Köpråd av den bästa, pålitligaste begagnade bilen för 20-25000kr volvo 850/855 säger 9/10, vad säger ni?

tragedy
13 oktober 2012 · 146 Inlägg

köpråd av den bästa precis som tubriken säger, pålitligaste begagnade bilen för 20-25000kr volvo 850/855 säger 9/10, vad säger ni?
många bilmekaniker o bilhandlare säger/skriver detta oxå för den delen, reservdelar billiga, skatt, försäkringar! ska man leta nyare, v70/s70? krav jag har är dragkrok, kombi, helst låga mil, AC är ett måste, samt rostfri!

när jag kollar dessa bilar, vad är det första jag ska kolla på? kamrem bytt? servicebok? rost på olika ställen?
vilka är åren man kallar babymodeller på dessa bilar? asså när slutade dom krångla o va optimala?

skicka gärna lite blocketannonser runt småland, skåne, halland, blekinge o jönköping. jag iaf vill att det ska vara bara någon ägare som heter ROLF, GUNNAR, ERNST, BENGT blabla ja ni hajjar, äldre snubbar som ägt bilen sen tidig början. känns redan där som en säkerhet.

MVH

tragedy

Beeenny
13 oktober 2012 · 982 Inlägg

själv tkr jag passat 1,8t kombi är mer skottsäker och roligare bil (haft massa 850-v70) tongue sen kan du ju hitta facelift modellen 01 och uppåt för dom pengarna.

tragedy
13 oktober 2012 · 146 Inlägg

Beeenny skrev:
själv tkr jag passat 1,8t kombi är mer skottsäker och roligare bil (haft massa 850-v70) tongue sen kan du ju hitta facelift modellen 01 och uppåt för dom pengarna.

på allvar? hört talas om detta oxå. har vart inne på 4motion då den är 4hjulsdriven vilken är säkert inför vintern.
hittar man säkert en sådan för dessa pengar? biliga o reparera? kom gärna med förslag, blocket etc.

vad knasade med dina volvos? var det tunga fel eller jobbiga kanske?

zemet
13 oktober 2012 · 4 030 Inlägg

Jag skulle säga att du ska köpa saab för pengarna. Finare och modernare bil än 850 imo:) Och när det är i denna prisklassen så är väll nästan alla bilar lika pålitliga..

http://www.blocket.se/uppsala/Saab_9_5_ … 15&w=3

tragedy
13 oktober 2012 · 146 Inlägg

zemet skrev:
Jag skulle säga att du ska köpa saab för pengarna. Finare och modernare bil än 850 imo:) Och när det är i denna prisklassen så är väll nästan alla bilar lika pålitliga..

http://www.blocket.se/uppsala/Saab_9_5_ … 15&w=3

haha, visste att ngn skulle föreslå saab! jo jag har inga problem med att välja en saab men grejen är att olja SKA vara bytt varje år o det finns otursmodeller eller mer årtalen som är otursdrabbade med turbo som rasar om det nu finns. den verkar fin bilen du gav som förslag men uppsala är långt för om man inte är 100% säker.

Rquired Allmänt envis
13 oktober 2012 · 12 512 Inlägg

Jag tvivlar faktiskt på att 9/10 som har någon kunskap om och erfarenhet av bilmodeller svarar Volvo 800, det är en modell med flera svagheter samtidigt som den inte hör till de mest ekonomiska i drift varken när det gäller förbrukning, försäkring eller reservdelar. Man kan inte heller titta endast på vad reservdelarna i sig kostar heller för den delen, utan får försöka uppskatta vilket behov bilen kommer ha av dessa. Volvo 800 är relativt avancerad och bör därmed kräva mer vård.

För att hålla sig till märket Volvo är 200, 700 och 900 modeller som lär kräva mindre. För att öka perspektivet finns det fler alternativ, allt från enkla och rejäla japanska bilar till enklare tyska modeller, som bör stå sig mycket bättre.

Jag tycker således inte att Volvo 800 är den bästa i betydelsen "den pålitligaste" modellen, men jag tycker å andra sidan enklare modeller totalt sett är sämre val. Volvo 800 lär krångla lite mer och kosta lite mer, men den är en enormt mycket säkrare, bättre och bekvämare bil i helhet än Volvo 740, 940 eller någon motsvarande Toyota, Nissan, Opel eller enklare VW med flera.

Därför gör du rätt i att köpa t.ex en 855/V70 "trots" att den inte är det minst problemfyllda valet du kan göra!

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
zemet
13 oktober 2012 · 4 030 Inlägg

tragedy skrev:

zemet skrev:
Jag skulle säga att du ska köpa saab för pengarna. Finare och modernare bil än 850 imo:) Och när det är i denna prisklassen så är väll nästan alla bilar lika pålitliga..

http://www.blocket.se/uppsala/Saab_9_5_ … 15&w=3

haha, visste att ngn skulle föreslå saab! jo jag har inga problem med att välja en saab men grejen är att olja SKA vara bytt varje år o det finns otursmodeller eller mer årtalen som är otursdrabbade med turbo som rasar om det nu finns. den verkar fin bilen du gav som förslag men uppsala är långt för om man inte är 100% säker.

Det med att turbon rasar var ju om man körde bilen mycket stadstrafik, och dom bilar som kördes mycket stadstrafik har redan rasat och blivit återgärdade så det är inget jag hade oroat mig över.

http://www.blocket.se/lund/Saab_9_5_Aer … 10&w=0

Denna ligger lite närmare dig då.

OM man kan tänka sig köra FWD så är saab 9-5 jävligt mycket bil för pengarna, du får 230 hk läder färddator bra ljud osv osv för 25K. Och då är det fräscha bilar.

I den prisklassen hade jag valt en 9-5a, väldigt mycket bil för pengarna som sagt och den har bra prestanda ocksåsmile

tragedy
13 oktober 2012 · 146 Inlägg

Rquired skrev:
Jag tvivlar faktiskt på att 9/10 som har någon kunskap om och erfarenhet av bilmodeller svarar Volvo 800, det är en modell med flera svagheter samtidigt som den inte hör till de mest ekonomiska i drift varken när det gäller förbrukning, försäkring eller reservdelar. Man kan inte heller titta endast på vad reservdelarna i sig kostar heller för den delen, utan får försöka uppskatta vilket behov bilen kommer ha av dessa. Volvo 800 är relativt avancerad och bör därmed kräva mer vård.

För att hålla sig till märket Volvo är 200, 700 och 900 modeller som lär kräva mindre. För att öka perspektivet finns det fler alternativ, allt från enkla och rejäla japanska bilar till enklare tyska modeller, som bör stå sig mycket bättre.

Jag tycker således inte att Volvo 800 är den bästa i betydelsen "den pålitligaste" modellen, men jag tycker å andra sidan enklare modeller totalt sett är sämre val. Volvo 800 lär krångla lite mer och kosta lite mer, men den är en enormt mycket säkrare, bättre och bekvämare bil i helhet än Volvo 740, 940 eller någon motsvarande Toyota, Nissan, Opel eller enklare VW med flera.

Därför gör du rätt i att köpa t.ex en 855/V70 "trots" att den inte är det minst problemfyllda valet du kan göra!

absolut mister! vi har pratat om detta innan du och jag, kommer ihåg du är BMW-fan utav bara den big_smile
jo absolut, säkerhet har jag börjat tänka på, köpte en kia rio 1,3 LS, 2001 o den känns inte säker alls. den är bra mekaniskt då den ALDRIG fått ngn anmärkning, men det kan ju oxå betyda att det kommer problem närsom.

SAAB är skitschysst o som ni säger mycket bil för pengarna, likaså bmw som du säger. jag vill ha ngn av dessa modeller, passat, 9-5 eller v70/855. vet inte alls var jag ska börja leta efter, finns ju en uppsjö, samt att man inte vill köpa problembarn! du hajjar!

zemet
13 oktober 2012 · 4 030 Inlägg

Om det hade varit mina pengar jag skulle spenderat så hade jag nog valt denna istället http://www.blocket.se/lund/Volvo_960_2_ … 10&w=0

Men det beror mycket på att jag personligen värdesätter bakhjulsdrift väldigt högt samt att jag har skruvat mycket volvo 7/9 serien.

Denna har du 2 ägare på och det ä en trevlig och ganska lyxig bil, speciellt för sin ålder.

Jag hade öven kollat runt efter en bmw 530/540 eller rent av en 730/740. Men det är som sagt eftersom jag kräver RWD.

http://www.blocket.se/lund/Bmw_540_ia_4 … 10&w=0

Dock inte kombi.

tragedy
13 oktober 2012 · 146 Inlägg

zemet skrev:

tragedy skrev:

zemet skrev:
Jag skulle säga att du ska köpa saab för pengarna. Finare och modernare bil än 850 imo:) Och när det är i denna prisklassen så är väll nästan alla bilar lika pålitliga..

http://www.blocket.se/uppsala/Saab_9_5_ … 15&w=3

haha, visste att ngn skulle föreslå saab! jo jag har inga problem med att välja en saab men grejen är att olja SKA vara bytt varje år o det finns otursmodeller eller mer årtalen som är otursdrabbade med turbo som rasar om det nu finns. den verkar fin bilen du gav som förslag men uppsala är långt för om man inte är 100% säker.

Det med att turbon rasar var ju om man körde bilen mycket stadstrafik, och dom bilar som kördes mycket stadstrafik har redan rasat och blivit återgärdade så det är inget jag hade oroat mig över.

http://www.blocket.se/lund/Saab_9_5_Aer … 10&w=0

Denna ligger lite närmare dig då.

OM man kan tänka sig köra FWD så är saab 9-5 jävligt mycket bil för pengarna, du får 230 hk läder färddator bra ljud osv osv för 25K. Och då är det fräscha bilar.

I den prisklassen hade jag valt en 9-5a, väldigt mycket bil för pengarna som sagt och den har bra prestanda ocksåsmile

alltså jag älskar saab med, likamkt som volvomodellerna samt passaten är fin med för den delen, bilarna känns relativt nya. jag hade kunnat köpa en 9-5a imorgon om jag så hitta en som jag va "säker" på. är så jävla rädd att man köper ett jävla problem o huvudvärk. har inte tid med sånt då jag ska opereras o behöver en fullt fungerande o lättlagad bil.

förstår om det är jobbigt men förslagen ni kommer med uppskattas o tas på största allvar!

MVH

tragedy
13 oktober 2012 · 146 Inlägg

zemet skrev:
Om det hade varit mina pengar jag skulle spenderat så hade jag nog valt denna istället http://www.blocket.se/lund/Volvo_960_2_ … 10&w=0

Men det beror mycket på att jag personligen värdesätter bakhjulsdrift väldigt högt samt att jag har skruvat mycket volvo 7/9 serien.

Denna har du 2 ägare på och det ä en trevlig och ganska lyxig bil, speciellt för sin ålder.

Jag hade öven kollat runt efter en bmw 530/540 eller rent av en 730/740. Men det är som sagt eftersom jag kräver RWD.

http://www.blocket.se/lund/Bmw_540_ia_4 … 10&w=0

Dock inte kombi.

oj, dom där är väl rätt dyra med underhåll, o etc? om inte annat med en sån megamotor dyr i drift, mer bensinsnål o föredra. fy bubblan, feta bilar annars, 960-karossen avskyr jag samt bakhjulsdrift är uteslutet då jag är en räddhane.

vilken är bästa motorn på saab 9-5 tycker du/ni? eller på volvon? 170hk?

tragedy
13 oktober 2012 · 146 Inlägg

Rquired skrev:
Jag tvivlar faktiskt på att 9/10 som har någon kunskap om och erfarenhet av bilmodeller svarar Volvo 800, det är en modell med flera svagheter samtidigt som den inte hör till de mest ekonomiska i drift varken när det gäller förbrukning, försäkring eller reservdelar. Man kan inte heller titta endast på vad reservdelarna i sig kostar heller för den delen, utan får försöka uppskatta vilket behov bilen kommer ha av dessa. Volvo 800 är relativt avancerad och bör därmed kräva mer vård.

För att hålla sig till märket Volvo är 200, 700 och 900 modeller som lär kräva mindre. För att öka perspektivet finns det fler alternativ, allt från enkla och rejäla japanska bilar till enklare tyska modeller, som bör stå sig mycket bättre.

Jag tycker således inte att Volvo 800 är den bästa i betydelsen "den pålitligaste" modellen, men jag tycker å andra sidan enklare modeller totalt sett är sämre val. Volvo 800 lär krångla lite mer och kosta lite mer, men den är en enormt mycket säkrare, bättre och bekvämare bil i helhet än Volvo 740, 940 eller någon motsvarande Toyota, Nissan, Opel eller enklare VW med flera.

Därför gör du rätt i att köpa t.ex en 855/V70 "trots" att den inte är det minst problemfyllda valet du kan göra!

vad hade du sagt? bästa motorn på dessa bilar jag nämnt? framhjulsdrift är måste om du vill lägga till ngn. VW passat, 855/v70, 9-5?

zemet
13 oktober 2012 · 4 030 Inlägg

Om det bara är viktigt att du har en fungerande bil så dela din budget i 5 delar istället. Finns ju ingen garanti för att den 30000 kr bil håller längre än en 3000 kr bil.

Köp dig en 740 GL för 5-6K så har du en pålitlig bil, dom är i princip odödliga. Och väldigt lätta och billiga att laga, är riktigt svårt att laga en 740 för mer än 2-3 tusen och skulle det bli dyrare än så så skrotar man bilen och får 1500 kr tillbaka och köper en ny:)

Är det bara viktigt att ta sig från A till B så köp en 740 GL och kör med så kan du köpa finare bil senare ifall du känner att du behöver det.

Jag och mina kompisar vi kör som svin med våra gamla GL. Vi hoppar med dom, burnar, kör på varandras bilar sladdar runt , kör i diket då och då osv och dom går fan aldrig sönder...

Det finns som sagt inga garantier för att en dyrare bil i denna prisklassen skulle hålla bättre än en billigare så köp en billig ifall du bara måste ha bil så har du pengar till att reparera den eller köpa en ny ifall den skulle gå sönder.

tragedy
13 oktober 2012 · 146 Inlägg

zemet skrev:
Om det bara är viktigt att du har en fungerande bil så dela din budget i 5 delar istället. Finns ju ingen garanti för att den 30000 kr bil håller längre än en 3000 kr bil.

Köp dig en 740 GL för 5-6K så har du en pålitlig bil, dom är i princip odödliga. Och väldigt lätta och billiga att laga, är riktigt svårt att laga en 740 för mer än 2-3 tusen och skulle det bli dyrare än så så skrotar man bilen och får 1500 kr tillbaka och köper en ny:)

Är det bara viktigt att ta sig från A till B så köp en 740 GL och kör med så kan du köpa finare bil senare ifall du känner att du behöver det.

Jag och mina kompisar vi kör som svin med våra gamla GL. Vi hoppar med dom, burnar, kör på varandras bilar sladdar runt , kör i diket då och då osv och dom går fan aldrig sönder...

Det finns som sagt inga garantier för att en dyrare bil i denna prisklassen skulle hålla bättre än en billigare så köp en billig ifall du bara måste ha bil så har du pengar till att reparera den eller köpa en ny ifall den skulle gå sönder.

jävligt sant så sett men ändå man vill ha en lite finare, kanske jag som sätter målen lite väl högt? vet ifan hur detta ska sluta. haha. men tips som du ger uppskattar jag verkligen. vet att 740/240 är en stridsvagn!

därför jag är räddhare nu mera för jag lekte med så en gång i tiden o volta rejält så skadad sen den trauman! även om jag voltade o motorn försköts ca 30cm startade den

Gronwalls
13 oktober 2012 · 1 808 Inlägg

Kör en S70, skön att köra, billig att äga. AC, dragkrok och hela kittet, drar 0,8 (fått den under 0,8 väldigt många ggr) som lär anses okej för stor volvo.
Inge dyra reservdelar (vad jag har bytt) Men luftmassemätaren brukar vara en del som går ofta på en s70

MOTÖRHEAD <3
Alla band är kass jämfört med Motörhead.
Buick Super 8 "LadyRed" (1953)
zemet
13 oktober 2012 · 4 030 Inlägg

tragedy skrev:

zemet skrev:
Om det hade varit mina pengar jag skulle spenderat så hade jag nog valt denna istället http://www.blocket.se/lund/Volvo_960_2_ … 10&w=0

Men det beror mycket på att jag personligen värdesätter bakhjulsdrift väldigt högt samt att jag har skruvat mycket volvo 7/9 serien.

Denna har du 2 ägare på och det ä en trevlig och ganska lyxig bil, speciellt för sin ålder.

Jag hade öven kollat runt efter en bmw 530/540 eller rent av en 730/740. Men det är som sagt eftersom jag kräver RWD.

http://www.blocket.se/lund/Bmw_540_ia_4 … 10&w=0

Dock inte kombi.

oj, dom där är väl rätt dyra med underhåll, o etc? om inte annat med en sån megamotor dyr i drift, mer bensinsnål o föredra. fy bubblan, feta bilar annars, 960-karossen avskyr jag samt bakhjulsdrift är uteslutet då jag är en räddhane.

vilken är bästa motorn på saab 9-5 tycker du/ni? eller på volvon? 170hk?

Dom drar inte speciellt mkt bränsle ändå, går nog tom att köra dom under litern om man kör försiktigt, finns ju så mkt vrid att man inte behöver gasa.

På volvon skulle jag säga att GLT är den bästa, för då slipper du turbon som kan krångla och den är nog lite snålare än turbomodellerna och sen har GLT ett väldigt trevligt ljud:)

På saaben så vet jag inte om någon motor är pålitligare än någon annan men jag hade lagt pengarna på en aero.
Mer kraft och ofta bättre utrustade bilar för typ samma pengar, drar nog aningen mer dock.

Rquired Allmänt envis
13 oktober 2012 · 12 512 Inlägg

tragedy skrev:

Rquired skrev:
Jag tvivlar faktiskt på att 9/10 som har någon kunskap om och erfarenhet av bilmodeller svarar Volvo 800, det är en modell med flera svagheter samtidigt som den inte hör till de mest ekonomiska i drift varken när det gäller förbrukning, försäkring eller reservdelar. Man kan inte heller titta endast på vad reservdelarna i sig kostar heller för den delen, utan får försöka uppskatta vilket behov bilen kommer ha av dessa. Volvo 800 är relativt avancerad och bör därmed kräva mer vård.

För att hålla sig till märket Volvo är 200, 700 och 900 modeller som lär kräva mindre. För att öka perspektivet finns det fler alternativ, allt från enkla och rejäla japanska bilar till enklare tyska modeller, som bör stå sig mycket bättre.

Jag tycker således inte att Volvo 800 är den bästa i betydelsen "den pålitligaste" modellen, men jag tycker å andra sidan enklare modeller totalt sett är sämre val. Volvo 800 lär krångla lite mer och kosta lite mer, men den är en enormt mycket säkrare, bättre och bekvämare bil i helhet än Volvo 740, 940 eller någon motsvarande Toyota, Nissan, Opel eller enklare VW med flera.

Därför gör du rätt i att köpa t.ex en 855/V70 "trots" att den inte är det minst problemfyllda valet du kan göra!

absolut mister! vi har pratat om detta innan du och jag, kommer ihåg du är BMW-fan utav bara den big_smile
jo absolut, säkerhet har jag börjat tänka på, köpte en kia rio 1,3 LS, 2001 o den känns inte säker alls. den är bra mekaniskt då den ALDRIG fått ngn anmärkning, men det kan ju oxå betyda att det kommer problem närsom.

SAAB är skitschysst o som ni säger mycket bil för pengarna, likaså bmw som du säger. jag vill ha ngn av dessa modeller, passat, 9-5 eller v70/855. vet inte alls var jag ska börja leta efter, finns ju en uppsjö, samt att man inte vill köpa problembarn! du hajjar!

Jo jag kommer ihåg det och jag trivs med BMW av just den anledningen jag nämnde först. BMW har enkla modeller där i princip "inget" kan krångla med, men det är inte de modellerna jag främst gillar.

Utan köper jag en sådan är det för att jag har mycket roligare, kan färdas mycket bekvämare och sitter mycket säkrare vid en olycka än om jag kört t.ex en Toyota Corolla. Om det sedan skulle gå sönder en givare som Toyota saknar, att BMWn med säg en sexa under huven kräver två extra tändstift och lite mer olja vid service eller det visar sig att ett hjullagerbyte varit 200:- billigare på en Corolla, bryr jag mig inte utan tycker ändå jag köpt enormt mycket mer bil för pengarna.

Det är så jag tänkte med inlägget ovan att totalt så kostar det mer än det smakar att köpa de enklaste och billigaste modellerna man kan hitta, inte i kronor räknat utan du betalar istället på andra plan.

Mest bil för pengarna idag med det tänk jag beskriver ovan och framhjulsdrift som ett krav? SAAB 9-5 står sig väldigt starkt faktiskt, Alfa Romeo 166 vågar man väl knappt nämna med tanke på fördomarna kring märket men läs "Dieselsmurfen´s" blogginlägg om hans tankar kring sin 166 3.0 V6 (Finns med 4cyl. också) så får du en bild av hur vettigast inte alltid är rätt val! Citroen C5 är inte dum den heller, inte skottsäker men ger mycket bil, utrymme och säkerhet för pengarna.

Ett idiotsäkert val du inte behöver försvara inför grannarna kan däremot vara just Volvo, men en SAAB kommer du nog undan kommentarer hyggligt med den också. Alfa och Citroen kommer dock få en del att skaka på huvudet...

Senast redigerat av Rquired (13 oktober 2012)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
tragedy
13 oktober 2012 · 146 Inlägg

Gronwalls skrev:
Kör en S70, skön att köra, billig att äga. AC, dragkrok och hela kittet, drar 0,8 (fått den under 0,8 väldigt många ggr) som lär anses okej för stor volvo.
Inge dyra reservdelar (vad jag har bytt) Men luftmassemätaren brukar vara en del som går ofta på en s70

ok, vilken motor ska man då satsa på eller bilen överlag är bra? årsmodell som är bättre än andra?

tragedy
13 oktober 2012 · 146 Inlägg

zemet skrev:

tragedy skrev:

zemet skrev:
Om det hade varit mina pengar jag skulle spenderat så hade jag nog valt denna istället http://www.blocket.se/lund/Volvo_960_2_ … 10&w=0

Men det beror mycket på att jag personligen värdesätter bakhjulsdrift väldigt högt samt att jag har skruvat mycket volvo 7/9 serien.

Denna har du 2 ägare på och det ä en trevlig och ganska lyxig bil, speciellt för sin ålder.

Jag hade öven kollat runt efter en bmw 530/540 eller rent av en 730/740. Men det är som sagt eftersom jag kräver RWD.

http://www.blocket.se/lund/Bmw_540_ia_4 … 10&w=0

Dock inte kombi.

oj, dom där är väl rätt dyra med underhåll, o etc? om inte annat med en sån megamotor dyr i drift, mer bensinsnål o föredra. fy bubblan, feta bilar annars, 960-karossen avskyr jag samt bakhjulsdrift är uteslutet då jag är en räddhane.

vilken är bästa motorn på saab 9-5 tycker du/ni? eller på volvon? 170hk?

Dom drar inte speciellt mkt bränsle ändå, går nog tom att köra dom under litern om man kör försiktigt, finns ju så mkt vrid att man inte behöver gasa.

På volvon skulle jag säga att GLT är den bästa, för då slipper du turbon som kan krångla och den är nog lite snålare än turbomodellerna och sen har GLT ett väldigt trevligt ljud:)

På saaben så vet jag inte om någon motor är pålitligare än någon annan men jag hade lagt pengarna på en aero.
Mer kraft och ofta bättre utrustade bilar för typ samma pengar, drar nog aningen mer dock.

deciliterskillnad är ingen fara så, runt litern kan jag klara mig med. vad finns det mer än aero isf? är aero beteckning på motor eller kaross?

ok, ska kolla både GLT o aero då. jag bor på landet så vill ha en säker bil, krocksäker, viltolycker så in i bomben här ute, o gärna lätt o montera extralyse för en okunnig.

Gronwalls
13 oktober 2012 · 1 808 Inlägg

tragedy skrev:

Gronwalls skrev:
Kör en S70, skön att köra, billig att äga. AC, dragkrok och hela kittet, drar 0,8 (fått den under 0,8 väldigt många ggr) som lär anses okej för stor volvo.
Inge dyra reservdelar (vad jag har bytt) Men luftmassemätaren brukar vara en del som går ofta på en s70

ok, vilken motor ska man då satsa på eller bilen överlag är bra? årsmodell som är bättre än andra?

Kör GLT och de finns kraft nog att köra om, men inte för att nöjjesköra om man säger så tongue en gubbil helt enkelt
99-00 är dom bästa modellerna

MOTÖRHEAD <3
Alla band är kass jämfört med Motörhead.
Buick Super 8 "LadyRed" (1953)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang