt enkelt köra lagomt lugnt tills den är varm byta olja var 1000mil låta den lugna sig om man kört hårt med bilarna innan.

svetsdiff !!!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang