Release: Garaget 10.1

chrizz Administratör
24 april 2012 · 11 780 Inlägg

Då var det dags igen med en liten uppdatering! Några av de nyheter vi infört den här gången:

Projekt - En stor förbättring för alla som skapat eller följer projekttrådar. För att kunna belysa och lyfta fram alla grymma projekt kan man nu göra sina projekt synliga under den nya fliken Projekt samt på sin egen sida. Som projektägare får man också tillgång till statistik för projekttråden. För att skapa ett projekt till dina befintliga projekttrådar kan du antingen gå in på fliken Projekt under din egen sida, eller följa länken direkt från din projekttråd.

Blockering - Det är nu möjligt att blockera vissa användare från att ta kontakt med dig. En blockerad användare kommer inte att kunna skicka meddelanden eller posta kommentarer till den som skapat blockeringen. Funktionen finns under Kontoinställningar.

Vi har också fixat ett antal mindre och större buggar, bland annat möjligheten att ändra sin forumtitel och skicka PM med lång ämnesrad. Vi har också gjort så att trådskaparens inlägg skiljs ut i forumtrådar för att göra det tydligare vem som är vem i diskussioner och projekttrådar.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
LeafBox Lat Perfektionist
24 april 2012 · 6 359 Inlägg

Super, ni saknar bara en +1 knapp så är detta en bil-version utav Sweclockers.com tongue

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968
Audi Coupé Turbo "S1.5" (1990)
Mitsubishi Spacewagon "Driftbussen" (2004)
MrCarfreak Gasglad
24 april 2012 · 3 244 Inlägg

Blev nog lite fel med textspråket wink När man uppdaterar infon för sin projekt tråd så är åäö ogiltiga tecken :p

//Carfreak
Saab 9-3 Aero Salomon "Black Betty" (2002)
chrizz Administratör
24 april 2012 · 11 780 Inlägg

MrCarfreak skrev:
Blev nog lite fel med textspråket wink När man uppdaterar infon för sin projekt tråd så är åäö ogiltiga tecken :p

Ja, jag upptäckte det. Jag har korrigerat det, men ni måste själva uppdatera beskrivningen igen med åäö där de ska vara. Tyvärr så sparades misstaget i databasen.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
MrCarfreak Gasglad
24 april 2012 · 3 244 Inlägg

chrizz skrev:

MrCarfreak skrev:
Blev nog lite fel med textspråket wink När man uppdaterar infon för sin projekt tråd så är åäö ogiltiga tecken :p

Ja, jag upptäckte det. Jag har korrigerat det, men ni måste själva uppdatera beskrivningen igen med åäö där de ska vara. Tyvärr så sparades misstaget i databasen.

Super smile Grattis till grym uppdatering!

//Carfreak
Saab 9-3 Aero Salomon "Black Betty" (2002)
MrCarfreak Gasglad
24 april 2012 · 3 244 Inlägg

Såg även att editering utav forums inlägg inte fungerar.. sen vore det toppen om ni kunde lägga in Projekt delen under de andra kategorierna inne på sin profil, dvs. där i sidebaren(till vänster) under upplagda bilar.


Edit: <- Fungerar nu hur bra som helst smile

Senast redigerat av MrCarfreak (24 april 2012)

//Carfreak
Saab 9-3 Aero Salomon "Black Betty" (2002)
JFfoto
24 april 2012 ·

Att skapa album och ladda upp bilder funkar inte, står bara "behörighet saknas"

chrizz Administratör
24 april 2012 · 11 780 Inlägg

Paused skrev:
Att skapa album och ladda upp bilder funkar inte, står bara "behörighet saknas"

Fixat.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
te_wik Forummoderator
24 april 2012 · 12 813 Inlägg

http://i536.photobucket.com/albums/ff329/te_wik/Skrmbild.png


Hejzan? tongue



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
chrizz Administratör
24 april 2012 · 11 780 Inlägg

te_wik skrev:
http://i536.photobucket.com/albums/ff32 … rmbild.png


Hejzan? tongue



Mvh Tommy

Hej hej!! wink

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
te_wik Forummoderator
24 april 2012 · 12 813 Inlägg

chrizz skrev:

te_wik skrev:
http://i536.photobucket.com/albums/ff32 … rmbild.png


Hejzan? tongue



Mvh Tommy

Hej hej!! wink

Haha tongue

Nice med att man nu lättare kan urskilja inlägg som TS skrivit, förenklar mycket i projekttrådar.
Till nästa uppdatering kanske det går att få in att man kan välja att endast visa trådskaparens inlägg? Iaf under projektdelen.



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
A_Karlsson
24 april 2012 · 537 Inlägg

Detta blir ju kanoners kalkoners! Bra jobbat smile

Saab 900i 2.1 16v "Accuair og900" (1992)
MrCarfreak Gasglad
24 april 2012 · 3 244 Inlägg

Som jag skrev tidigare. Lägg gärna in en länk som bilden visar till Projekt! smile

http://img13.imageshack.us/img13/914/gorge.jpg

//Carfreak
Saab 9-3 Aero Salomon "Black Betty" (2002)
Besserwisser
24 april 2012 ·

Kom att tänka på ett förbättringsförslag som jag passar på att framföra. När man skickar PM till folk står det ibland att användarens inkorg är full, så att det inte går att skicka PM. Som det är nu - upplyses denna användare om att hans inkorg är full? Alternativt, i mån av plats, utöka inkorgens kapacitet.

chrizz Administratör
24 april 2012 · 11 780 Inlägg

MrCarfreak skrev:
Som jag skrev tidigare. Lägg gärna in en länk som bilden visar till Projekt! smile

http://img13.imageshack.us/img13/914/gorge.jpg

Vi fokuserar på kritiska fixar just nu, sånt som förhindrar funktionalitet och dylikt. Det du påpekar är fixat men kommer inte att uppdateras först om ett par dagar högst.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
MrCarfreak Gasglad
24 april 2012 · 3 244 Inlägg

chrizz skrev:

MrCarfreak skrev:
Som jag skrev tidigare. Lägg gärna in en länk som bilden visar till Projekt! smile

http://img13.imageshack.us/img13/914/gorge.jpg

Vi fokuserar på kritiska fixar just nu, sånt som förhindrar funktionalitet och dylikt. Det du påpekar är fixat men kommer inte att uppdateras först om ett par dagar högst.

Underbart! Ni gör ett fantastiskt jobb!

//Carfreak
Saab 9-3 Aero Salomon "Black Betty" (2002)
sN4P
24 april 2012 · 205 Inlägg

Verkar inte gå att ändra profilbild ?! smile

chrizz Administratör
24 april 2012 · 11 780 Inlägg

sN4P skrev:
Verkar inte gå att ändra profilbild ?! smile

Vad händer eller vad händer inte?

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
jok3 Lastbilsschaffis
24 april 2012 · 886 Inlägg

Förhandsgranskningen i forumet när jag kollar senaste inlägg visar bara en tom vit ruta. Kör med IE9.

"Man måste plocka isär något för att kunna lära sig att sätta ihop det igen"
Skriv en kommentar om vad du tycker och lägg en röst på någon av bilarna. Kolla också in mitt projekt 960 T5 .
Angry Drift Team
-BMW-Motorsport- ///M-Power
24 april 2012 · 1 032 Inlägg

Riktigt bra uppdatering! Det enda är som någon tidigare nämnt är att där borde vara en "projekt" knapp i sidan också smile

BMW E30 320iM Coupé "M3 Sport Evolution" (1987)
BMW E46 M3 "Time Attack Projekt" (2002)
Volvo S40 T4 (Rydell Edition) "BTCC-Replika" (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang