Volvo 360 stötdämpare i 740 fjäderben ?

Daahornbo
14 juli 2012 · 235 Inlägg

Hej har tänkt att bygga coilovers på 740in så undrar om man kan få i Volvo 360ins dämpare i fjäderbenen smile Och exakt hur mycket kortare e dom ?smile

Volvo 4 Life
Ford Mondeo "TDCi 2.0" (2015)
Daahornbo
15 juli 2012 · 235 Inlägg

Ingen som vet skulle behöva svar smile

Volvo 4 Life
Ford Mondeo "TDCi 2.0" (2015)
PMPerformance
15 juli 2012 · 2 266 Inlägg

Volvo 240 dämpare är drygt 2cm kortare, Opel vectra 90 tals modell har drygt en dm kortare dämpare och dessa passar i 740/940 fjäderben dock lär benen kortas

svetsdiff !!!
Daahornbo
15 juli 2012 · 235 Inlägg

PMPerformance skrev:
Volvo 240 dämpare är drygt 2cm kortare, Opel vectra 90 tals modell har drygt en dm kortare dämpare och dessa passar i 740/940 fjäderben dock lär benen kortas

Vet att 240 dämpare e kortare men inte tillräckligt :d de men opel dämpare får man väl svarva om ?smile Benen behöver jag ju inte korta eftersom jag ska bygga coils :d

Volvo 4 Life
Ford Mondeo "TDCi 2.0" (2015)
PMPerformance
15 juli 2012 · 2 266 Inlägg

Daahornbo skrev:

PMPerformance skrev:
Volvo 240 dämpare är drygt 2cm kortare, Opel vectra 90 tals modell har drygt en dm kortare dämpare och dessa passar i 740/940 fjäderben dock lär benen kortas

Vet att 240 dämpare e kortare men inte tillräckligt :d de men opel dämpare får man väl svarva om ?smile Benen behöver jag ju inte korta eftersom jag ska bygga coils :d

Nej dom har då samma diameter som 940 dämpare möjligtvis gängen skiljer i toppen. Jämförde på biltema i borlänge förut. perfekt ställe att kunna jämföra olika bildelar som passar.

Senast redigerat av PMPerformance (15 juli 2012)

svetsdiff !!!
Daahornbo
16 juli 2012 · 235 Inlägg

PMPerformance skrev:

Daahornbo skrev:

PMPerformance skrev:
Volvo 240 dämpare är drygt 2cm kortare, Opel vectra 90 tals modell har drygt en dm kortare dämpare och dessa passar i 740/940 fjäderben dock lär benen kortas

Vet att 240 dämpare e kortare men inte tillräckligt :d de men opel dämpare får man väl svarva om ?smile Benen behöver jag ju inte korta eftersom jag ska bygga coils :d

Nej dom har då samma diameter som 940 dämpare möjligtvis gängen skiljer i toppen. Jämförde på biltema i borlänge förut. perfekt ställe att kunna jämföra olika bildelar som passar.

Okej men hört att man måste svarva om dom där uppe för att de ska gå i fjäderbenslagringen smile  gängerna vet jag inget om smile för att slippa detta tänkte jag ta 360 dämpare men de finns ju inte på biltema smile

Volvo 4 Life
Ford Mondeo "TDCi 2.0" (2015)
PMPerformance
16 juli 2012 · 2 266 Inlägg

Daahornbo skrev:

PMPerformance skrev:

Daahornbo skrev:

Vet att 240 dämpare e kortare men inte tillräckligt :d de men opel dämpare får man väl svarva om ?smile Benen behöver jag ju inte korta eftersom jag ska bygga coils :d

Nej dom har då samma diameter som 940 dämpare möjligtvis gängen skiljer i toppen. Jämförde på biltema i borlänge förut. perfekt ställe att kunna jämföra olika bildelar som passar.

Okej men hört att man måste svarva om dom där uppe för att de ska gå i fjäderbenslagringen smile  gängerna vet jag inget om smile för att slippa detta tänkte jag ta 360 dämpare men de finns ju inte på biltema smile

jaha tänkte inte på de men de såg rätt lika ut uppe på

svetsdiff !!!
Daahornbo
16 juli 2012 · 235 Inlägg

PMPerformance skrev:

Daahornbo skrev:

PMPerformance skrev:

Nej dom har då samma diameter som 940 dämpare möjligtvis gängen skiljer i toppen. Jämförde på biltema i borlänge förut. perfekt ställe att kunna jämföra olika bildelar som passar.

Okej men hört att man måste svarva om dom där uppe för att de ska gå i fjäderbenslagringen smile  gängerna vet jag inget om smile för att slippa detta tänkte jag ta 360 dämpare men de finns ju inte på biltema smile

jaha tänkte inte på de men de såg rätt lika ut uppe på

E nästan hundra på att de måste svarvas om därför jag tänkte ta 360 dämpare smile Ingen som vet om de passar i fjäderbenen ?smile Skulle även vara bra med ett mått på dom utdragna jämfört med 740ins ej utdragna smile

Volvo 4 Life
Ford Mondeo "TDCi 2.0" (2015)
Daahornbo
19 juli 2012 · 235 Inlägg

Ingen som vet om dom går i samt hur långa dom e utdragna ?smile

Volvo 4 Life
Ford Mondeo "TDCi 2.0" (2015)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang