ebay.se

sexy_d
26 mars 2007 · 665 Inlägg

hur säkert att handla på ebay.se, hur vet ni att ni kommer inta att bli blåsta för pengar, jag har hittat lite saker, och jag elite tveksam att lämna kort nummer,  vad tycker ni ???

Vag - Carsoft 6.5 finns, hör av dig om du behöver hjälp
Lackerings jobb kan ordnas (Lackbox)
BMW Touring 328 Kompressor "KompressorBeast" (1996)
Gladen
26 mars 2007 · 311 Inlägg

Finns risk för att bli blåst men handla hellre från ett större företag och undvik privatpersoner, är iaf mitt tips. smile

Kristian Glad
Honda CRX ED9 '90
Mugen - DC Sport - VIS Racing - Blox - Buddy Club - WedsSport - 5Zigen - Recaro - GUSS
Bubbaman Byfåne
26 mars 2007 · 368 Inlägg

Använder du ebays Paypal tror jag dom lämmnar garanti på ditt köp. du ger aldrig ditt konto nummer till säljaren utan till Ebay.

mjukismagnus
26 mars 2007 · 470 Inlägg

Den svenska ebay.se lägger de snart ner och då hänvisas du till Tradera .com istället

Jag har handlat hur mycket grejer som helst via tradera aldrig blivit blåst,,,

För att var på den säkra sidan så varje gång man säljer eller köper ett objekt kan man ge positivt eller negativt betyg!

Har säljaren bara positiva betyg så ska det väl inte vara nån fara!

Jag är inte bara snygg, jag är singel också!
sexy_d
26 mars 2007 · 665 Inlägg

vad e Paypal!! hur ska jag  göra det !!!

Vag - Carsoft 6.5 finns, hör av dig om du behöver hjälp
Lackerings jobb kan ordnas (Lackbox)
BMW Touring 328 Kompressor "KompressorBeast" (1996)
Germax
26 mars 2007 · 12 086 Inlägg

Paypal är ett betalsystem som ägs av Ebay och är främst till för betalningar på just Ebay.
Du betalar till en emailadress. Du lämnar aldrig ifrån dig kontonummret till säljare. Du behöver inte änns ansluta ett kort till kontot, man kan sätta in pengar på kontot via banköverföring.

sexy_d
26 mars 2007 · 665 Inlägg

så jag kan ber om hans konto nummer,  betalar in på konto  och hur ska jag veta  att han har tagit pengar , och vilka e chans att få pengar tillbaka !!
förlåt att jag frågar för mycket, men jag vill veta exakt allt innan jag köper nåt på ebuy.se

Vag - Carsoft 6.5 finns, hör av dig om du behöver hjälp
Lackerings jobb kan ordnas (Lackbox)
BMW Touring 328 Kompressor "KompressorBeast" (1996)
Kristian_L
26 mars 2007 · 1 893 Inlägg

Gå in på www.paypal.com och registrera dig. Regga valfri e post adress och ladda in pengar.
Pengarna kan du få skickade till valfritt bank konto.
Tänk på att om du vinner en budgivning på eBay, så förväntas du betala innom tre dagar. Att stoppa in pengar på ditt PayPal konto, tar en till tre dagar med en bank överföring, så det kan vara bra att ladda in pengarna i god tid. Överskottet får du ut genom att ge PP order att betala till ditt bank konto.

Ingenting är gratis. Även om PP säger att de inte tar avgifter, så förlorar man som svensk, några kronor på valuta kurserna, då man ofta har pengarna som Euro eller US-dollar på PP. Det är marginella summor, men kan vara bra att vara medveten om det.

Det lättaste sättet, är att "verifiera kontot".
Du uppger ett kort nr som PP debiterar 1.5€ eller ca 13kr, som sedan blir liggande på ditt PP-konto. Då slipper du stoppa in pengar i förväg. När du vunnit budgivningen på eBay, betalar du köparen via PP, som drar pengarna direkt från ditt kort. För mig som har betalkort (Ej kreditkort) är det ingen skilnad mot att de drar pengarna direkt från kontot.

För att krångla till det lite så har jag aldrig, av säkerhets skäl några stora summor på ett betalkort som jag har get ut på nätet. Har ca 1500:- där till vardags. Använder jag kortet, så laddar jag upp till 1500:- igen. När jag vinner en budgivning på eBay, flyttar jag pengar till kort-kontot och går sedan ut på PP och betalar säljaren.

Har fått två e-mail "från PP"..? Som bett mig knappa in lösen. Detta är givetvis inte PP, när du reggat kontot, uppge ALDRIG lösen mer än när du själv går in på PP för att logga in. Använd ALDRIG länkar i e-post för att sedan logga in.
Låt inte det sista avskräcka dig. Kände bara att det måste sägas. Jag tycker eBay och PP är fantastiska redskap, som jag haft mycket glädje av. Men man får aldrig ha bråttom, alltid vara vaken och se så man gör rätt.
Skojare finns det gott om över allt på nätet.

Regga konto, använd det som det redskap det är, fråga gärna om nått är oklart och tänk efter två ggr innan du skriver i ditt lösen o konto (=e-post), mao håll i lösenordet.
Svenska bank garantin och PP's policys gör att det är +99% säkert.

Volvo V60 D4 "Inscription" (2019)
Kristian_L
26 mars 2007 · 1 893 Inlägg

sexy_d skrev:
så jag kan ber om hans konto nummer,  betalar in på konto  och hur ska jag veta  att han har tagit pengar , och vilka e chans att få pengar tillbaka !!
förlåt att jag frågar för mycket, men jag vill veta exakt allt innan jag köper nåt på ebuy.se

Ifall säljaren har PP, så ser du precis när denna accepterat betalningen, blåser säljaren dig så gör du en anmälan hosPP som då tar tillbaka pengarna av säljaren. Så länge ni båda har PP och använder det, så går du ganska säker som köpare.

Volvo V60 D4 "Inscription" (2019)
sexy_d
26 mars 2007 · 665 Inlägg

tack tack!!!!!

Vag - Carsoft 6.5 finns, hör av dig om du behöver hjälp
Lackerings jobb kan ordnas (Lackbox)
BMW Touring 328 Kompressor "KompressorBeast" (1996)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang