Peugeot 406 V6 Bruksbil --> Sommarbil *Tjejbygge*

Peugeot 406 V6 Göra den lite snyggare :-) och senare lite snabbare :-)
  • 139 Följare
  • 409 304 Visningar
  • Uppdaterades senast 17 augusti 2019
Stefan_N
31 december 2012 · 347 Inlägg

Synd de hmm såg nu att streetperformance.se har D2 Coilovers till 406an wink. Dem skulle jag tro är jämlika med Bc Coiloversen




Qorran skrev:

Stefan_N skrev:
Jag har BC Coilovers på min och tycker dem funkar utmärkt smile

Fanns inga som passade till min :-/

Qorran
31 december 2012 · 726 Inlägg

Stefan_N skrev:
Synd de hmm såg nu att streetperformance.se har D2 Coilovers till 406an wink. Dem skulle jag tro är jämlika med Bc Coiloversen




Qorran skrev:

Stefan_N skrev:
Jag har BC Coilovers på min och tycker dem funkar utmärkt smile

Fanns inga som passade till min :-/

Jo jag har tittat på dom... Men kanske finns flera :-)

Stefan_N
31 december 2012 · 347 Inlägg

Jo de finns de säkert smile många olika som börjar komma ut på marknaden. Men samtidigt vill man ju ha ett par som klarar iaf 5år smile




Qorran skrev:

Stefan_N skrev:
Synd de hmm såg nu att streetperformance.se har D2 Coilovers till 406an wink. Dem skulle jag tro är jämlika med Bc Coiloversen




Qorran skrev:

Fanns inga som passade till min :-/

Jo jag har tittat på dom... Men kanske finns flera :-)

Qorran
31 december 2012 · 726 Inlägg

Stefan_N skrev:
Jo de finns de säkert smile många olika som börjar komma ut på marknaden. Men samtidigt vill man ju ha ett par som klarar iaf 5år smile




Qorran skrev:

Stefan_N skrev:
Synd de hmm såg nu att streetperformance.se har D2 Coilovers till 406an wink. Dem skulle jag tro är jämlika med Bc Coiloversen





Jo jag har tittat på dom... Men kanske finns flera :-)

Absolut absolut :-)

HellMek
31 december 2012 · 84 Inlägg

Kan inte riktigt hålla med om att det inte finns grejer till dessa bilar, det handlar bara om att leta på rätt ställe smile
När det kommer till vanliga slitdelar tycker jag dom ligger under genomsnittet.

Och varför ska man styla en bil som redan 1000 andra har stylat i sverige? Roligare att gå sin egen väg så folk tittar en extra gång. En stylad BMW är det inte många som reagerar på idag...

Att jag själv börjat "vänsterprassla" med en BMW är för att jag tröttnade på att inte få ner effekten i backen wink

Mvh//Tobbe
Qorran
2 januari 2013 · 726 Inlägg

Hur gör man när det inte finns några fästen på kjolpaketet? Allså inga alls, inte ens en 90° kant.
Delarna ska fästas på befintliga stötfångarna precis under listerna. Så man måste allså kapa i stötfångarna.

boobza
2 januari 2013 · 316 Inlägg

Qorran skrev:
Hur gör man när det inte finns några fästen på kjolpaketet? Allså inga alls, inte ens en 90° kant.
Delarna ska fästas på befintliga stötfångarna precis under listerna. Så man måste allså kapa i stötfångarna.

Fick göra så på en ford på jobbet, alltså först tejpa så den sitter sedan passformen och sen spackel slipning lim allt möjligt o sedan lack smile eller så gör du egna fästen?

Mvh Robin
Qorran
2 januari 2013 · 726 Inlägg

boobza skrev:

Qorran skrev:
Hur gör man när det inte finns några fästen på kjolpaketet? Allså inga alls, inte ens en 90° kant.
Delarna ska fästas på befintliga stötfångarna precis under listerna. Så man måste allså kapa i stötfångarna.

Fick göra så på en ford på jobbet, alltså först tejpa så den sitter sedan passformen och sen spackel slipning lim allt möjligt o sedan lack smile eller så gör du egna fästen?

Okej, jag kan kollat runt lite på nätet och det verkar som det får bli att plasta in det nya i originalstötfångaren.

Hur gör man egna fästen då?

Qorran
3 januari 2013 · 726 Inlägg

Okej nu får ni inte få spelet på mig, men tror jag hittat ett par fälgar som jag vill ha.
Tänk er dom fälgarna på en bil som är vit och orange (samma som fälgarna) och orangea detaljer under huven?

http://www.nordendack.se/Falgar_Alumini … H64.1.html

Senast redigerat av Qorran (3 januari 2013)

Stefan_N
3 januari 2013 · 347 Inlägg

Inte så tokiga ju smile fast OZ's orangea fälgar skulle jag tagit då wink



Qorran skrev:
Okej nu får ni inte få spelet på mig, men tror jag hittat ett par fälgar som jag vill ha.
Tänk er dom fälgarna på en bil som är vit och orange (samma som fälgarna) och orangea detaljer under huven?

http://www.nordendack.se/Falgar_Alumini … H64.1.html

Qorran
3 januari 2013 · 726 Inlägg

Qorran skrev:
Okej nu får ni inte få spelet på mig, men tror jag hittat ett par fälgar som jag vill ha.
Tänk er dom fälgarna på en bil som är vit och orange (samma som fälgarna) och orangea detaljer under huven?

http://www.nordendack.se/Falgar_Alumini … H64.1.html

Nu vill jag att alla som läser ska svara tongue ni kan ta bort prem efter, vill ha lite kommentarer på fälgarna. Tack!

Qorran
3 januari 2013 · 726 Inlägg

Stefan_N skrev:
Inte så tokiga ju smile fast OZ's orangea fälgar skulle jag tagit då wink



Qorran skrev:
Okej nu får ni inte få spelet på mig, men tror jag hittat ett par fälgar som jag vill ha.
Tänk er dom fälgarna på en bil som är vit och orange (samma som fälgarna) och orangea detaljer under huven?

http://www.nordendack.se/Falgar_Alumini … H64.1.html

haha jo det förstår jag, hade jag skitit pengar hade jag oxå tagit dom tongue en aning i prisskillnad. 1 OZ för alla 4 Antera (nu tittade jag bara första bästa .se på google)

Stefan_N
3 januari 2013 · 347 Inlägg

Jo visst skiljer de sig i pris smile de gör de ju. Men de va inget fel heller på Antera fälgarna smile



Qorran skrev:

Stefan_N skrev:
Inte så tokiga ju smile fast OZ's orangea fälgar skulle jag tagit då wink



Qorran skrev:
Okej nu får ni inte få spelet på mig, men tror jag hittat ett par fälgar som jag vill ha.
Tänk er dom fälgarna på en bil som är vit och orange (samma som fälgarna) och orangea detaljer under huven?

http://www.nordendack.se/Falgar_Alumini … H64.1.html

haha jo det förstår jag, hade jag skitit pengar hade jag oxå tagit dom tongue en aning i prisskillnad. 1 OZ för alla 4 Antera (nu tittade jag bara första bästa .se på google)

Qorran
3 januari 2013 · 726 Inlägg

Stefan_N skrev:
Jo visst skiljer de sig i pris smile de gör de ju. Men de va inget fel heller på Antera fälgarna smile



Qorran skrev:

Stefan_N skrev:
Inte så tokiga ju smile fast OZ's orangea fälgar skulle jag tagit då wink




haha jo det förstår jag, hade jag skitit pengar hade jag oxå tagit dom tongue en aning i prisskillnad. 1 OZ för alla 4 Antera (nu tittade jag bara första bästa .se på google)

Jag skulle ju aldrig ens tänka tanken på att köpa dom till "en vanlig bil" men nu ser man ju lite möjligheter med färger å så.

Stefan_N
3 januari 2013 · 347 Inlägg

Okej smile jo klart man gör de, men de du tänkte på att göra vitt va ekrarna lr?



Qorran skrev:

Stefan_N skrev:
Jo visst skiljer de sig i pris smile de gör de ju. Men de va inget fel heller på Antera fälgarna smile



Qorran skrev:

haha jo det förstår jag, hade jag skitit pengar hade jag oxå tagit dom tongue en aning i prisskillnad. 1 OZ för alla 4 Antera (nu tittade jag bara första bästa .se på google)

Jag skulle ju aldrig ens tänka tanken på att köpa dom till "en vanlig bil" men nu ser man ju lite möjligheter med färger å så.

Qorran
4 januari 2013 · 726 Inlägg

Stefan_N skrev:
Okej smile jo klart man gör de, men de du tänkte på att göra vitt va ekrarna lr?



Qorran skrev:

Stefan_N skrev:
Jo visst skiljer de sig i pris smile de gör de ju. Men de va inget fel heller på Antera fälgarna smile




Jag skulle ju aldrig ens tänka tanken på att köpa dom till "en vanlig bil" men nu ser man ju lite möjligheter med färger å så.

Nja det tänkte jag väl inte. Men färgvalet på bilen. Vet ju inte vad jag ska ha ännu men om man köper dessa så kan man ju ha samma på bilen plus en färg till, typ vit!? Vill ha 2 färger nämligen

TomasHogback
4 januari 2013 · 42 Inlägg

Men dom är ju 5x100? Eller får man beställa det man ska ha? Eller spacers?

Också, mina 17" fälgar passar inte på farsans 406 kombi för dom tar i fjädrarna/tallriken fram (orginalfjädrar) men dom går dit på min 406a tack vare Koni fjädrarna är mera kompakta/smalare.

Senast redigerat av TomasHogback (4 januari 2013)

Peugeot 306 "Cabriolet" (1999)
Qorran
4 januari 2013 · 726 Inlägg

TomasHogback skrev:
Men dom är ju 5x100? Eller får man beställa det man ska ha? Eller spacers?

Ja det år Spacers man får köpa. Har Mailat dom ang det.
Men vad tyckte du om hur jag tänkt?

TomasHogback
4 januari 2013 · 42 Inlägg

Jag är tyvärr konservativ och tycker inte fälgar ska vara massa färger big_smile Silver, svart eller möjligen vitt i enstaka fall.

Läser på forumet att nån har kört med 18x8" ET12 på en 406 kombi och det fungerade bra.

Senast redigerat av TomasHogback (4 januari 2013)

Peugeot 306 "Cabriolet" (1999)
Qorran
4 januari 2013 · 726 Inlägg

TomasHogback skrev:
Jag är tyvärr konservativ och tycker inte fälgar ska vara massa färger big_smile Silver, svart eller möjligen vitt i enstaka fall.

Läser på forumet att nån har kört med 18x8" ET12 på en 406 kombi och det fungerade bra.

Okej det var ju synd ;-) men jag bad ju om att alla skulle skriva vad dom tyckte, bra eller dåligt. Vill liksom ha någon respons  :-P så jag blir inte ledsen för ditt svar ;-)
Jag känner att det kan hjälpa med mitt val av färg på bilen om jag kollar fälgar nu. Sen kommer det med all säkerhet inte bli som jag tror nu :-P som jag skrev tidigare så hade jag ju aldrig valt den fälgen till vilken bil som helst. Skulle ju aldrig kunna åka med en original bil och fälgar med färg (då räknas inte svart, vitt, grått  eller silver)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang