Byta stereo i Golf -84

robinostrom
4 februari 2013 · 31 Inlägg

Satt en gammal kasettspelare i den så tänkte byta upp mig till en Pioneer DEH-1300mp

De ja upptäckte är ju att de inte finns nån strömkabel till den nya? för den gamla har alltid haft ström till sig via nån kontakt som satt i, de var en sån spelare du vred på volymknappet så slogs stereon igång. Vet inte vartfan den fick ström ifrån?!
Och den nya har ju separat strömkabel men vet inte vart ja kan koppla den på bästa sätt för att inte bränna/dra tjuvström eller liknande. Någon som vet och kan hjälpa? cool

Putte1
4 februari 2013 · 559 Inlägg

robinostrom skrev:
Satt en gammal kasettspelare i den så tänkte byta upp mig till en Pioneer DEH-1300mp

De ja upptäckte är ju att de inte finns nån strömkabel till den nya? för den gamla har alltid haft ström till sig via nån kontakt som satt i, de var en sån spelare du vred på volymknappet så slogs stereon igång. Vet inte vartfan den fick ström ifrån?!
Och den nya har ju separat strömkabel men vet inte vart ja kan koppla den på bästa sätt för att inte bränna/dra tjuvström eller liknande. Någon som vet och kan hjälpa? cool

Då behöver du en sådan här:
http://www.pmshopen.se/autoleads-pc2-18-4/426-0

Lycka till!

www.pmshopen.se, webb samt butik i Solna på Johan Enbergsv. 2
Även på Facebook
robinostrom
4 februari 2013 · 31 Inlägg

Precis en sådan jag har! lyckas ändå inte finna stömmkabeln! xP (eller bara nånting som ger ström)

Senast redigerat av robinostrom (4 februari 2013)

Putte1
4 februari 2013 · 559 Inlägg

robinostrom skrev:
Precis en sådan jag har! lyckas ändå inte finna stömmkabeln! xP (eller bara nånting som ger ström)

Du kan alltid dra en ny kabel ifrån batteriet direkt till stereon och koppla in den på den röda samt den gula kabeln. Du kommer då att få stänga av stereon manuellt varje gång då den inte kommer att ligga över tändningen.
Men det kanske är ett mindre problem.

www.pmshopen.se, webb samt butik i Solna på Johan Enbergsv. 2
Även på Facebook
robinostrom
4 februari 2013 · 31 Inlägg

om ja  vill slippa allt dragande, vad äre ja kan tjuva ström från?`smile typ ta från instrument belysningen kanske eller nå

chippen_nr1
4 februari 2013 · 704 Inlägg

robinostrom skrev:
om ja  vill slippa allt dragande, vad äre ja kan tjuva ström från?`smile typ ta från instrument belysningen kanske eller nå

jag rekommenderar dig att inte tjuva från nått av instrumentbelysningens kablar. har precis bytt all kabel till instrumentbelysningen pga att nån innan mig kopplat lite tokigt. är helt klart lättare att dra en ny från batteriet. (har en golf 86:a)

Db drag SS NoWall
154,7 db @ 49hz 2013
158,5 db @ 62hz 2014
2015 här kommer vi!
Putte1
4 februari 2013 · 559 Inlägg

robinostrom skrev:
om ja  vill slippa allt dragande, vad äre ja kan tjuva ström från?`smile typ ta från instrument belysningen kanske eller nå

Tjuva ström brukar aldrig bli bra det är som att be om problem, det tar dej ca 5min att dra en kabel ifrån batteriet och in.

www.pmshopen.se, webb samt butik i Solna på Johan Enbergsv. 2
Även på Facebook
robinostrom
4 februari 2013 · 31 Inlägg

Så jag ska dra en (+) kabel dirr till stereon? den kabeln är gul. sen ska jag ju ha en switch kabel, den röda. Vart kan man då koppla den?

robinostrom
4 februari 2013 · 31 Inlägg

Allt är fixat nu! de spelar rätt bra, tack för hjälpen smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang